اخبار

اعتصاب کامیون‌داران ادامه دارد؛ ۲۵۶ راننده بازداشت شده‌اند

اعتصاب کامیون‌داران ادامه دارد؛ ۲۵۶ راننده بازداشت شده‌اند

در حالیکه اعتصاب کامیون‎داران در شهرهای مختلف ایران ادامه دارد، برخی منابع حقوق بشری از بازداشت دست کم ۲۵۶ نفر از کامیون‌داران و رانندگان در دور جدید اعتصاب کامیونداران در شهرهای مختلف ایران خبر داده‌اند.

هرانا که خبرهای حقوق بشری ایران را پوشش می دهد روز سه شنبه نوشت از مجموع بازداشت شدگان در شهرهای مختلف می تواند گفت که تعداد بازداشت شدگان بیش از ۲۵۶ نفر است.

کامیون‌داران ایران از اول مهرماه برای بار دوم در اعتراض به مطالبات صنفی همچون کمبود کرایه، کاهش سهمیه سوخت و گران شدن لوازم خودرو مثل لاستیک، در شهرهای مختلف از جمله قزوین، البرز، اردبیل، اصفهان، فارس، سمنان، کرمانشاه، زنجان، همدان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و شهرستان‌های نهاوند، بجنورد، کنگان، پاکدشت، نیشابور، شیروان، سنندج، آذرشهر، گرگان، بندرگز، ایذه، رزن، هرسین، دالاهو، زرند و شهرکرد دست به اعتصاب زدند و از گرفتن بار خوردداری کردند.

خبرگزاری مهر درباره اعتراضات کامیونداران، به نقل از برخی رانندگان کامیون نوشت: «قیمت مصوب لاستیک های بایاس یک میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است حال آنکه دلالان بعضا آن را ۵.۵ میلیون تومان هم به کامیونداران به فروش می رسانند».

تهدید با حکم اعدام

پس از گذشت چندین روز از این دور اعتراضات، مسئولان نیز مدعی رسیدگی به خواسته های کامیون‌داران شدند، اما در عمل با اعتصاب‌گران برخوردی قضایی را در پیش گرفتند به طوری که محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور بازداشت‌شدگان این اعتصاب را به حکم اعدام تهدید کرد.

محسن کرمی، سرپرست دادستانی قزوین هم درباره ۱۷ راننده بازداشت شده در این استان، اعلام کرد که پس از ارسال پرونده این افراد، دادستانی اشد مجازات یعنی اعدام را با اتهامات «فساد فی الارض» ،«قطاع الطریق» و « اخلال در نظم و امنیت» خواستار شده است.

ادامه اعتصاب‌ها

با تمام تهدیدها و بازداشت های گسترده حکومت جمهوری اسلامی، هنوز کامیون‌داران دست از اعتصاب نکشیده اند و ویدیوهایی که منتشر می کنند تاکید دارند، هنوز این اعتصاب‌ها به پایان نرسیده است.

اعتصاب در شهر شیراز

اعتصاب در شهر درود

اعتصاب در شهررضا

اعتراض کامیون‌داران مشکلاتی از جمله گرانی محصولات کشاورزی را در بازار به همراه داشته است. به تازگی هم بهنام نیکفر، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در نیم‌ور محلات به خبرگزاری ایرنا درباره تاثیر اعتصاب کامیونداران در برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ ایران، گفت که «تنها ۵۰ درصد غرفه‌ها که البته ۳۰ درصد آن مربوط به معدنکاران استان مرکزی و محلات است آماده شده و سنگ‌های خود را به داخل نمایشگاه منتقل کرده‌اند و ۵۰ درصدی باقیمانده همچنان درگیر تامین کامیون برای انتقال سنگ‌ها هستند.»

کامیون‌داران نخستین بار در اول خردادماه امسال به مدت دو هفته در رابطه با کاهش نرخ کمیسیون، افزایش کرایه‌ها و کمک دولتی پرداخت حق بیمه، اعتصابات سراسری و گسترده‌ای را آغاز کردند.

این اعتصابها حمایت اتحادیه های جهانی از جمله، فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل نیز از اعتصاب کامیون داران و رانندگان به دنبال داشت. در روزهای اخیر حمایت های بین المللی دیگری نیز از این اعتصاب صورت گرفته است.

اتحادیه بین‌المللی رانندگان کامیون‌های باری آمریکای شمالی نیز خرداد ماه امسال از کامیون داران اعتصابی ایران حمایت کرد.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/10/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-42.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…