اخبار

دهها وکیل در نامه به روحانی خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند

دهها وکیل در نامه به روحانی خواستار توقف حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی، ۶۰ وکیل دادگستری با امضای نامه ای خطاب به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران خواستار توقف روند اجرای حکم این زندانی سیاسی شدند.

در نامه این وکلای دادگستری که روز سه شنبه ۱۲ تیر در برخی از وبسایت‌های خبری منتشر شد، آنها با اعلام اینکه «تحمیل چنین مجازات‌هایی راهکار برخورد با مشکلات نیست و نمی‌تواند تامین کننده امنیت باشد»، از حسن روحانی به عنوان رئیس شورای امنیت ملی خواستند که دستور توقف اجرای حکم را صادر کند.

در میان وکلای امضا کننده نامه، نام‌های نعمت احمدی، محمود علیزاده طباطبایی، محمدعلی جداری فروغی، مصطفی ترک همدانی و امیر رئیسیان دیده می‌شود.

این نامه در حالی منتشر شده است که همزمان حسین احمدی نیاز، وکیل مدافع رامین حسین پناهی نسبت به اجرای حکم اعدام او هشدار داده است.

او در پیام هایی در توئیتر خود همچنین از درد کلیه این زندانی، نیاز او به مراقبت های پزشکی و ممنوع الملاقات بودن او خبر داده است.

این وکیل دادگستری همچنین نوشته است که دست‌های پشت پرده قانون را زیر پا می گذارد و خطر اجرای حکم اعدام را چند برابر کرده است.

رامین حسین پناهی که به اتهام عضویت در حزب کومله کردستان تیرماه سال گذشته دستگیر شد، بنا بر اخبار سازمان‌های حقوق بشری در این مدت به شدت تحت شکنجه بوده است.

وکیل و خانواده او میگویند او مستحق اعدام نیست، اما جمهوری اسلامی عضویت در گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی مثل حزب کومله را با اعدام مجازات می‌کند.

چندی پیش، بیش از دو هزار نفر از فعالان سیاسی- اجتماعی و مدنی با امضای نامه‌ای، خواهان توقف فوری و لغو حکم اعدام رامین حسین پناهی شدند.

در این نامه که در تعدادی از سایت‌های خبری منتشر شده آمده است:« حکم اعدام رامین حسین‌پناهی در حالی صادر شده است که وی تمامی اتهام‌های انتسابی به خود را رد کرده و وکیل این زندانی سیاسی نیز این حکم را غیرمنتظره و ناعادلانه تلقی کرده است.»

در این نامه همچنین به نقل از وکیل این زندانی گفته شده صدور حکم اعدام برای رامین حسین پناهی با اعمال نفوذ اطلاعات و سپاه صورت گرفته است و با توجه به قوانین داخلی و جزایی ایران، رامین حسین‌پناهی مستحق مجازات نه تنها اعدام بلکه زندان هم نیست.

عفو بین‌الملل نیز پیشتر تاکید کرده بود که آقای حسین پناهی در دادگاهی غیرعادلانه به اعدام محکوم شده است.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/07/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-23.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا