اخبار

وال استریت جورنال:‌ وزرای خارجه اتحادیه اروپا ۱۹ نوامبر تحریم جدید ایران را بررسی می‌کنند

وال استریت جورنال:‌ وزرای خارجه اتحادیه اروپا ۱۹ نوامبر تحریم جدید ایران را بررسی می‌کنند

سه روز بعد از اینکه مقام‌های دانمارک اعلام کردند جمهوری اسلامی پشت طرح ترور در خاک این کشور بوده، روزنامه وال استریت جورنال خبر داده است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا احتمالا در نشست ۱۹ نوامبر / ۲۸ آبان تحریم جدید جمهوری اسلامی ایران را بررسی می کنند.

وال استریت جورنال به نقل از منابع خود نوشت با رایزنی مقام های دانمارک احتمالا موضوع ایران در نشست وزرای خارجه در اتحادیه اروپا مطرح خواهد شد. این روزنامه به نقل از دیپلمات ها البته نوشت که احتمالا تصمیم به تحریم در این دیدار قطعی نمی شود.

دانمارک اکنون خواستار تحریم های گسترده اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی شده است.

روز سه شنبه ۷ آبان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک اعلام کرد که پلیس این کشور یک فرد دوتابعیتی ایرانی-نروژی را به ظن همکاری با دستگاه امنیتی ایران و تلاش برای حمله به حبیب جبر، یکی از سران گروه «جنبش مبارزه عربی برای آزادی اهواز» – که در ایران عموما با نام «الاحوازیه» شناخته می‌شود – بازداشت کرده است.

مسئولان جمهوری اسلامی این گروه را «تروریستی» توصیف و آن‌ها را مسئول چند حمله در سال‌های اخیر در ایران معرفی می‌کنند که تلفات غیرنظامی هم داشته است.

پس از حمله به یک رژه نظامی در شهر اهواز – که ۲۴ کشته و ۶۰ زخمی داشت – ابتدا این گروه مسئولیت حمله را پذیرفت و مسئولان ایرانی هم از «گروه‌هک‌های جدایی‌طلب» به عنوان عامل حمله نام بردند. با این حال کمی بعدتر اعلام شد گروه دولت اسلامی (داعش) مسئولیت این حمله را پذیرفته است. سپاه پاسداران هم در اطلاعیه‌ای مدعی شد که با حمله به مواضع گروه داعش در سوریه، طراح اصلی این حمله را کشته است.

دانمارک پیش از این اعلام کرده بود که سفیر خود در تهران را برای مشورت بیشتر به این کشور فرا می‌خواند. سفیر دانمارک در تهران روز گذشته و پیش از ترک ایران، به وزارت امورخارجه ایران هم احضار شده بود.

دانمارک با طرح این ادعا که ایران قصد داشته یک مخالف خود را در این کشور به قتل برساند، سفیر خود را از تهران فراخوانده است. تهران این ادعا را قویا تکذیب کرده است.

واکنش ها

وزرای خارجه پنج کشور اسکاندیناوی در بیانیه‌ای مشترک که روز چهارشنبه صادر کردند، ضمن ابراز نگرانی از تلاش ایران برای حمله به یک مخالف در دانمارک، اعلام کردند که این مساله برای آن‌ها «به شدت جدی» است.

از سوی دیگر، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک گفتگو در روز چهارشنبه به خنثی شدن توطئه اخیر رژیم ایران برای انجام ترور در دانمارک اشاره و بار دیگر تاکید کرد که حکومت مذهبی ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

همچنین، نروژ روز پنجشنبه سفیر ایران را احضار کرد.

وزیر خارجه نروژ در بیانیه ای گفت، در جلسه احضار سفیر ایران بر این تاکید شد که فعالیت کشف شده در دانمارک غیرقابل پذیرش است و نروژ این مسئله را جدی تلقی می کند.

ایالات متحده سه روز دیگر دور دوم تحریم های هسته ای ایران را باز می گرداند.

دولت ترامپ می گوید جمهوری اسلامی بزرگترین دولت حامی تروریسم است و باید اقدامات خود را متوقف کند.

اتحادیه اروپا تاکنون از توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران دفاع کرده است.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/11/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-9.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا