اخبار

حمله دوباره خامنه‌ای به اسرائیل: «رژیم صهیونیستی قطعا نابود می‌شود»

حمله دوباره خامنه‌ای به اسرائیل: «رژیم صهیونیستی قطعا نابود می‌شود»

رهبر جمهوری اسلامی، تنها چند روز پس از آن که گفته نخست وزیر اسرائیل درباره قصد ایران برای نابودی یهودیان را «دروغ» و «مظلوم‌نمایی» خواند، بار دیگر گفت که اسرائیل «قطعا نابود خواهد شد».

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، آیت‌الله علی خامنه‌ای روز جمعه، ۲۵ خرداد، در جمع مسئولان حکومت جمهوری اسلامی گفت که مشکل اسرائیل «عدم مشروعیت است و رژیمی که بر پایه باطل تشکیل شده باشد، … قطعاً نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت».

روز جمعه حساب توییتری آقای خامنه ای نیز گفته های او را به زبان انگلیسی منتشر کرد:

وی بار دیگر ایده برگزاری همه‌پرسی «در میان فلسطینیان واقعی» را مطرح کرد و افزود که «برگزاری چنین همه‌پرسی و تشکیل حکومت فلسطین در واقع به معنای نابودی» اسرائیل است.

آیت‌الله خامنه‌ای در سال های اخیر بارها از «محو اسرائیل» ظرف ۲۵ سال آینده سخن گفته است.

با این حال وی پنج روز پیش اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل درباره تلاش ایران برای «نابودی یهودیان» را رد کرده و آن را «مظلوم‌نمایی» و «دروغ» خواند.

به گفته آقای خامنه‌ای، جمال عبدالناصر، رهبر سابق مصر، «شعار می‌داد یهودی‌ها را در دریا می‌ریزیم»، اما «ما از روز اول چنین حرف‌هایی نزدیم و یک طرحی اعلام کردیم… گفتیم برای تعیین تکلیف کشور تاریخی فلسطین به مردم فلسطین مراجعه کنید».

در پی این اظهار نظر، چند وب‌سایت از جمله وب‌سایت زیتون، این سخنان را به «عقب‌نشینی تاکتیکی» آیت‌الله خامنه‌ای از شعار«محو اسرائیل» تفسیر کرده و دلیل این اقدام را مذاکرات ایران و اروپا درباره وضعیت برجام دانستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر اسرائیل، در سفر خود به اروپا تاکید کرده بود که ایران می‌خواهد «شش میلیون یهودی دیگر را بکشد» و «می‌خواهد با رسیدن به سلاح هسته‌ای این کار را بکند».

اشاره آقای نتانیاهو به «اعلام نیت نابودی اسرائیل» در توئیت حساب کاربری منتسب به رهبر جمهوری اسلامی بود.

توئیت مذکور در واقع بازنشر سخنان او در سال ۹۱ بود: «اسرائیل غده سرطانی در غرب آسیا است که باید ریشه‌کن شود؛ این کار ممکن است و خواهد شد.»

نخست‌وزیر اسرائیل در سفر خود به اروپا بر بازنشر این توئیت و نیز دستور آیت‌الله خامنه‌ای به سازمان انرژی اتمی برای آماده کردن شرایط برای غنی‌سازی اورانیوم تا ۱۹۰ هزار سو بسیار تاکید کرد.

در همین سفر نتانیاهو بود که از جمله آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز ۱۴ خرداد در نشست خبری مشترکش با نخست ‌وزیر اسرائیل خواهان حذف این توئیت و نیز تشدید فشار بر ایران برای بیرون بردن نیروهایش از سوریه شد.

روز جمعه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، نیز در دیدار مسئولان نظام جمهوری اسلامی گفت: «رژیم غاصبی که هر روز به کشتار مردم می‌پردازد، به دوره‌گردی روی آورده تا چهره غلط و دروغینی را از نظام جمهوری اسلامی و مردم ایران ترسیم کند.»

آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی، از همان ابتدای انقلاب بهمن ۱۳۵۷ بارها تاکید کرد که «اسرائیل باید از بین برود» یا «اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود».

از سوی دیگر پس از گفته‌های اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی‌نژاد، در سال ۸۷ درباره «دوستی با مردم اسرائیل»، نزدیکان آیت‌الله خمینی اعلام کردند که از نظر او، مردم اسرائیل نیز مانند سربازان اسرائیلی هستند.

از جمله محمدحسن رحيميان، از اعضای دفتر آيت الله خمينی، به نقل از رهبر سابق جمهوری اسلامی گفت: «همه يهوديانی که در فلسطين اشغالی اسکان داده شده اند در حکم همان سربازان و اجزای رژيم غاصب هستند و برخورد با آنها همانند برخورد با سربازان اسرائيلی است.»

در حدود ۴۰ سالی که از انقلاب سال ۵۷ می‌گذرد، بارها مقامات جمهوری اسلامی به‌ویژه محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری سابق، از ضرورت «نابودی اسرائیل» گفته‌اند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایرنا، وب‌سایت زیتون و رادیوفردا/ ا. م./ ف. دو.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا