اخبار

باربارا بوش، بانوی اول سابق آمریکا درگذشت

همسر جرج اچ دبیلو بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در ۹۲ سالگی درگذشت. باربارا بوش دومین زن در ایالات متحده آمریکاست که هم همسر و هم مادر یک رئیس‌جمهور بود. از او به عنوان شخصیتی قوی و مستقل یاد می‌کنند.باربارا بوش، بانوی اول پیشین ایالات متحده آمریکا در پی وخامت وضعیت جسمانی‌اش در ۹۲ سالگی چشم از جهان فروبست. او که چندین بار به دلیل بیماری به بیمارستان مراجعه کرده بود اعلام کرد که دیگر حاضر نیست به درمان ادامه دهد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

باربارا بوش و همسرش ۷۳ سال زندگی مشترک داشتند. او که دختر یک ناشر میلیونر مجلات از شهر کوچکی در ایالت نیویورک بود با همسر آینده خود وقتی که ۱۶ سال داشت آشنا شد. جرج هربرت واکر بوش در سال ۱۹۸۱ معاون رونالد ریگان، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بود و در سال ۱۹۸۹ خود رئيس‌جمهور آمریکا شد.

باربارا بوش زمانی که بانوی اول آمریکا بود از محبوبیت بسیار برخوردار شد. او در پروژه‌های اجتماعی فعال شد و علیه مشکل بی‌خانمانی و بیماری ایدز مبارزه کرد. او همچنین در زمینه سوادآموزی بزرگسالان فعالیت می‌کرد.

خانم بوش در سال ۱۹۸۹ کتابی برای کودکان نوشت که در ‌آن از نگاه سگش فرد به شرح خانواده خود پرداخت. در سال ۱۹۹۰ کتابی دیگر از او منتشر شد که این بار سگ ماده‌اش میلی یک روز در کاخ سفید را شرح می‌دهد. این کتاب اقبالی عمومی یافت و از پرفروش‌ترین کتاب‌ها شد.

این زوج شش فرزند داشتند که یکی از آن‌ها در سه سالگی مغلوب بیماری سرطان خون شد و درگذشت. جرج دبیلو بوش، پسر ارشد آن‌ها میان سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور آمریکا بود. او مادرش را دلیل راه دادن بسیاری زنان به سطوح رهبری آمریکا نامیده است.

جرج دبلیو بوش گفته است، علت اینکه او برای گرفتن مشورت و توصیه از زنان ارزش قائل است، زنانی که از اراده‌ای قوی برخوردارند و نظری مستقل دارند، “مادر” خودش است.

مخالفت با دونالد ترامپ

جب بوش، پسر دوم باربارا بوش در سال ۲۰۱۶ کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا شد و با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کنونی این کشور رقابت کرد. باربارا بوش در سال ۲۰۱۳ در مصاحبه‌ای علیه کاندیداتوری پسرش سخن گفت و تصریح کرد، بوش‌ها به اندازه کافی به کاخ سفید راه یافته‌اند و خانواده‌های دیگر نیز باید شانس ورود به آن را داشته باشند.

اما اندکی بعد خانم بوش عقیده خود را تغییر داد و از کاندیداتوری پسرش حمایت کرد. او در مصاحبه‌ای به‌صراحت گفت که دونالد ترامپ را مناسب کاندیداتوری نمی‌داند. او گفت، حوصله ترامپ را ندارد، ترامپ از این‌که چطور می‌خواهد مشکلات را حل کند سخن نمی‌گوید، فقط توهین می‌کند و در مورد زن‌ها هم کارهای وحشتناکی انجام داده است.

باربارا بوش پس از ابیگیل آدامز دومین زن در آمریکا بود که هم همسر و هم مادر یک رئیس‌جمهور محسوب می‌‌شد. ابیگیل آدامز همسر جان آدامز، دومین رئیس‌جمهور آمریکا (۱۷۹۷تا ۱۸۰۱) و مادر جان کوئینسی آدامز بود که در سال ۱۸۲۴ رئيس‌جمهور ایالات متحده شد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا