اخبار

درخواست احمدی‌نژاد از ترامپ: فهرست «آقازاده‌ها» در آمریکا را منتشر کنید

درخواست احمدی‌نژاد از ترامپ: فهرست «آقازاده‌ها» در آمریکا را منتشر کنید

محمود احمدی‌نژاد ماه گذشته نیز در اعتراض به اقدامات آمریکا نامه‌ای به دونالد ترامپ نوشته بود.
محمود احمدی‌نژاد ماه گذشته نیز در اعتراض به اقدامات آمریکا نامه‌ای به دونالد ترامپ نوشته بود.

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، روز چهارشنبه ۱۰ مرداد از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواسته است تا فهرست بستگان مقام‌های جمهوری اسلامی را که در ایالات متحده زندگی می‌کنند یا کارت اقامت دائم (گرین کارت) دارند، منتشر کند.

محمود احمدی‌نژاد در توئیتر خود دونالد ترامپ را خطاب قرار داده و نوشته است: آقای دونالد ترامپ، اگر فهرست بستگان مقام‌های حکومت ایران راکه در آمریکا دارای گرین کارت یا حساب بانکی هستند در اختیار دارید، آن را منتشر کنید.

در ایران به فرزندان و بستگان مقام‌های سیاسی و مذهبی جمهوری اسلامی که از نفوذ خود برای پیشبرد منافع شخصی استفاده می‌کنند، «آقازاده»می‌گویند.

محمود احمدی‌نژاد و اطرافیان او شماری از مقام‌های جمهوری اسلامی به ویژه رئیس قوه قضائیه را به فساد متهم می‌کنند.

در همین زمینه، محمود احمدی‌نژاد هفته جاری نیز در نامه‌ای به وزیر کشور خواستار صدور مجوز برپایی اجتماع مردمی با هدف «اعتراض به تهدیدات دولت آمریکا و همچنین اعتراض به سوء تدبیرها و ضعف‌های مدیریتی و اشتباهات مکرر در تصمیمات کلان کشور» شده است.

طی روزهای اخیر در جریان اعتراضات در شهرهای ایران، معترضان شعارهایی علیه فساد مقام‌های حکومتی سر دادند.

موضوع بستگان و نزدیکان مقام‌های‌ حکومت جمهوری اسلامی که مقیم آمریکا یا دارای گرین کارت این کشور هستند، ماه گذشته نیز مطرح شد.

پیش از این مجتبی ذوالنور، رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران، پنجم تیرماه سال جاری در مصاحبه‌ با روزنامه «اعتماد»، چاپ تهران، مدعی شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا «در جریان برجام تصمیم گرفت به آقایان حال بدهد به ۲۵۰۰ ایرانی تابعیت داد».

این اظهارات مجتبی ذوالنور واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشت و شبکه خبری فاکس‌نیوز در آمریکا نیز از ظهارات او گزارشی تهیه کرد.

دونالد ترامپ هم با اشاره به گزارش فاکس نیوز گفته بود: «تازه مشخص شده که دولت اوباما در طول مذاکرات [هسته‌ای] افتضاح خود با ایران به ۲۵۰۰ ایرانی، از جمله مقامات حکومتی، شهروندی اعطا کرده است. چقدر زیاد و (بد) است».

با این حال، جف پرسکات، از مقام‌های شورای امنیت ملی آمریکا در دولت اوباما، به توئیت آقای ترامپ واکنش نشان داده و گفته که «این اتهام مضحک و غلط است.»

در همین زمینه، شماری از نمایندگان مجلس ایران در ماه‌های گذشته تحقیق و تفحصی را انجام دادند با این هدف که ثابت کنند افراد دو تابعیتی به نهادهای مهم زیر مجموعه دولت نفوذ کرده‌اند.

گزارش این نمایندگان که اردیبهشت‌ماه منتشر شد، می‌گوید «بسیاری» از فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی «به دلایل متعدد نظیر تحصیل و تولد، تابعیت دیگر کشورها را اخذ کرده‌اند و… هم اکنون بدون ترک تابعیت آن کشورها مشغول فعالیت‌های اقتصادی و یا کارمندی در آن کشورها هستند»، از جمله «فرزندان وزیر امور خارجه، نفت و برخی از مشاوران و دستیاران رئیس‌جمهور».

مجتبی ذوالنور همچنین در مصاحبه با اعتماد با اشاره به حضور فرزندان برخی مقامات ایران در آمریکا گفت که فقط «٣٠ تا ٤٠ نفر آنها مشغول تحصیل هستند» و بقیه این افراد با پول مردم خوشگذرانی می‌کنند.

با استفاده از توئیتر و گزارش رادیو فردا؛ خ.ک

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…