اخبار

نقش داعش در حمله اهواز پررنگ تر شد؛ فرمانده سپاه آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد

نقش داعش در حمله اهواز پررنگ تر شد؛ فرمانده سپاه آمریکا و اسرائیل را تهدید کرد

در حالیکه فیلم های تازه منتشر شده داعش، احتمال نقش این گروه را در حمله روز شنبه اهواز بیشتر کرده، یک مقام ارشد سپاه پاسداران آمریکا و اسرائیل را تهدید کرده است.

حسین سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران روز دوشنبه با متهم کردن عربستان، آمریکا و اسرائیل به دست داشتن در حمله مسلحانه در مراسم رژه نظامی در اهواز که منجر به کشته شدن ۲۵ نفر شد، هشدار داد که منتظر واکنش «سخت» ایران باشند. اظهارات او از تلویزیون ایران پخش شد.

این اظهارات در حالی است که مقام های آمریکایی از چند ساعت بعد از حمله روز شنبه، ضمن ابراز همدردی با قربانیان، به مقام های جمهوری اسلامی ایران توصیه کردند که بیشتر از ماجراجویی در خاورمیانه و حمایت از گروه های تروریستی، به امنیت مردم خود فکر کنند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با ابراز همراهی با مردم ایران، در واکنش به حمله روز شنبه در ایران گفت، ایالات متحده هرگونه اقدام تروریستی را محکوم می کند. قبل از آن هم، گرت مارکیز سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه خود گفت: ایالات متحده در کنار مردم ایران می‌ایستد و از رژیم تهران می خواهد که بر حفظ امنیت مردمش در داخل کشور تمرکز کند.

روز یکشنبه هم وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با فاکس نیوز درباره حمله اخير در اهواز گفت، من ديدم ظریف در اين مورد چه گفته است. وقتى یک واقعه امنیتی در كشورتان اتفاق مى افتد، مقصر دانستن دیگران اشتباه محض است. مرگ افراد بی گناه دردناک است و من امیدوارم ظريف به جای ايجاد ناامنى در سراسر جهان، در امن نگه داشتن مردم (كشور) خودش تمرکز کند.

در حالیکه رسانه‌های نزدیک به جمهوری اسلامی بر نقش گروه جدایی طلب الاهوازیه یا «مقاومت ملی الاحواز» در حمله به رژه نیروهای مسلح در اهواز تاکید دارند، سایت خبری اعماق وابسته داعش در ویدیویی منتشر کرد و مدعی شد که مربوط به مهاجمان در اهواز است.

در ویدئو که سایت اعماق روز یکشنبه یکم مهر منتشر کرد، سه نفر با لباس نظامی داخل یک خودرو حضور دارند که دو نفر از آنها به عربی صحبت می‌کنند و یک نفر به فارسی با لهجه سخن می‌گوید.

در این ویدئو، اگر چه به حمله اهواز اشاره نمی‌شود اما یکی از این افراد از حمله به نیروهای سپاه خبر می‌دهد. داعش با انتشار این ویدئو، حمله کنندگان را وابسته به خود معرفی می کند، اما هیچیک از آنها در این ویدئو سخنی از عضویت در داعش نمی‌گویند.

از سوی دیگر، در حالیکه هنوز هویت و وابستگی حمله کنندگان مشخص نشده بود، رهبران ایران حمله کنندگان را وابسته به آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن دانستند.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان با رد این سخنان گفت رهبران جمهوری اسلامی باید بیشتر به اوضاع داخل کشورشان توجه کنند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/09/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-105.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…