اخبار

توزیع کمک‌های کمیته امداد در میان «۳۰۰ هزار فلسطینی» ساکن نوار غزه

توزیع کمک‌های کمیته امداد در میان «۳۰۰ هزار فلسطینی» ساکن نوار غزه

بر اساس گزارش رسانه‌های ایران و فیلمی که از کمک‌های ایران از غزه منتشر شده است، نهادهای فلسطینی که کار توزیع کمک‌های ایران را برعهده دارند، با برپایی آشپزخانه‌های بزرگ و چادرهای رو باز، روزانه میان هزاران فلسطینی غزه خوراک رایگان تهیه شده با پول کمیته «امداد امام خمینی» را توزیع می‌کنند.

فیلم انتشار یافته ظاهرا گزارشی است که ابتدا شبکه «پرس تی وی» ایران در آستانه ماه رمضان تهیه و منتشر کرد تا تاکیدی بر ادامه پشیتبانی جمهوری اسلامی ایران از مردم محصور غزه باشد.

در این گزارش، نمایندگان گروه‌های فلسطینی که کار توزیع کمک‌های ایران به مردم غزه را به عهده دارند، با تاکید بر اینکه کمک‌های ایران امسال شامل ۳۰۰ هزار فلسطینی می‌شود، پی در پی از «جمهوری اسلامی ایران» و «کمیته امداد امام خمینی» سپاسگزاری می‌کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، نیز در آستانه ماه رمضان در گزارشی با عنوان «افطاری ایرانی در فلسطین» از توزیع افطاری اهدایی کمیته امداد میان فلسطینی‌ها خبر داد و یادآور شد که کمیته امداد امسال برای چهارمین سال پیاپی به مردم غزه در ماه رمضان کمک می‌کند.

«کمیته امداد خمینی» سال‌های گذشته نیز کمک‌های زیادی را در میان مردم غزه، بویژه در ماه رمضان یا بعد از درگیری‌های شدید بین حماس و ارتش اسرائیل، توزیع می‌کرد.

رمضان امسال در سرزمین‌های فلسطینی در حالی آغاز شد که تظاهرات دهها هزاره نفری آنها در امتداد مرزهای غزه با اسرائیل در چند هفته پیش از این ماه، بیش از یکصد کشته و هزاران زخمی بر جای گذاشت.

اما در حالی که وضعیت اقتصادی ایرانیان در ماه‌های اخیر رو به وخامت نهاده و شعارهای معترضان دی‌ماه پارسال در مخالفت با کمک‌های گسترده جمهوری اسلامی به سوریه، لبنان، عراق و غزه تندتر شده است، انتشار گزارش‌های مربوط به ادامه کمک‌های ایران به فلسطینی‌های غزه می‌تواند با حساسیت بخش‌هایی از ایرانیان روبرو شود.

شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز در واکنش به فیلم انتشار یافته از غزه ناخشنودی خود را از این وضعیت بیان و تاکید کرده‌اند «چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است».

یک کاربر نوشته است که «مردم ایران برای نان خود کلیه می‌فروشند اما رژیم ایران به سیصد هزار فلسطینی غزه روزانه خوراک می‌دهد».

کاربر دیگری نوشته‌ است: «مادران ایرانی در زباله‌ها دنبال غذا می‌گردند و هدایای ایرانی با صدقه‌های گردآوری شده از سوی مردم ایران تهیه و به غیرایرانیان داده شده است».

اما جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاسیس این نظام، حمایت از فلسطینیان را در صدر سیاست‌های خود قرار داده و امسال نیز تاکید کرده است که آیین «روز قدس» را در آخرین جمعه ماه رمضان برای تقویت «محور مقاومت» برگزار خواهد کرد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…