اخبار

«دستگیری تعدادی» از مهاجمان به ساختمان سفارت ایران در پاریس

«دستگیری تعدادی» از مهاجمان به ساختمان سفارت ایران در پاریس

به گزارش وب‌سایت شبکه خبر ایران، حمله‌کنندگان شیشه‌های سفارت ایران در پاریس را شکسته و به ساختمان خسارت وارد کردند
به گزارش وب‌سایت شبکه خبر ایران، حمله‌کنندگان شیشه‌های سفارت ایران در پاریس را شکسته و به ساختمان خسارت وارد کردند

پس از آن که شبکه خبر تلویزیون ایران از حمله افرادی به ساختمان سفارت ایران در پاریس در عصر روز جمعه، ۲۳ شهریورماه، خبر داد، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن تایید این خبر به «بازداشت» تعدادی از این افراد اشاره کرد.

در گزارش شبکه خبر، حمله‌کنندگان اعضای حزب کومله کردستان ایران معرفی شده‌اند و اشاره شده است که در این حمله شیشه‌های سفارت شکسته و خساراتی به ساختمان وارد شده‌ است.

یک فعال سیاسی کرد در پاریس در گفت‌وگو با رادیوفردا از ارتباط مهاجمان با حزب کومله ابراز بی‌اطلاعی کرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری ایسنا به نقل از بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، «تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس را داشتند که البته موفق به این کار نشدند».

آقای قاسمی این افراد را «وابستگان یک گروهک تروریستی» معرفی کرده است.

تا زمان نوشتن این گزارش، حزب کومله کردستان ایران، به خبر حمله به سفارت ایران در پاریس و نام آوردن از این حزب و اعضای آن به عنوان حمله‌کنندگان به ساختمان سفارت ایران در پاریس، واکنشی نشان نداده است.

بر اساس این گزارش، عصر روز جمعه، حدود ۱۵ نفر به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس حمله کردند و با پرتاب سنگ و اشیای مختلفی همچون کپسول اطفای حریق، کیس کامپیوتر به سمت ساختمان، شیشه‌های ساختمان سفارت را شکستند.

در گزارش شبکه خبر که در شماری از خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری داخل ایران بازنشر شده، تاکید شده است که حمله‌کنندگان «به پرچم مقدس جمهوری اسلامی» نیز «اهانت» کرده‌اند.

در این گزارش تصریح شده است، «پلیس فرانسه از صبح روز جمعه از تحرکات این افراد خبر داشت و به مسئولان سفارت نیز اطلاع داده بود، اما درست در زمانی که معترضان در مقابل سفارت حاضر می شوند، ماموران پلیس اطراف سفارت را ترک می‌کنند و پس از پایان حمله به ساختمان سفارت به محل خدمت‌شان باز می‌گردند.»

در همین زمینه یکی از فعالان سیاسی کرد در پاریس در گفت‌وگو با رادیوفردا تایید کرد که عصر روز جمعه تجمعی اعتراضی به دعوت «جمعیت کردهای مقیم فرانسه» در محل پل لنا در نزدیکی برج ایفل برگزار شد.

به گفته این فعال سیاسی کرد، احزاب سیاسی کرد ایرانی از این فراخوان و تجمع که در اعتراض به حمله موشکی هفته گذشته سپاه به مقر حزب دموکرات کردستان ایران و اعدام سه فعال سیاسی کرد زندانی در ایران برگزار شد، حمایت و پشتیبانی کرده بودند.

این عضو یکی از احزاب سیاسی کرد ایرانی که خواست نامش فاش نشود، تاکید کرد که تجمع اعتراضی با حضور پلیس فرانسه برگزار شد، در ساعت ۲ و ۴۵ دقیقه پایان گرفت و معترضان در پایان تجمع، متفرق شدند.

این فعال سیاسی کرد ایرانی، در گفت‌وگو با رادیوفردا، شمار حاضران در این تجمع اعتراضی را ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر تخمین می‌زند.

او در عین حال در پاسخ به این پرسش که آیا حمله‌کنندگان به ساختمان سفارت ایران از میان تجمع‌کنندگان کرد بودند یا خیر، از این امر ابراز بی‌اطلاعی کرد.

یگان موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شنبه گذشته محل استقرار و جلسه سران حزب دموکرات کردستان ایران در منطقه کردستان عراق را با هفت فروند موشک زمین به زمین کوتاه بُرد، هدف قرار داد.

بنا بر گزارش‌ها، این حملات موشکی ۱۴ نفر کشته و دست‌کم ۴۰ مجروح بر جای گذاشت.

فرمانده سپاه پاسداران در اظهاراتی، حمله موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان ایران را «انتقام خون» کسانی‌ دانست که در یورش اخیر به پایگاه بسیج در مریوان کشته شده‌اند.

در آخرین روزهای تیرماه امسال حمله به پایگاه بسیج روستای دری در مریوان به کشته شدن ۱۱ نفر از نیروهای سپاه و بسیج انجامید.

بنابر گزارش رسانه‌های کردی، حزب حیات آزاد کردستان موسوم به پژاک مسئولیت این حمله را برعهده گرفته‌بود.

همزمان با حمله موشکی سپاه، سه فعال سیاسی زندانی کرد نیز در زندان‌های ایران اعدام شدند.

منابع: وب‌سایت شبکه خبر، خبرگزاری ایسنا، رادیوفردا/ آ. ن./ ف. دو.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…