اخبار

دو روز بعد از شروط پمپئو| رهبر جمهوری اسلامی: ایران با آمریکا تعامل نخواهد کرد

دو روز بعد از شروط پمپئو| رهبر جمهوری اسلامی: ایران با آمریکا تعامل نخواهد کرد

تنها دو روز بعد از طرح ۱۲ شرط ایالات متحده آمریکا برای جمهوری اسلامی ایران جهت مذاکره، رهبر جمهوری اسلامی ایران در یک اظهارنظر اعلام کرده است دولت جمهوری اسلامی ایران نمی تواند با آمریکا تعامل کند، چون به گفته او «آمریکا پایبند تعهدات خودش نیست.»

آیت الله علی خامنه ای روز چهارشنبه در جلسه دیدار با مقامات ارشد جمهوری اسلامی گفت، از نظر عدم پایبندی به تعهدات، بین دولت دونالد ترامپ و دولت باراک اوباما تفاوتی نیست و هر یک به نوعی تعهدات خود را نقض کرده‌اند.

واکنش آقای خامنه ای به سخنان روز دوشنبه مایک پمپئو وزیر خارجه جدید ایالات متحده است که در سخنرانی خود در بنیاد هریتیج ۱۲ شرط برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۲ شرط آمریکا برای مذاکره با ایران برای رسیدن به توافق جدید چیست

در حالی رهبر جمهوری اسلامی، آمریکا را به «بدعهدی» در قبال برجام متهم می کند که آمریکا می گوید ایران با نقض قطعنامه شورای امنیت، برجام را زیر پا گذاشته و به همین دلیل ۱۸ اردیبهشت پرزیدنت ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

از زمان روی کار آمدن دولت ترامپ، آمریکا تاکید دارد ایران با برنامه موشکی، بی ثبات سازی در منطقه و نقض حقوق بشر، امنیت را به خطر انداخته و باید یک توافق جدید با ایران شود که همه این موارد را در بر بگیرد.

مایک پمپئو روز دوشنبه گفته بود اگر جمهوری اسلامی به رفتار خشونت آمیز خود پایان دهد، واشنگتن آماده است روابط دیپلماتیک خود را با تهران از سر بگیرد و به اقتصاد ایران و همچنین به برنامه هسته‌ای صلح آمیز آن کشور کمک کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده پیشتر در روز پنجشنبه در نشست کابینه خود در کاخ سفید، که دبیرکل ناتو نیز در آن حضور داشت، گفت که هر جا بروید جای پای فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی ایران دیده می‌شود.

پرزیدنت ترامپ با بیان این که دولت او متعهد به همکاری با متحدان ایالات متحده برای پایان دادن به جاه طلبی‌های هسته‌ای و منطقه‌ای حکومت ایران است، دلایل آمریکا برای تشکیل یک ائتلاف جهانی علیه جمهوری اسلامی را شرح داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با این توضیح که ائتلاف مذکور مانند ائتلافی نیست که علیه داعش شکل گرفت، گفت: می‌خواهیم کشورهای بسیاری را با هدفی مشخص برای برخورد با رژیم ایران، و با دیدگاهی واقعی‌تر، متحد کنیم.

هدر نائورت با بیان این که این دیدگاه تنها متمرکز بر توافق هسته‌ای نیست و همه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران را در بر می گیرد، گفت رفتارهای ایران فقط تهدیدی علیه منطقه خاور میانه نیست و یک تهدید برای جهان محسوب می‌شود.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/05/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-51.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…