اخبار

نتانیاهو: مقابل تلا‌ش‌های ایران برای استقرار نیرو و تسلیحات در سوریه می‌ایستیم

نتانیاهو: مقابل تلا‌ش‌های ایران برای استقرار نیرو و تسلیحات در سوریه می‌ایستیم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، روز چهارشنبه هفتم شهریور گفته است، ارتش این کشور با قاطعیت کامل در برابر تلاش‌های جمهوری اسلامی برای استقرار نیرو و تسلیحات در سوریه خواهد ایستاد.

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو که در شهر دیمونا، در جنوب اسرائیل صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «کسانی که ما را به محو کردن از صحنه روزگار تهدید کردند باید بدانند که خود را نیز در معرض خطر مشابهی قرار می‌دهند و به هدفشان نخواهند رسید.»

هرچند نخست وزیر اسرائیل به طور مشخص نام کشوری را بر زبان نیاورده است، اما مقام‌های جمهوری اسلامی پس از انقلاب ۱۳۵۷ همواره اسرائیل را به نابودی تهدید کرده‌اند. حکومت ایران همچنین از گروهای اسلامگرای فلسطینی چون حماس و حزب الله لبنان حمایت می کند. این در حالی است که با آغاز اعتراضات در سوریه ایران یکی از متحدان اصلی حکومت بشار اسد در جنگ داخلی این کشور بوده است.

رویترز می‌گوید، از منظر بنیامین نتانیاهو مشارکت نظامی ایران در جنگ داخلی سوریه به مثابه استقرار نیروهای جمهوری اسلامی ایران در کنار مرزهای اسرائیل است.

اسرائیل طی سال‌های اخیر بارها مواضع نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان را در سوریه مورد حمله قرار داده است.

بنیامین نتانیاهو همچنین روز چهارشنبه گفته است: «نیروهای دفاعی اسرائیل با عزم کامل و با قدرت کامل در برابر تلاش‌های ایران برای استقرار نیروها و سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته در سوریه ادامه خواهند داد.»

در حالی نتانیاهو در خصوص حضور نظامی ایران در سوریه هشدار داده است که وزیر دفاع ایران پس از دیدار با بشار اسد گفت، با وجود فشارهای آمریکا برای خروج از سوریه حضور نظامی ایران در آن کشور ادامه خواهد یافت.

امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران روزهای چهارم و پنجم شهریور به سوریه سفر کرد و در دیدار با همتای سوری خود یک قرارداد همکاری‌های نظامی بین دو کشور را امضا کرد. وی گفته بود، «مهم‌ترین بندهای این توافق، نوسازی نیروهای مسلح سوریه است» و در چارچوب آن ایران به کمک‌های خود به سوریه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری دولتی ایرانا از قول ابوالقاسم علینژاد وابسته نظامی ایران در سوریه نوشت:«ادامه حضور مستشاران (نظامی) ایران در سوریه بخشی از این قرارداد همکاریهای نظامی بین دو کشور است.»

جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ داخلی هفت ساله سوریه با ارسال اسلحه و نیرو از حکومت بشار اسد حمایت کرده است.

این در حالی است که جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته یک بار دیگر درخواست واشنگتن برای خروج کامل نیروهای ایرانی از خاک سوریه را تکرار کرد.

رییس جمهوری آمریکا می‌گوید، علاوه بر برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران یکی از دلایل از سرگیری تحریم‌های واشینگتن علیه تهران، اقدامات ایران در سوریه، عراق و یمن است.

اسرائیل دولت ایران را متهم کرده که به دنبال حضور نظامی دائمی در خاک سوریه است. در مقابل دولت ایران بارها تاکید کرده که حضور نظامی آن کشور در سوریه به درخواست حکومت بشار اسد بوده و در آینده نزدیک قصد ندارد از سوریه خارج شود.

از سال ۲۰۱۲ تاکنون بیش از هزار نفر از نیروهای ایرانی از جمله چندین فرمانده ارشد سپاه پاسداران در سوریه کشته شده اند.

با استفاده از گزارش‌های رویترز و رادیو فردا؛ خ.ک

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا