اخبار

جروزالم پست: در آستانه تحریم جدید، نفتکش‌های ایرانی مخفیانه به انتقال نفت ادامه می‌دهند

جروزالم پست: در آستانه تحریم جدید، نفتکش‌های ایرانی مخفیانه به انتقال نفت ادامه می‌دهند

نفتکش‌های ایرانی پس از ترک بندرهای این کشور دستگاه جهت‌یاب را خاموش می‌کنند تا ردیابی آنها غیرممکن شود.

یک تیم که کارش ردیابی نفتکش‌های حامل نفت خام است اعلام کرد دو ماه پیش۲ تا ۳ نفتکش را شناسایی کرده است که پس از ترک ایران راهی مثلا سوریه شده اند.

از آن زمان تا ماه جاری(اکتبر) تنها چند نفتکش به صورت آشکار بندرهای ایران را ترک کرده اند.

جروزالم پست با اشاره به فعالیت تیم دو نفره سمیر مدانی و لیزا وارد، فعالیت تیم را بسیار با اهمیت تلقی کرده و می نویسد تیم در ردیابی نفتکش هایی که دستگاه ردیاب را خاموش کره اند از راه ماهواره این شناورها را شناسایی می کند.

سمیر مدانی به جروزالم پست گفته است از اوایل اکتبر تا نیمه ماه، تیم توانسته است انتقال مخفیانه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت ایران را ردیابی کند.

دولت ترامپ، آن چنان که مایک پامپئو وزیر خارجه در ماه ژوئیه اعلام کرد، درنظر دارد از ماه آینده با اعمال تحریم‌های مرحله دوم، صادرات نفت ایران را به صفر برساند. در ماه سپتامبر آقای پامپئو از برخی معافیت ها در این باره سخن گفت اما تاکید کرد آمریکا انتظار دارد همه کشورها خرید نفت خام از ایران را به صفر برسانند یا انتظار تحریم‌های آمریکا را داشته باشند.

در ماه مه امسال صادرات نفت ایران به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین حد پس از امضای برجام در سال ۲۰۱۵ بود.

از زمان اعلام خروج آمریکا از برجام در ماه مه دولت ایران نیز به ترفندهای تازه ای دست زده تا صادرات نفت را ادامه دهد از جمله صادرات نفت به چین با نفتکش های خود و دادن تخفیف عمده به خریداران. گفته می شود صادرات نفت ایران تا حد ۷۰۰ هزار بشکه در روز سقوط می کند.

در حال حاضر خریداران نفت ایران به چین، هند و ترکیه محدود می شوند. اخیرا اتحادیه اروپا، کرواسی، یونان، اسپانیا، و ایتالیا هم مقدار محدودی نفت از ایران خریده اند. امارات متحده عربی هم خریدار گاز مایع ایران است.

تیم دو نفره می گوید با استفاده از فناوری های پیشرفته، بهتر می توان رد نفتکش های ایران را گرفت که با دستگاههای ردیاب خاموش به انتقال نفت اقدام می کنند اما خاموش کردن دستگاه ردیاب نفتکش ها به گفته تیم، بسیار خطرناک است و ایمنی بسیاری از شناورها را در معرض خطر قرار می دهد.

مدانی می گوید ایران تنها کشوری نیست که مخفیانه و با خاموش کردن دستگاههای ردیاب نفتکش ها به انتقال نفت اقدام می کند.

روسیه، آنگولا و کشورهای دیگری نیز که به اسرائیل نفت می فروشند اما نمی خواهند این فروش را علنی کنند از همین شیوه خطرناک استفاده می کنند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/10/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-118.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا