اخبار

تهدید فرمانده نیروی قدس علیه حضور آمریکایی‌ها در دریای سرخ

تهدید فرمانده نیروی قدس علیه حضور آمریکایی‌ها در دریای سرخ

قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، با این تهدید که «دریای سرخ دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست»، خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: «من خودم به تنهایی در مقابلت می‌ایستم».

در ادامه واکنش‌های مقام‌های جمهوری اسلامی به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا، قاسم سلیمانی روز پنج‌شنبه ۴ مرداد در یک سخنرانی در همدان با اشاره به اینکه «شأن رئیس جمهوری ما نیست که جواب ترامپ را بدهد» تهدید کرد که «سپاه قدس حریف شما است».

دونالد ترامپ چند روز پیش در توئیتی خطاب به حسن روحانی نوشت که هرگز آمریکا را تهدید نکند وگرنه با عواقبی روبه‌رو خواهد شد که در طول تاریخ کم‌تر کشوری آن را تجربه کرده است.

گفته‌های آقای ترامپ پاسخی بود به سخنرانی حسن روحانی که به آمریکا هشدار داده بود «با دم شیر بازی نکند».

قاسم سلیمانی در سخنان روز پنج‌شنبه‌اش گفته‌های رئیس جمهور آمریکا را «سخیف» و با «ادبیات کاباره» خواند و خطاب به او گفت: «برای سربازانتان پوشک بزرگسال تهیه می‌کردید».

آمریکا نام نیروی قدس سپاه پاسداران را در زمره «گروه‌های حامی تروریسم» (SDGT) قرار داده و فرمانده این نیرو، قاسم سلیمانی، نیز مشمول تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا است.

قاسم سلیمانی در سخنرانی‌اش با اشاره به اینکه «هیچ شبی نیست که ما نخوابیم و به شما فکر نکنیم» تهدید کرد: «دریای سرخ که امن بود، امروز دیگر برای حضور آمریکایی‌ها امن نیست».

گفته‌های قاسم سلیمانی یک روز پس از حملات شورشیان حوثی یمن به دو نفتکش در باب‌المندب، در جنوب دریای سرخ، ایراد شده است.

در آن حمله دو نفتکش غول‌پیکر عربستان هدف حمله قرار گرفت و به یکی از آنها آسیب جزئی رسید.

ظرفیت هر یک از این شناورها حدود ۲ میلیون بشکه نفت است و بنابر اطلاعیه ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان، حمله شورشیان «نزدیک بود به یک فاجعه زیست‌محیطی منجر شود».

جنگ لفظی بین مقام‌های ایران و آمریکا با گفته‌های حسن روحانی آغاز شد که جنگ و صلح با ایران را «مادر جنگ‌ها و مادر صلح‌ها» خوانده بود.

در پاسخ به این سخنان، دونالد ترامپ در هشداری شدیداللحن از رئیس جمهور ایران خواست که متوجه پیامدهای تهدیدش علیه آمریکا باشد.

با این حال دونالد ترامپ یک روز بعد، از آمادگی‌اش برای مذاکره برای رسیدن به «توافقی واقعی» با ایران خبر داد.

در مقابل، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که دولت آمریکا تصور «مذاکره یک‌سویه و از سر زیاده‌جویی و در سایه تهدید» را «برای همیشه فراموش کند».

در همین حال، خبرگزاری رویترز از قول برخی منابع گزارش کرده است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، قرار است در روزهای آینده نشستی با موضوع ایران در کاخ سفید برگزار کند.

از سوی دیگر مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه در جلسه سنای این کشور گفت که فشارهای آمریکا طی پنج ماه گذشته بر رفتار ایران تاثیر گذاشته است.

با استفاده از خبرگزاری تسنیم، وبسایت «باشگاه خبرنگاران جوان» و رادیو فردا / ج. / پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا