اخبار

وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران گفت و گو کردند

وزیران خارجه آمریکا و فرانسه درباره ایران گفت و گو کردند

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا

هدر نائوت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۹ خرداد گفته است، مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در باره فعالیت های ایران در منطقه به صورت تلفنی گفت وگو کرده است.

خانم نائورت در بیانیه ای گفته است: وزیر خارجه پومپئو امروز با ژان ایو لودریان صحبت کرد. آنها در خصوص گام های بعدی برای مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه گفت و گو کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اضافه کرده است: آنها همچنین خصوص همکاری های بین المللی برای ایجاد ثبات در لیبی مذاکره کردند.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران، برجام، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی می کوشند تا به راه حلی دستیابند که ضمن رفع نگرانی های آمریکا از اقدامات ایران، این توافق را حفظ کنند.

در همین زمینه، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود، دلیل تلاش های اروپا برای حفظ برجام نه به دلیل منافع اقتصادی بلکه به دلیل منافع امنیتی است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا هجدهم اردیبهشت با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی پس از برجام نیز به گسترش برنامه موشک‌های بالستیک و همچنین «حمایتش از تروریسم» در منطقه ادامه داد، خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام کرد. در همین زمینه، مقام های آمریکایی به شرکت‌ها و بانک‌های اروپایی در خصوص پیامدهای همکاری با ایران هشدار داده اند.

پس از خروج آمریکا از برجام، مایک پومپئو در راستای دستیابی به یک توافق جدید با ایران ۱۲ خواسته تعیین کرد. وزیر خارجه آمریکا گفته بود، اگر ایران رفتار خود را تغییر ندهد، آمریکا «شدیدترین تحریم های تاریخ را علیه ایران وضع خواهد کرد.»

وی همچنین هفته گذشته در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان گفته بود که واشینگتن در هفته‌های آتی برای بررسی «گام‌های بعدی برای مقابله با برنامه‌های هسته‌ای ایران»، گفت‌وگوهایی با متحدانش، از جمله کشورهای اروپایی، خواهد داشت.

این در حالی است که مایک پومپئو از رویکرد کشورهای اروپایی در قبال ایران انتقاد کرده و گفته بود، آنها برای مقابله با برنامه‌های موشک‌های بالستیک ایران «هیچ کاری نکرده‌اند».

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده بود،در طول سه سال گذشته «اروپایی‌ها به ما می‌گفتند در حال آماده شدن برای مقابله با موشک‌ها هستند، اما هیچ کاری نکردند».

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به اینکه «اروپا درباره موافقتش با برنامه‌های مقابله با تروریسم حرف‌هایی می‌زند» گفت: دولت‌های اروپایی در حمایت از ایالات متحده در «نامیدن ایران به عنوان بزرگ‌ترین حامی تروریسم هیچ کاری نکردند».

ایران اتهام «حمایت از تروریسم» را رد می‌کند و رهبر جمهوری اسلامی نیز گفته است اروپا «باید تضمین دهد» در مذاکرات مربوط به ادامه برجام درباره دو موضوع برنامه‌های موشکی و اقدامات ایران در منطقه حرفی نزند.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا