اخبار

امارات دارایی‌های ۹ فرد و نهاد ایرانی را مسدود می‌کند

امارات دارایی‌های ۹ فرد و نهاد ایرانی را مسدود می‌کند

امارات در نظر دارد حساب و دارایی‌های ۹ فرد و نهاد ایرانی را مسدود کند. در عین حال شرکت ملی نفت این کشور نیز همسو با تلاش‌های آمریکا برای تحریم نفت ایران٬ اعلام کرده است که در صورت نیاز می‌تواند تولید نفت خود را افزایش دهد.

خبرگزاری رسمی امارات٬ وکاله انباء الامارات٬ روز سه‌شنبه٬ ۱۲ تیرماه٬ گزارش کرد که سازمان کالا و اوراق بهادار امارات متحده عربی به شرکت‌های این کشور دستور داده است تا اموال و دارایی‌های ۹ فرد و نهادی را که پیشتر نامشان در فهرست «تروریستی» امارات قرار گرفته بود٬ شناسایی و مسدود کنند.

این سازمان همچنین خواستار مسدود شدن اموال و دارایی‌های افراد مرتبط با این ۹ فرد و نهاد نیز شده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره٬ امارات اردیبهشت‌ماه سال جاری٬ در اقدامی همسو با آمریکا٬ نام این افراد و نهادها را به ظن ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست تروریستی خود قرار داده بود.

خبرگزاری رسمی امارات نام این افراد و نهاد‌ها را منتشر نکرده است٬ اما اردیبهشت‌ماه سال جاری وزارت خزانه‌داری آمریکا با اعلام تحریم شش شخص حقیقی و سه شرکت ایرانی به «اتهام انجام میلیون‌ها دلار نقل و انتقالات مالی به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی»٬ گفت مشغول همکاری با امارات است تا شبکه دسترسی مالی بانک مرکزی ایران به ذخایر ارزی در بانک‌های خارجی را مختل کند.

آن زمان وزارت خزانه‌داری آمریکا این افراد را مسعود نیکبخت٬ سعید نجف‌پور٬ حسن خدایی٬ محمدرضا خدمتی ولدزاقرد، مقداد امینی و فواد صالحی و شرکت‌ها را جهان ارس کیش٬ صرافی راشد و تعاونی محمدرضا خدمتی و شرکا معرفی کرد.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، مسعود نیک‌بخت از نیروهای رسمی سپاه قدس است٬ سعید نجف‌پور،‌ مدیرکل جان ارس کیش٬ یک شرکت صوری متعلق به سپاه پاسداران٬ است و حسن‌ خدایی با شرکت‌های صوری سپاه برای انتقال پول همکاری کرده است. همچنین محمدرضا خدمتی٬ مقداد امینی و فواد صالحی نیز متهم به ارائه خدمات حمایتی خدماتی و مالی به شاخه قدس سپاه پاسداران هستند.

این وزارتخانه گفته است که این افراد از راه سه شرکت تحریم‌ شده، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کردند.

روابط ایران و امارات در چند وقت گذشته به دلیل پاره‌ای از مسائل از جمله برنامه هسته‌ای ایران٬ ناآرامی‌های یمن و جنگ داخلی سوریه٬ رو به تیرگی گذاشته است. امارات از تصمیم دونالد ترامپ٬ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام٬ نیز استقبال کرد.

امکان افزایش تولیدات نفتی امارات

شبکه خبری الجزیره همچنین گزارش داده است که شرکت ملی نفت ابوظبی نیز روز سه‌شنبه اعلام کر در صورت نیاز می‌تواند تولیدات نفتی خود را تا «صدها هزار بشکه در روز» افزایش دهد.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا پنجم تیرماه گفته بود کشورهای خریدار نفت ایران از آغاز ماه نوامبر (۱۳ آبان) و از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه تهران، باید تمام واردات خود از این کشور را متوقف کنند.

دونالد ترامپ نهم تیرماه خبر داد که برای مقابله با آشفتگی‌ها در ایران و ونزوئلا، پادشاه عربستان سعودی پذیرفته است که تولید نفت این کشور افزایش یابد٬ تصمیمی که با اعتراض ایران مواجه شد.

همچنین دهم تیرماه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری آمریکایی «فاکس‌نیوز» با اشاره به تحریم‌های آتی علیه ایران گفت میزان نفت در بازار جهانی کاهش خواهد یافت و او انتظار دارد که اوپک این خلأ را پر کند.

رئیس‌جمهوری ایران در واکنش به تلاش‌های اخیر آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران٬ ۱۱ تیرماه به آمریکا هشدار داد که «اگر توانستید، این کار را بکنید تا نتیجه‌اش را ببینید.»

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری رسمی امارات٬ شبکه الجزیره و رادیو فردا؛ د.آ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا