اخبار

ابوالفضل قدیانی چاره رفع مشکلات ایران را برکناری خامنه‌ای از قدرت دانست

ابوالفضل قدیانی چاره رفع مشکلات ایران را برکناری خامنه‌ای از قدرت دانست

ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
ابوالفضل قدیانی، فعال سیاسی و عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

ابوالفضل قدیانی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، «چاره کارساز» حل مشکلات ایران را برکناری رهبر جمهوری اسلامی دانست و خطاب به اصلاح‌طلبانی که «دنبال اصلاح امور با نگه داشتن ساختار فاسد و معیوب‌اند» نوشت آنها «یا اصلا اصلاح‌طلب نیستند و یا تنها سودای محال در سر می‌پرورند».

آقای قدیانی در یادداشتی که روز ۱۶ تیر، در وب‌سایت کلمه،‌ نزدیک به میرحسین موسوی،‌ انتشار یافت،‌ علت اصلی شرایط فعلی ایران را «ناکارآمدی و فساد بنیادین نظام سیاسی مبتنی بر ولایت فقیه» دانست.

این فعال سیاسی پیش از این، بارها به صراحت از آیت‌الله علی خامنه‌ای انتقاد کرده و از جمله او را با یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر مقایسه کرده است که «می‌پنداشت دروغ را هرچه بزرگ‌تر بگویند راست‌نماتر می‌شود».

ابوالفضل قدیانی در بخشی از یادداشت خود جمهوری اسلامی را «نظام استبدادی دینی»‌ توصیف کرد که به گفته او،‌ «شعار عدالت سر می‌دهد اما به نزدیکان و وابستگان درگاهش -برای اطمینان از وفاداری‌شان- رانت‌های کلان می‌دهد و…نظام ناکارآمد و فاسد قضاییِ برآمده از استبداد دینی، دزدی و اختلاس و رانت‌خواری را بدل به امری مباح می‌کند و کار مولد اقتصادی را به فراموشی می‌سپارد».

به نوشته آقای قدیانی، در «کلیت ساختار حاکمیت استبدادی» حاکم بر ایران، «آستان‌بوسی درگاه» رهبر جمهوری اسلامی، «معیار اصلی مدیر بودن» است که در نتیجه آن، «متخصصین دلسوز و با کفایت را به کناری می‌نهد و سرمایه انسانی کشور را می‌سوزاند».

این فعال سیاسی با انتقاد از «فساد گسترده و عمیق بی‌سابقه در تاریخ معاصر ایران، غارت علنی و سیستماتیک اموال عمومی بدست وابستگان به نظام سیاسی،‌ «چاره کارساز» حل مشکلات ایران را نه «درمان‌ها و مسکن‌های موقت و چفت و بست زدن به ستون‌های پوسیده نظام حاکم، بلکه شکستن هیمنه و سیطره استبداد و اصلاح بنیادین ساختار قانونی ممد استبداد» دانست، به طوری که دیگر «هر گشایشی» نتواند با «خواست یا بی‌تدبیری شخص مستبد بی‌اثر شود».

وی با تاکید بر ضرورت اراده به خرج دادن فعالان سیاسی و مدنی و حمایت مردم از آنها، نسبت به «انفعال» کنشگران سیاسی-مدنی در وضعیت فعلی هشدار داد و اضافه کرد: «همه منتقدان، اصلاح‌طلبان و تحول‌خواهانی که دل در گرو این مرز و بوم دارند با صدای بلند عزل آقای خامنه‌ای را از مسند قدرت خواستار شوند».

این فعال سیاسی هشدار داد با توجه به اینکه رهبر جمهوری اسلامی تلاش می‌کند «به هر قیمتی در قدرت بماند»، انفعال فعلی کنشگران سیاسی-مدنی می‌تواند برای ما «عاقبت تلخی» همچون عاقبتی که صدام و قذافی برای ملت‌های خود به بار آوردند، به بار آورد.

ابوالفضل قدیانی همچنین خطاب به اصلاح‌طلبانی که «دنبال اصلاح امور با نگه داشتن ساختار فاسد و معیوب‌اند» نیر نوشته آنها «یا اصلا اصلاح‌طلب نیستند و یا تنها سودای محال در سر می‌پرورند».

آقای قدیانی در بهمن‌ سال گذشته آیت‌الله خامنه‌ای را «مستبد امروز ایران» نامیده و از چهره‌های جریان اصلاح‌طلب در ایران خواسته بود «بیش از این» بر «سر حقوق ملت» با رهبر جمهوری اسلامی «مصالحه» نکنند.

وی در یادداشت خود در کلمه، از مدعیان «اصلاح‌طلبی بدون اصلاح ساختار قانون اساسی» خواست توضیح دهند «در ساختار قانون اساسی فعلی که قدرت مطلقا به دست ولی مطلق فقیه است چگونه می‌توان بدون اصلاح ساختار استبدادی به اصلاح امور پرداخت؟».

آقای قدیانی پیش از این نیز در یادداشتی در کلمه در فروردین سال جاری،‌ اصلاح‌طلبان را متهم کرده بود که به دلیل «تسلیم‌طلبی»، «نقشی ناخواسته در گسترش سایه جنگ بر این سرزمین» دارند و از آنان خواسته بود همچون مهدی کروبی،از رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ، «باب نقد صریح کارنامه شخص مستبد را بگشایند».

اشاره وی به نامه سرگشاده مهدی کروبی، به رهبر جمهوری اسلامی بود که وی را مسئول وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز ایران دانسته بود.

آقای کروبی در این نامه خطاب به رهبر جمهوری اسلامی نوشته بود که «با توجه به میزان حضور و نفوذ‌تان در بالاترین لایه قدرت نظام باید بپذیرید که وضعیت سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امروز کشور نتیجه مستقیم سیاست‌های راهبردی و اجرایی شماست».

ابوالفضل قدیانی یکی از ۱۵ فعال سیاسی و مدنی ایرانی است که اخیرا در بیانیه‌ای خواستار برگزاری رفراندوم به منظور گذار مسالمت‌آميز از نظام جمهورى اسلامى به يك دموكراسى سکولار پارلمانى شده بود.

منابع: وب‌سایت کلمه و منابع خبری/ ب.ب/ر.ب

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا