اخبار

لهستان: اروپا به نگرانی‌های آمریکا درباره برجام توجه بیشتری نشان دهد

لهستان: اروپا به نگرانی‌های آمریکا درباره برجام توجه بیشتری نشان دهد

یاکسک چاپوتویچ وزیر امور خارجه لهستان
یاکسک چاپوتویچ وزیر امور خارجه لهستان

وزیر امور خارجه لهستان از اتحادیه اروپا خواست به نگرانی‌های امنیتی ایالات متحده که باعث خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران شده است، توجه بیشتری نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یاکسک چاپوتویچ روز شنبه پنجم خرداد با اشاره به تصمیم آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران گفت که ورشو هنوز تصمیم نگرفته از این تحریم‌ها حمایت کند و این امر بستگی به تصمیم دیگر اعضای اتحادیه اروپا نیز دارد.

اتحادیه اروپا که تاکنون از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرده است وارد مذاکراتی فشرده با جمهوری اسلامی شده تا راهکارهای ممکن برای ادامه برجام را بسنجد.

از زمانی که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا خروج این کشور از برجام را اعلام کرده است، دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند به ایران اطمینان دهند که ماندن این کشور در برجام همچنان مزایای اقتصادی برایش دارد.

در این راستا کمیسیون اروپا مجموعه‌ای از راهکارها را برشمرده که از جمله آنها منع شرکت‌های اروپایی برای همکاری با آمریکا در رابطه با تحریم‌های این کشور علیه ایران است.

اما وزیر خارجه لهستان می‌گوید که ورشو در جریان گفت‌وگو میان دولت‌های عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد توجه اروپایی‌ها را به انگیزه‌های ایالات متحده جلب کند و خواستار آن شود که اروپا همدلی بیشتری با واشینگتن نشان دهد.

ورشو از سه سال قبل تاکنون که حزب دست راستی «قانون و عدالت» در این کشور به قدرت رسیده است با اتحادیه اروپا دچار پاره‌ای اختلافات شده است که از حاکمیت قانون تا سیاست انرژی و قطع درختان در جنگل‌های قدیمی دست‌نخورده را در بر می‌گیرد.

لهستان همچنین با نزدیک شدن به آمریکا تلاش می‌کند که از این کشور در برابر روسیه تضمین‌های امنیتی دریافت کند.

در این راستا وزیر خارجه لهستان تاکید کرد که اعضای اتحادیه اروپا باید مسائل امنیتی گسترده‌تری را رابطه با ایران و نیز سیاست روسیه در اروپای شرقی در نظر داشته باشند.

وی همچنین هشدار داد که واشینگتن امکان دارد علیه شرکت‌های اروپایی که در پروژه خط لوله گاز روسیه به آلمان مشارکت دارند، تحریم‌هایی وضع کند.

آمریکا با خط لوله موسوم به «مسیر شمالی ۲» که قرار است از روسیه به آلمان کشیده می‌شود مخالف است و می‌گوید که این پروژه دست روسیه را برای انجام اقدامات زیان‌بار در اروپا باز می‌گذارد.

بر اساس گزارش‌های رویترز و رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا