اخبار

تشکر دفتر نتانیاهو از ایرانیانی که در روز قدس از اسرائیل حمایت کردند

تشکر دفتر نتانیاهو از ایرانیانی که در روز قدس از اسرائیل حمایت کردند

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل

در پی حمایت شماری از ایرانیان جهان از اسرائیل در شبکه‌های اجتماعی، آن هم در روزی که جمهوری اسلامی ایران، تظاهرات حکومتی «روز قدس» را برای تاکید دوباره بر سیاست خود در ضدیت با اسرائیل برگزار کرد، دفتر نخست وزیری اسرائیل از ایرانیان قدردانی کرد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل شامگاه شنبه ۲۰ خرداد در بیانیه ای به زبان فارسی نوشت «از همه ایرانیانی که امروز شعارهای نفرت برانگیز جمهوری اسلامی را رد کرده و مهر و دوستی خود نسبت به اسرائیل را ابراز نمودند، سپاسگزاریم».

اوفیر گیندلمن، مسئول امور رسانه ای دفتر نخست وزیری اسرائیل افزوده است «نفرت رژیم ملاها هرگز دوستی دیرینه بین ملت یهود و ملت ایران وحس احترام متقابل بین آنها را از بین نخواهد برد».

فعالیت هشتگ ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم، در حالی از شامگاه جمعه ۱۸ خرداد آغاز شد که جمهوری اسلامی ایران از روزها قبل توان تبلیغاتی خود را برای برگزاری تظاهرات «روز قدس» در آخرین جمعه ماه رمضان به کار گرفت.

تظاهرات «روز قدس»، به گفته سران جمهوری اسلامی ایران، در بیش از ۹۰۰ شهر، با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و حمایت از فلسطینیان و «محور مقاومت» برگزار شد.

هشتگ توییتری ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم #WeStandWithIsrael به زبان‌های مختلف، از جمله فارسی و انگلیسی فعال بوده و شماری از ایرانیان، با استفاده از آن تاکید کرده‌اند که مخالفتی با اسرائیل ندارند؛ برخی از آنها دستاوردهای اسرائیل را در زمینه‌های مختلف، ضمن حکومت مردمسالاری این کشور تحسین کرده‌اند.

آرتا میرزایی نوشته است: دوست اسرائیلی من، من از تو نفرت ندارم؛ من جنگ نمی‌خواهم.

سلمان سیما در کنار عکسی با پرچم شیر و خورشید نشان ایران و پرچم اسرائیل، با نوشته «غزه را از حماس آزاد کنید»، ابراز امیدواری کرده است که روزی برسد که در ایران بتوان پرچم اسرائیل را در کنار پرچم «حقیقی» ایران برافراشت.

آریا نشایی از اروپا به انگلیسی نوشته است: چرا ما در کنار اسرائیل می‌ایستیم؟ برای اینکه تنها دموکراسی باثبات در خاورمیانه است؛ برای اینکه آنها یک الگو هستند؛ تنها کشوری در منطقه که مردمش با هر دینی در صلح کنار هم زندگی می‌کنند؛ تنها کشوری که با همه مردم آن به طور مساوی و عادلانه رسیدگی می‌شود…

به تازگی نیز فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از ایران مورد توجه قرار گرفت که در آن دو کودک در حالی دیده می‌شوند که نمی‌خواهند از پرچم نقاشی‌شده اسرائیل و آمریکا بر روی زمین عبور کنند و به ابتکارهای دیگری برای عبور از محل دست می‌زنند.

در آستانه «روز قدس» همچنین کمپین «نه به کمیته امداد امام خمینی»، در سراسر ایران، در اعتراض به حمایت‌های کمیته امداد از فلسطینیان غزه، فعال بود و صدها ایرانی فیلم‌های دور انداختن و حتی شکستن صندوق‌های اعانه کمیته امداد را منتشر کردند. هفته گذشته گزارش‌هایی در مورد فعالیت‌های «کمیته امداد امام» برای کمک به به سیصد هزار تن از فلسطینیان غزه در طول ماه رمضان منتشر شده بود.

کمپین «نه به کمیته امداد» واکنش پرویز فتاح، رییس کمیته، سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس و نیز احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد را نیز در پی داشت؛ هر چند که به گزارش ایسنا، کمیته امداد در طول تظاهرات «روز قدس» کمک‌های مالی گردآوری کرد و تظاهرکنندگان از صندوق‌های اعانه کمیته «استقبال گسترده» کردند.

شمار تظاهرکنندگان در تظاهرات «روز قدس» امسال نیز واکنش‌هایی را برانگیخته است؛ فیلم‌های متعددی که مردم از تهران و گوشه و کنار ایران در شبکه‌های اجتماعی گذاشته‌اند، شباهت زیادی به اظهارات مقام‌ها و رادیو تلویزیون دولتی ایران که مدعی حضور «میلیونی» در این تظاهرات بوده‌اند، ندارد.

جمهوری اسلامی ایران موجودیت اسرائیل را قبول ندارد و از آغاز روی کارآمدن این نظام، تظاهرات «روز قدس» را برای تاکید تداوم این سیاست خود برگزار می‌کند و سیاست حمایت از محور مقاومت فلسطینی را دنبال می‌کند.

حساب کاربری آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در آستانه «روز قدس» یک گفته شش سال پیش او را در این مورد که «اسرائیل یک غده سرطانی در غرب آسیا است که باید ریشه کن شود و این کار شدنی است،» بازنشر کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در دیدار دوشنبه گذشته خود در برلین، توئیت رهبر ایران را نکوهش کردند؛ نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که این توییت نشان می‌دهد ایران «می خواهد شش میلیون یهودی دیگر را نابود کند».

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا