اخبار

سوریه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد، روسیه «ابراز تاسف»‎

سوریه تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد، روسیه «ابراز تاسف»‎

دولت روسیه روز سه‌شنبه ۱۶ مرداد گفت از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، برای از سرگیری تحریم‌های یکجانبه علیه ایران «عمیقا متاسف» است. از سوی دیگر، دمشق این اقدام آمریکا را محکوم کرد.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای عنوان کرد: «ما از تصمیم آمریکا برای از سرگیری تحریم‌های ملی آن کشور علیه ایران عمیقا متاسفیم».

وزارت خارجه روسیه در ادامه این بیانیه تاکید کرد که برای حفظ توافق هسته‌ای تاریخی با ایران و حفاظت از منافع اقتصادی مشترک با تهران همه «اقدامات لازم» را انجام خواهد داد.

در بخش دیگری از بیانیه گفته می‌شود: «این نمونه بارز نقض قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد (در مورد توافق با ایران) و قوانین بین‌المللی توسط آمریکاست».

روسیه می‌گوید توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی که دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت از آن خارج شد «موثر بوده است».

بیانیه وزارت خارجه روسیه از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که «اجازه ندهد چنین دستاورد مهمی در دیپلماسی بین‌المللی به خاطر اهداف آمریکا برای اعمال فشار بر ایران فدا شود».

این بیانیه می‌افزاید: «همان‌طور که تجارب بلندمدت نشان داده است با اعمال فشار نمی‌توان از ایران امتیاز گرفت».

دولت آمریکا از روز سه‌شنبه بخشی از تحریم‌های یکجانبه و شدید علیه ایران را که طبق برجام لغو شده بودند از سرگرفت.

هدف اصلی موج اول این تحریم‌ها که اجرای آن از اولین دقایق روز سه‌شنبه (به وقت آمریکا) آغاز شد، ممنوعیت دسترسی ایران به دلار آمریکا و همچنین هدف قرار دادن بخش‌هایی چون صنعت خودروسازی و فرش است.

تاثیر از سرگیری تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران از ماه‌ها پیش مشهود بود و از زمان اعلام تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام تاکنون، ریال نیمی از ارزش خود را از دست داده است.

در همین حال، دولت سوریه از سرگیری تحریم‌های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد.

دولت سوریه روز سه‌شنبه ضمن محکوم کردن از سرگیری تحریم‌ها علیه متحد قدیمی خود ایران این اقدام را «غیرقانونی» و نتیجه «تکبر» آمریکا توصیف کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه به نقل از یک مقام وزارت خارجه آن کشور نوشت: «دولت سوریه تصمیم آمریکا برای از سرگیری تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را به شدت محکوم می‌کند».

سوریه از مدت‌ها پیش هدف تحریم‌های آمریکا بوده و حکومت ایران در جنگ داخلی آن کشور از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی به حکومت بشار اسد کمک می‌کند.

دولت آمریکا تلاش می‌کند نفوذ ایران در سطح منطقه از جمله حمایت آن کشور از رژیم بشار اسد را مهار کند.

در طول جنگ داخلی هفت ساله سوریه بیش از ۳۵۰ هزار نفر کشته شده‌اند.

این مقام وزارت خارجه سوریه گفت: «برای مقابله با سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا ،دمشق با ایران همبستگی کامل دارد. رهبری، دولت و مردم ایران بر پیامدهای این اقدامات پیروز خواهند شد».

منبع: خبرگزاری فرانسه/ ش.ر/ ک.ر

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…