اخبار

قرص خبر هفته؛ از تیراندازی به خودروی نماینده شادگان تاحضور زنان بوشکان در استادیوم فوتبال

3 ساعت

شتاب وقوع اتفاقات به حدی است که خیلی از اتفاقات ممکن است بر اثر هجوم اخبار از چشم ما دور بماند.ایران وایر تلاش می‌کند هر جمعه،با ارائه یک بسته خبری، مهم‌ترین اخبار یک هفته گذشته را پوشش ‌دهد.

تیراندازی به خودروی رئیس کارگروه بحرین و عربستان در مجلس

افراد ناشناس در«شادگان» استان خوزستان به سمت خودروی پارک شده مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم این شهرستان در مجلس تیراندازی کردند.مهاجمان پس از تیراندازی متواری و تلاش‌های پلیس برای شناسایی و بازداشت آنها آغاز شده است. در این حمله به کسی آسیب نرسیده و تنها خودروی نماینده شادگان و سه خودروی دیگر مورد اصابت چند گلوله‌ قرار گرفته‌اند.

برکناری امام جمعه رشت پس از جنجال پروژه «آدینه»

امام جمعه رشت پس از جنجال پروژه اقتصادی «آدینه» از سوی علی خامنه‌ای از سمت خود کنار گذاشته شد.رهبر جمهوری اسلامی با صدور حکمی رسول فلاحتی گیلانی را به‌عنوان امام‌جمعه جدید و نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان منصوب کرده است. سایت محلی«ماسال‌نیوز»گزارش کرده،مراسم معارفه فلاحتی گیلانی روز پنجشنبه ۱۶ فروردین‌ماه در رشت برگزار خواهد شد.

الویری: تهرانی‌ها باید هزینه زندگی در پایتخت را پرداخت کنند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفته هر کسی که در تهران زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد. مرتضی الویری خبر داده اعضای شورای شهر تهران قصد دارند این شهر را «به سمتی پیش» ببرند که «مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند.» آقای الویری در ادامه افزود:«شهر را باید براساس درآمدهای پایدار اداره کنیم و دریافت عوارض هم یکی از منابع اصلی درآمد پایدار است.» به گفته الویری:«بهترین منبع برای اداره شهر دریافت هزینه برای خدمات شهرداری است و این رویکرد به هیچ وجه به معنای گران کردن شهر نیست.»

نماینده مردم رشت در مجلس: مبارزه با فساد از دفتر خود رهبری شروع شود

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده مردم رشت گفته که «چه خوب است مبارزه با فساد از دفتر خود رهبری شروع شود.» به گفته آقای ایمن‌آبادی«فساد در ساختار کشور دامنه‌دار شده و جا خوش کرده و من هیچ امیدی ندارم که این قانون بتواند جلوی این حجم فساد را بگیرد.» این نماینده مجلس اضافه کرده «اگر روزی انقلاب ما با مشکل روبرو شود بدانید به خاطر همین فسادهای گسترده است.»

زندان به خاطر داستان منتشر نشده، فیلم اکران نشده و مصاحبه چاپ نشده

بیش از ٦٠ روز از اعتصاب غذای«گلرخ ایرایی»گذشته و دیروز«آموزشکده توانا»خبر داده که او به کما رفته و به بیمارستانی ناشناس منتقل شده است. گلرخ ایرایی که در حال گذراندن شش سال محکومیتی است که دادگاه برایش صادر کرده، در اعتراض به انتقال‌ خود از«اوین» به زندان «قرچک» ورامین، اعتصاب غذا کرده است.اتهام های او،«توهین به مقدسات» و «تبلیغ علیه نظام» هستند.گلرخ پیش تر به «ایران وایر» گفته بود که مصداق اتهام توهین به مقدساتی که به او تفهیم کرده اند، داستان منتشر نشده‌ای است که در دفترچه شخصی‌ خود نوشته و مامورانی که منزل‌ او را تفتیش کرده،آن را یافته‌اند.

اطلاعیه جامعه بهاییان امریکا درباره حادثه تیراندازی در دفتر یوتیوب

درپی حادثه تیراندازی سوم آوریل در دفتر یوتیوب در ایالت کالیفرنیا توسط یک زن 39 ساله ایرانی که از پیروان آیین بهایی بوده است،جامعۀ بهاییان امریکا عصر چهارشنبه ۱۴ فروردین، اطلاعیه‌ای صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است:«جامعۀ بهاییان ایالات متحده به اطلاع می‌رساند که در تاریخ 3 آوریل حادثۀ تیراندازی‌ای در دفتر مرکزی یوتیوب، در شهر سن برونو در ایالت کالیفرنیا رخ داد.فرد مهاجم،خانم “نسیم اقدم” شناسایی شده که از اعضای جامعۀ بهائی ایالت متحده بوده است.آیین بهایی هر گونه خشونتی را محکوم می‌نماید و از آن احتراز می‌جوید.»

ممنوعیت کشت برنج در کرمانشاه به علت کم‌آبی

کشت برنج در استان کرمانشاه به دلیل کمبود آب و کاهش بارش سالیانه ممنوع شد.«کیاست امیریان» مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه این خبر را اعلام کرده و به کشاورزان «متخلف» در این زمینه هشدار داده است. به گفته امیریان کشت برنج در مناطقی که بارش بیش از ۸۰۰ میلیمتر دارند مناسب است و بارش کنونی در کرمانشاه حدود ۳۱۱ میلیمتر است.

مسمومیت ۲۰۰ نفر در سپیدان

۲۰۰ نفر از ساکنان شهرستان «سپیدان» در استان فارس به دلیل داشتن علائم مسمومیت به بیمارستان مراجعه کردند.عبدالرسول همتی،معاون بهداشتی علوم پزشکی شیراز در همین رابطه گفته است:«این افراد با علائم تهوع،استفراغ  و درد در ناحیه شکم بیمارستان  مراجعه کرده‌اند.» به گفته همتی دو گروه بهداشت محیط به منطقه اعزام و با نمونه گیری و آزمایش خون افراد بیمار در حال بررسی علت این بیماری هستند.

اجرای نماهای رومی در ساختمان‌های قزوین ممنوع شد

اجرای نمای رومی با هدف انطباق نمای ساختمان‌ها با معماری ایرانی-‌‌اسلامی در تمام شهر‌های استان قزوین ممنوع شد. محسن اسماعیلی،مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفته این ممنوعیت در جلسه شورای فنی اعمال شده است. آقای اسماعیل اظهار امیدواری کرده که با این مصوبه«گام‌های بیشتر و موثری در خصوص ساماندهی و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری» برداشته شود.

سه مرد مست ۳۰ خودرو را تخریب کردند

سه مرد مست که به حدود ۳۰ خودرو در یکی از محلات تهران خسارت‌های جدی وارد کرده بودند ازسوی پلیس دستگیر شدند. روزنامه ایران گزارش کرده این سه نفر ۱۲ فروردین ماه در یکی از خیابان‌های خلوت محله «یوسف‌آباد» به خودرو‌‌های پارک شده در این خیابان خسارت زدند.

آغاز تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت یک حیوان‌آزار

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست از آغاز تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت یک عامل سگ‌آزاری در ایران خبر داد.انتشار کلیپی با موضوع سگ آزاری واکنش شدید کاربران ایرانی همراه داشته و سازمان محیط زیست هم تلاش‌ها برای شناسایی فرد آزارگر را آغاز کرده است. در این کلیپ یک جوان که سوار ماشین است با سیلی و مشت یک سگ را به باد کتک می‌گیرد و همراهان وی نیز از این اقدام استقبال می‌کنند.

ابهام در مورد بازداشت سگ‌آزار آبادان

جمشید محبت‌خانی،فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از شناسایی و دستگیری فرد سگ آزار در آبادان خبر داده،اما مسئول «پناهگاه شفاخانه سزار گیلان» می‌گوید این خبر صحت ندارد.به گفته آقای محبت‌خانی این فرد از سوی پلیس فتا شناسایی و بازداشت شده و تحویل دستگاه قضایى خواهد شد.فرمانده یگان حفاظت محیط زیست سازمان محیط زیست دو روز پیش از آغاز تلاش‌ها برای شناسایی و بازداشت این فرد خبر داده بود.

آمار‌ افزایش تولید روزانه زباله در مازندران طی ایام نوروز منتشر شد

مازندرانی‌ها روزانه بیش از سه هزار تن زباله تولید می‌کنند که در ایام نوروز در برخی مناطق این استان ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.سایت محلی «بلاغ‌نیوز» با انتشار گزارشی به این موضوع اشاره کرده و نوشت استان مازندران با«معضل زباله، انباشت و بازیافت آن» مواجه شده است.به نوشته این سایت «طی ایام نوروز با افزایش چند برابری تولید زباله، استان مازندران با بحران زباله مواجه می‌شود.»

کشف ۸۷۲ کارتن نوشیدنی الکلی در مرز ارمنستان

ماموران گمرک ایران در بازرسی‌های خود ۸۷۲ کارتن انواع مشروبات الکلی به ارزش تقریبی نزدیک به یک میلیاردتومان را کشف و ضبط کردند. روابط عمومی گمرک ایران گزارش کرده این تعداد «مشروبات الکلی در جوف یک محموله ترانزیتی سیب زمینی جاسازی شده بود.» این میزان مشروبات الکلی از یک کامیون به مقصد عراق که در اسناد حمل و تجاری، بار آن سیب‌زمینی اعلام شده بود،کشف شده است.

بی‌سابقه‌ترین جنگل‌سوزی مازندران در نوروز ۹۷

در نوروز سال ۱۳۹۷ آتش‌سوزی‌های بی‌سابقه‌ای در جنگل‌های مازندران رقم خورد.حسین‌علی ابراهیمی٬ مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران این خبر را اعلام و از وقوع ده‌ها فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان سخن به میان آورده است. به گفته ابراهیمی وسعت برخی از مناطقی که دچار آتش‌سوزی شده‌اند به بیش از ۴۰ هکتار رسیده است. وی اضافه کرده «در کمال تأسف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران طی این ایام، طعمه حریق شده است.»

دست‌کم ۱۱ کشته در آتش‌سوزی عمدی یک قهوه‌خانه در اهواز

در آتش سوزی یک قهوه‌خانه در کوی «علوی» شهر اهواز دست‌کم ۱۱ نفر جان باخته و ۱۴ نفر دیگر مصدوم شدند. این آتش‌سوزی سنگین ساعت یک بامداد ۱۴ فروردین رخ داد و بنابر اعلام مقام‌های مسئول این آتش‌سوزی«عمدی»بوده است.مجتبی خالدی،سخنگوی اورژانس کشور هم اعلام کرده«مصدومین این حادثه به بیمارستان منتقل شده و وضعیت برخی از آنها وخیم است.»

پیدا شدن یک دختر سه ساله با فراخوان تلگرامی در مریوان

مردم مریوان دختر بچه‌‌ای سه ساله‌ای به نام «هایا پرویزی» که در دشت «چور و ننه» این شهر گم شده بود را در یک فراخوان تلگرامی پیدا کرده و تحویل خانواده‌اش دادند. کانال تلگرام «شارە‌کەم‌مەریوان» گزارش و تصاویر این فراخوان موفق تلگرامی در مریوان را منتشر کرده است. این کانال به همراه سایر کانال‌های تلگرام فعال در مریوان روز گذشته خبر از ناپدید شدن «هایا» داده و از مردم این شهر خواسته بود برای یافتن این دختر سه ساله همکاری کنند.در پی انتشار فراخوان،گروهی از ساکنان روستا‌های«بیکره»،«چور»،«ننه»و«آلمانه» جستجو‌ها را آغاز و ساعاتی بعد موفق به یافتن این دختر سه ساله می‌کنند.

تعطیلی کارخانه ایران سیلندر و بیکاری ۸۰ کارگر

کارخانه «ایران سیلندر» با داشتن بیش از ۸۰ کارگر و به دلیل آنچه که «انباشت زیان» اعلام شده،فعالیت خود را متوقف کرد. این کارخانه در زمینه تولید انواع کپسول و سیلندرهای گاز در شهرستان «ری» در استان تهران فعال بود که اول فروردین ماه امسال تعطیل شد. کارگران بیکار شده این واحد تولیدی به طور میانگین بین ۱۵سال سابقه کار دارند و روز گذشته برای پیگیری وضعیت شغلی‌ خود مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان «ری» دست به تجمع زدند.

حمله با نارنجک دستی به آرامگاه فردوسی در طوس

آرامگاه ابوالقاسم فردوسی شاعر حماسه‌سرای ایرانی در «طوس» با نارنجک دستی مورد حمله قرار گرفته است. تصاویری از این حمله در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌های ایران منتشر شده است. این حملات به‌صورت متعدد بر پیکره‌ها و کتیبه‌های آرامگاه فردوسی صورت گرفته و آسیب‌هایی نیز به همراه داشته است. آثار برجای مانده ناشی از اصابت این نارنجک‌ها بر این پیکره‌ها و کتیبه‌ها نشان می‌دهد از این نارنجک‌های دستی به طور معمول در چهارشنبه‌سوری استفاده می‌شود.

پنج نفر از کارکنان شهرداری ماهدشت بازداشت شدند

دادستان عمومی و انقلاب کرج  خبر از بازداشت پنج نفر از کارکنان شهرداری «ماهدشت» به اتهام دریافت «رشوه» خبر داد.«اعمال نفوذ در طرح تفصیلی برای تغییر کاربری» دومین اتهام این پنج نفر و مبلغ رشوه دریافت شده از سوی آنها بیش از ۲۳۴ میلیون تومان اعلام شده است. به گفته حاجی رضا شاکرمی پرونده این افراد در شعبه ۲۲ بازپرسی کرج در دست بررسی است. شاکرمی در ادامه افزوده است:«متهمان این پرونده به قیمت گذاری پایین کارشناسی زمین به منظور کاهش قدر و سهم شهرداری» اقدام می‌کردند.

کاخ «سرهنگ‌آباد» آتش گرفت؛ دو نفر بازداشت شدند

دو‌ نفر از ساکنان کاخ «سرهنگ‌آباد» شهر «زواره» در استان اصفهان به‌عنوان مظنونان آتش سوزی این کاخ بازداشت شدند. عبدالرضا عرب بافرانی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی اصفهان در گفتگو با خبرگزاری «میزان» وابسته به قوه قضائیه از بازداشت این افراد سخن گفته است. فریدون الله‌یاری،مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان هم از تحت تعقیب قرار گرفتن متعرضین به این بنای تاریخی خبر داده است. الله‌یاری گفته «متاسفانه برخی افراد ناآگاه با تعرض به این مجموعه تاریخی و با آتش افروزی، بخشی از ایوان چوبی این اثر تاریخی» را طعمه حریق کردند.

کارمند اخراجی چهار خودروی لوکس را به آتش کشید

یک کارمند در تهران چهار خودروی لوکس شرکتی که از آن اخراج شده بود را به آتش کشید. این کارمند که هویتش فاش نشده به گفته مقام‌های پلیس بامداد دوشنبه چهار خودروی یک شرکت در مسیر غرب به شرق جاده قدیم کرج را به آتش کشید. در جریان این آتش‌سوزی دو خودروی «لکسوس»،یک خودروی «توسان» و یک خودروی «ویتارا» که در طبقه منهای دو ساختمان این شرکت پارک بوده،سوختند. پلیس تهران بزرگ، این کارمند را ۳۰ ساله و از «نیروهای اخراجی» شرکت مذکور معرفی کرده که از محل کار سابق خود «مطالباتی» هم داشته است.

زنان بوشکان به تماشای فوتبال مردان نشستند

زنان روستای«شاهیجان» در بخش«بوشکان»استان بوشهر به تماشای فوتبال مردان نشسته و همراه با مردان خواستار حضور زنان در ورزشگاه‌ها شدند. به گزارش سایت «‌جنوب‌نیوز» زنان این روستا و سایر روستا‌های مجاور«پا به پای مردان در کنار زمین بازی حضور یافته و به تشویق تیم محبوبشان پرداخته‌اند.»به نوشته این سایت«در طول این دوره از بازی‌ها هم نه به کسی توهین شد،نه مردان یا زنانی منقلب شدند و نه اسلام به خطر افتاد.» به گزارش جنوب نیوز،اعضای تیم‌ پیروز هم در پایان جوایز خود را از دست زنان گرفته‌اند.


Source: ایران وایر

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا