اخبار

بلومبرگ: چین به آمریکا قول داد واردات نفت از ایران را افزایش ندهد

بلومبرگ: چین به آمریکا قول داد واردات نفت از ایران را افزایش ندهد

خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه، ۱۲ مردادماه، با استناد به دو منبع آگاه گزارش داد که چین درخواست آمریکا برای قطع واردات نفت از ایران را رد کرده، اما قول داده است که واردات نفت را افزایش ندهد.

این گزارش یک روز پیش از آن منتشر می شود که قرار است تحریم‌های نفتی ایران از روز ۱۳ مرداد اجرا شود.

با هدف اعمال فشار بر جمهوری اسلامی و کشاندن آن به پای میز مذاکره، آمریکا در نظر دارد مشتریان ایران را به قطع یا حداقل کاهش چشمگیر خرید نفت از ایران وادار کند.

ایالات متحده ۱۸ اردیبهشت‌ماه گذشته رسما از توافق برجام خارج شد.

به دنبال آن، مدیر سیاستگذاری وزارت خارجه آمریکا روز ۱۱ تیرماه اعلام کرد که دور جدید تحریم‌های شدید علیه ایران از ۱۳ مرداد، و بخش بعدی آن از ۱۳ آبان اجرا می‌شود و تلاش خواهد شد که صادرات نفت ایران به صفر برسد.

گزارش بلومبرگ می‌افزاید که مذاکرات آمریکا با چین و دیگر کشورهای مشتری نفت ایران کماکان ادامه دارد.

بلومبرگ می‌نویسد که اگرچه دولت دونالد ترامپ سیاست قطع کامل صادرات نفت ایران را دنبال می‌کند، بسیاری از کارشناسان بر این عقیده‌اند که چنین چیزی عملی نیست.

بر اساس این گزارش، فرانسیس فانون، معاون وزیر انرژی آمریکا، اخیرا طی سفری به چین درباره موضوع تحریم‌های ایران به مذاکره نشسته است.

دولت دونالد ترامپ می‌گوید که اگر مشتریان ایران نشان ندهند که خرید نفت ایران را «به شکل چشمگیر» کاهش داده‌اند، با تحریم مواجه خواهند شد.

علاوه بر این وزارت خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که در صورتی که چین، روسیه و اروپا به خرید نفت از ایران ادامه دهند، مشمول تحریم‌های آمریکا خواهند شد.

بلومبرگ روز جمعه نوشت که فعلا ژاپن و کره جنوبی در حال کاهش خرید نفت ایران تا آغاز تحریم‌ها هستند.

با این حال چین که بزرگ‌ترین مشتری نفتی ایران است، طی ماه گذشته خرید نفت از ایران را ۲۶ درصد افزایش داده است.

بر اساس این گزارش، چین در ماه گذشته مشتری ۳۵ درصد از کل نفت صادراتی ایران بود.

بر اساس آمارهای خبرگزاری رویترز، چین طی شش ماه اول سال به طور متوسط روزانه کمی بیش از ۶۳۱ هزار بشکه نفت از ایران خریده است که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته نزدیک ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

چین همچنین با خود آمریکا درگیر نبردی بر سر تعرفه واردات کالا است.

خبرگزاری رویترز روز جمعه از قول سه منبع آگاه گزارش داد که غول نفتی چین، سینوپک، خرید نفت از آمریکا را متوقف کرده و حداقل تا ماه اکتبر قصد خرید نفت از آمریکا را ندارد.

چین اخیرا بر واردات نفت و محصولات نفتی از آمریکا ۲۵ درصد مالیات در نظر گرفت، اما هنوز معلوم نیست این قانون از چه زمانی اعمال شود.

آمریکا طی سال جاری روزانه نزدیک ۳۳۵ هزار بشکه صادرات نفت به چین داشت. سینوپک بزرگ‌ترین مشتری چینی نفت آمریکا است که برنامه‌ریزی کرده بود برای سال جاری روزانه ۳۰۰ هزار بشکه نفت از این کشور بخرد.

منابع: بلومبرگ، رویترز، رادیوفردا/ د. خ./ ف. دو.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا