اخبار

قرص خبر؛از پیدا نشدن مرتضوی تا تحدید همایش طلاب اهل سنت زاهدان

9 دقیقه

اژه‌ای: مرتضوی را برای اجرای حکم گیر نمی‌آوریم

غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون و سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده این قوه سعید مرتضوی را برای اجرای حکم دو سال حبس وی «گیر» نمی‌آورد. آقای محسنی اژه‌ای این مطلب را در حاشیه دیدار با گروهی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی «مشهد» به خبرنگار روزنامه «خراسان» گفته است. وی گفته حکم جلب مرتضوی صادر شده٬ اما «هنوز متأسفانه گیرش نیاورده‌اند، حالا نمی‌دانم چطور هست!»

نماینده ولی‌فقیه در سپاه تهران: مدارا با بست‌نشینان اخلا‌ل‌گر به پایان رسیده است

سپاه پاسداران به طور غیرمستقیم به ادامه بست‌نشینی محمود احمدی‌نژاد در امام‌زاده «صالح» تجریش واکنش نشان داد و اعلام کرد «مدارا با بست‌نشینان اخلالگر» به پایان رسیده است.این تهدید و هشدار از زبان عبدالعلی گواهی٬ نماینده ولی فقیه در سپاه تهران که هم‌زمان تولید «امام‌زاده صالح» را در اختیار دارد به احمدی‌نژاد و حامیان وی داده شده است.گواهی گفته «از زمان تحویل سال تاکنون، متأسفانه چهار جلسه مهمانان غیرمنتظره داریم.»

سرقت دو عابربانک در خیابان میرداماد

دو دستگاه خودپرداز بانک «کارآفرین» در حوالی میدان «مادر» و خیابان میرداماد شهر تهران به سرقت رفت. رییس کلانتری ۱۰۳ «گاندی» با اعلام این خبر از آغاز تحقیقات به منظور شناسایی سارقان خبر داده است.اسفند ماه سال گذشته نیز پنج سارق دستگاه خودپرداز بانک «سامان» در خیابان «شیخ بهایی» را با موجودی ۶۷۷ میلیون تومان به سرقت برده بودند.

کامیون هندوانه چپ کرد؛ دو عضو حزب کارگزاران زخمی شدند

یک کامیون حامل بار هندوانه واژگون شد و دو فعال سیاسی اصفهان را مصدوم کرد. این کامیون در جاده کاشان-اصفهان در حرکت بود که پس از واژگون شدن٬ بار هندوانه آن روی خودروی این دو فعال سیاسی پرتاب و منجر به واژگونی آن شد.

برگزاری هفت تجمع اعتراضی در سراسر ایران

گزارش رسانه‌های محلی حکایت از برگزاری دست‌کم هفت اعتراض صنفی در شهر‌های مختلف ایران حکایت دارد. تمامی این تجمعات روز پنجشنبه (۲۳ فروردین) و اغلب آنها در اعتراض به وضعیت اقتصادی صورت گرفته است.

کمبود کامیون در دلگان؛۲۰۰ هزار تن هندوانه در معرض نابودی

نبود کامیون در منطقه «دلگان» در جنوب سیستان و بلوچستان سبب شده که ۲۰۰ هزار تن هندوانه در معرض نابودی قرار بگیرد.مدیر جهاد کشاورزی شهرستان «دلگان» گفته «برای حمل محصول هندوانه به بازار مصرف روزانه به حداقل ۶۰۰ کامیون نیاز داریم.» این مقام مسئول افزوده در حال حاضر «روزانه ۳۵۰ کامیون در این بخش مشغول بکارند و اگر این مشکل حل نشود٬ بیش از ۲۰۰ هزار تن هندوانه خراب می‌شود.»

کشف ۴۲۴ خودرو خارجی قاچاق در هرمزگان

فرمانده پلیس استان «هرمزگان» از کشف و ضبط ۴۲۴ دستگاه خودرو خارجی و بازداشت هفت نفر در این ارتباط خبر داد.عزیز‌الله ملکی اعلام کرده «اعضای این باند با همکاری نمایندگی پنج شرکت مشهور، با استفاده از اسناد جعلی اقدام به واردات خودرو از مبادی رسمی می‌کردند.» آقای ملکی افزوده ۱۰۵ خودرو از این «باند قاچاق» که بدون صدور پته‌های گمرکی (سندی برای ترخیص کالا) از گمرک ترخیص شده بود از سوی پلیس توقیف شده است.

نماینده اصفهان: روحانی انتقال آب خلیج فارس را عملی کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت:«قانون دولت را موظف کرده، بهره وری استحصال و بهره‌وری مصرف آب را حداقل معادل ۳۰ درصد ارتقا دهد که با توجه به عمق بحران در حوضه آب‌ریز زاینده رود، وزارت نیرو هرچه سریعتر باید در این مورد اقدامات خود را به افکار عمومی گزارش دهد.» ناهید تاج الدین نماینده اصفهان در مجلس  با اشاره به بحران آب اصفهان در سال جاری گفت:«امروز بیش از هر زمان دیگری در این سالها  بحران آب در اصفهان  جدی شده و حیات اصفهان در خطر قرار گرفته است.»

بزرگترین شرکت تولیدکننده پودر آهن خاورمیانه در قزوین تعطیل شد

سایت محلی «شاخص نیوز» از تعطیلی بزرگترین شرکت تولیدکننده پودر آهن خاورمیانه در قزوین به علت مشکلات مالی خبر داد. این سایت محلی خبر داده پس از تعطیلی شرکت «متالوژی ایران»٬ گروهی از کارگران اخراج شده آن مقابل استانداری قزوین تجمع کرده و خواستار دریافت حقوق‌ معوقه خود شده‌اند. یکی از کارگران معترض در این تجمع اعلام کرده از «دی ماه سال ۱۳۹۶ تا کنون هیچ گونه حقوق و عیدی دریافت نکرده‌ایم.»

بازداشت ۲۰ عضو یک شرکت هرمی در بجنورد

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی از بازداشت ۲۰ «غیربومی» در «بجنورد» به اتهام فعالیت در زمینه شرکت‌‌های «هرمی» خبر داد. علیرضا مظاهری اعلام کرده ماموران پلیس این افراد را در محل «اختفایشان» بازداشت و به مقر انتظامی انتقال داده‌اند. مظاهری افزوده «این افراد همگی از افراد غیر بومی هستند که برای کلاهبرداری با اجاره منزلی در بجنورد، ساکن» شده بودند.

کشاورزان معترض جاده رودبار-جازموریان را بستند

کشاورزان شهرستان «رودبار جنوب» در اعتراض به حمایت نکردن مسئولان از آنها و خودداری از خرید محصول گوجه فرنگی٬ اقدام به بستن جاده ترانزیتی رودبار-جازموریان کردند. به گزارش رسانه‌های محلی٬ کشاورزان معترض خودروهای باری که حامل گوجه فرنگی بود را به طول یک کیلومتر به صف کردند تا شاید «مسئولی صدای آنان را بشنود.»عزیزی یکی از کشاورزان معترض گفته «ما دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم تمام زندگی ما گوجه‌ای است که در کف خیابان‌ها ریخته و کسی آن را نمی‌خرد.» کشاورز معترض دیگری هم گفته «امروز روز عزای گوجه است و کشاورزان هم به عزای زحمات خود نشسته‌اند.»

«افزایش جرایم رایانه‌ای در قزوین به ۸۰ درصد»

جانشین پلیس فتای استان قزوین گفته جرایم رایانه‌ای در این استان از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافته است.محمد فرهودی افزوده «قبل از گسترش فضای مجازی به ویژه تلگرام، میزان جرایم رایانه‌ای۱۰ تا ۲۰ درصد بوده که هم‌اکنون به ۸۰ درصد رسیده است.» فرهودی اضافه کرده «۶۵ تا ۷۰ درصد از افرادی که برای شکایت به پلیس فتا مراجعه می‌کنند در زمینه ارتباط گیری در تلگرام است.»

آب شرب اصفهان گروگان چاه های آقازاده ها

یک روز پس از اعلام تصمیم شرکت آب و فاضلاب اصفهان، برای حفر 70 حلقه چاه در مناطق مختلف این شهر برای تأمین آب شرب، انتقاد کارشناسان از مدیریت آب منطقه بالا گرفته است. دیروز سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت:«در صورتی که روند بارش باران به همین صورت ادامه یابد و شاهد برداشت های بی رویه در بالادست زاینده رود باشیم، در سال جاری برای پنج میلیون اصفهانی آب شرب نخواهیم داشت.»

استقرار دائمی ماموران ناهی از منکر در خیابان‌های قم

طرح «تذکر لسانی» در معابر شلوغ و پرتردد شهر قم در پی «تذکرعلما و بزرگان در خصوص وضعیت ظاهری» این شهر٬ آغاز شد. در این طرح «آمران به معروف و ناهیان از منکر» با پشتیبانی پلیس در معابر شهر قم مستقر شده و به کسانی که پوشش یا رفتار غیر اسلامی دارند٬ تذکر می‌دهند. هدف از اجرای این طرح «ارتقای امنیت اخلاقی» شهر قم اعلام شده است.گزارش شده که این نیرو‌ها قرار است به صورت دائم در خیابان‌های شهر قم مستقر باشند.«آمران به معروف و ناهیان از منکر» در واقع نیرو‌های لباس شخصی «آموزش» دیده‌ای هستند که در این طرح به کار گرفته شده‌اند.

بوی کارخانه الکل، خرمشهر را پر کرده است

رئیس شورای شهر خرمشهر از انتشار بوی نامطبوع شرکت الکل سازی به عنوان “خرمشهریها” و شکایت شهروندان این شهر از این موضوع خبر داد. به گزارش مهر، محمد جواد بچاری با بیان این که ” انتشار بوی نامطبوع حاصل از شرکت الکل سازی در هوای خرمشهر سبب بروز نارضایتی و گله مندی در میان شهروندان شده است”، ادامه داد: “به همین دلیل حتی برخی از کلاسهای مدارش شهر نیز لغو و مدارس تعطیل شدند.”

شورای شهر با استعفای شهردار تهران موافقت کرد

یک روز پس از هشدار دادستان کل کشور به شورای شهر تهران٬ اعضای این شورا با استعفای محمد‌علی نجفی شهردار این شهر موافقت کردند.استعفای نجفی روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با ۱۵ رای موافق مورد پذیرش واقع شد. پنج نفر هم با این استعفا محالفت کرده و یک نفر دیگر نیز به آن رای سفید داد. این موافقت پس از آن صورت گرفت که محمدجعفر منتظری٬ دادستان کل کشور نسبت به مخالفت اعضای شورای شهر با استعفای شهردار تهران به آنها هشدار داده بود.

نماینده زابل: مردم دارند از بی‌آبی می‌میرند

نماینده مردم زابل در مجلس گفته که مردم این منطقه «به دلیل بی‌آبی دارند می‌میرند»٬ اما مسئولان گزارشی از این وضعیت بحرانی ارائه نکرده‌اند.احمدعلی کیخواه در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲۱ فروردین) مجلس گفته «مردم به دلیل بی‌آبی و خشک شدن هیرمند دارند می‌میرند» و وزرای کشور و جهاد‌کشاورزی گزارشی در این زمینه ندارند.کیخواه خطاب به وزیر جهادکشاورزی گفته «آقای وزیر آیا حق مردم نیست که خودتان در این منطقه حضور پیدا کنید؟ آیا حق مردم نیست که مدیران شما بروند تا از دردشان آگاه شوند؟»

نخستین اعتراض زنجیره‌ای سال ۹۷ رقم خورد

اعتراض‌های زنجیره‌ای مالباختگان موسسه «کاسپین» در سال جدید از به طور هم‌زمان در شهر‌های تهران٬ رشت٬ کرمان و مشهد آغاز شد.براساس گزارش‌ها روز دوشنبه «۲۰ فروردین» گروهی از معترضان مقابل ساختمان مجلس در تهران تجمع کردند.گزارش‌‌های تائید نشده حکایت از بازداشت گروهی از تجمع‌کنندگان از سوی پلیس دارد.

تجمع دوباره کشاورزان اصفهان در خوراسگان

کشاورزان استان اصفهان بار دیگر در اعتراض به مشکلات کم‌آبی و اختصاص نیافتن حق‌آبه خود در «خوراسگان» تجمع کردند.تجمع روز دوشنبه (۲۰ فروردین) این کشاورزان در پی فراخوانی که چندی پیش منتشر شد٬ صورت گرفته است.

تعطیلی بیش از دو هزار واحد صنفی در کرمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تعطیلی بیش از دو هزار و ۲۰۰ واحد صنفی در استان کرمان خبر داده است. سایت محلی «راه آرمان کرمان» گزارش کرده محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس گفته این واحد‌ها طی سالیان اخیر تعطیل شده‌اند. زاهدی یکی از دلایل عمده تعطیلی این واحد‌ها را «بی‌منطق مالیاتی در شرایط رکود» اعلام کرده است.

دادستان کل کشور: نجفی کنار برود؛ تحت تعقیب نخواهد بود

دادستان کل کشور در پی مخالفت شورای شهر تهران با استعفای محمد‌علی نجفی٬ از این شورا خواست «بساط سیاست‌بازی» را جمع کند و از شهردار تهران خواست مجددا استعفا کند. محمدجعفر منتظری خطاب به اعضای شورای شهر تهران گفته «این بساط سیاست بازی که راه انداخته‌اید چه معنایی دارد؟»

حمله مسلحانه به “مرکز فرهنگی” امام جمعه اهواز

کانال  تلگرامی آیت الله کعبی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری از ” حمله مسلحانه به مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام در اهواز” خبر داده است.به نوشته این کانال تلگرامی، “شب گذشته افرادی ناشناس به حوزه علمیه  و مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام که در اهواز تحت اشراف آیت الله کعبی در حال فعالیت علمی و فرهنگی است، حمله مسلحانه کردند.” کانال تلگرامی امام جمعه اهواز مدعی شده “شبکه احوازنا” مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

تحدید همایش طلاب اهل سنت زاهدان توسط وزارت اطلاعات

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که وزارت اطلاعات از حضور مولوی محمد‌حسین گرگیج امام جمعه اهل سنت «آزادشهر»٬ به همایش دانش‌آموختگی مدارس اهل‌سنت زاهدان جلوگیری کرده است.چهل و سومین همایش دانش آموختگی طلاب «سراوان» روز چهارشنبه (۲۲ فروردین) در این شهر و در غیاب مولوی گرگیج برگزار شد.در پیام این روحانی اهل سنت که برای قرائت در این همایش صادر شده٬ آمده «عزیزان و بزرگان اراده قلبی بنده این بود که در حضور گرانقدر شما باشم.»


Source: ایران وایر

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا