اخبار

پاسخ یک فعال مخالف حجاب اجباری به لاریجانی: رئیس قوه قضائیه رسما دروغ می‌گوید

پاسخ یک فعال مخالف حجاب اجباری به لاریجانی: رئیس قوه قضائیه رسما دروغ می‌گوید

ادعای اخیر رئیس قوه قضائیه ایران که گفته به صرف مخالفت با حجاب با کسی برخورد نمی کنیم، با واکنش های فعالان مخالف حجاب اجباری روبرو شده است.

صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه این هفته در اظهارنظری مدعی شد: ما هرگز نمی گوییم که اگر کسی صرفاً مخالف حجاب بود با او برخورد می کنیم اما وقتی کسی این مخالفت را تبلیغ و ترویج می کند، طبیعتاً نظام دینی که بر ارزش های الهی استوار است و در قانون خود نیز این ارزش ها را به رسمیت شناخته با این قبیل اقدامات برخورد می کند.

این تازه ترین واکنش رئیس قوه قضائیه ایران به اعتراضات به حجاب اجباری است. مبارزه مدنی زنان با حجاب اجباری در ایران از یکسال و نیم پیش با کمپین «آزادی های یواشکی» در رسانه ها شناخته شد و با ظهور «دختران خیابان انقلاب» رنگ و بوی عملی و جدی تری به خود گرفت؛ تا جایی که مقامات حکومت ایران را به بازداشت و سرکوب این دختران واداشت. اما این پایان ماجرا نبود این بار دختران با شعار «دوربین من اسلحه من» از برخوردهای خودسرانه کسانی که رهبر ایران آن ها را «آتش به اختیارها» می نامند، تصویر برداشتند تا برخلاف گذشته تذکر آنها پاسخی غیر ازسکوت زنان داشته باشد.

مقامات جمهوری اسلامی هم در این مدت واکنش های مختلفی را در کنار بازداشت‌ها و صدور احکام طولانی در قبال زنان مخالف حجاب اجباری داشته اند. واکنش‌هایی که غالباً به معنای سرکوب و برخورد شدید با این زنان در ایران بوده است.

سخنرانی صادق لاریجانی تازه ترین واکنش به برخورد ها با مخالفان حجاب اجباری است؛ اما آیا به راستی جمهوری اسلامی با زنان مخالف حجاب برخوردی نمی کند؟ این سوالی است که شاپرک شجری زاده، یکی از دختران خیابان انقلاب به آن پاسخ داده است.

شاپرک شجری زاده که پس از دوبار بازداشت به دوسال زندان و ۱۸ سال زندان تعلیقی محکوم شد، درباره صحبت های اخیر رییس قوه قضاییه ایران به صدای امریکا گفت: حرف های مقامات جمهوری اسلامی سندیت ندارد و حتی آن ها حرف های متفاوتی را نسبت به یکدیگر عنوان می کنند به طوری که وقتی یکی از مسوولان قضایی می گوید با زنان بدحجاب برخورد شدید می کنیم، رییس قوه قضایی می گوید با زنان مخالف حجاب برخورد نمی کنیم! ماجرا شبیه به همان صحبت هایی است که بسیاری از مقامات حکومت می‌گویند که زندانی سیاسی نداریم و کسی به خاطر عقایدش در ایران بازداشت نمی شود، اما همه می دانیم که واقعیت غیر از این است.

شجری زاده تاکید کرد که تا زمانی حکومت برای فعالیت گشت ارشاد، نیروهایش و تبلیغات با نیروی های خودسرهزینه زیادی می‌کند و تا وقتی که ساختمان وزرا ساختمانی برای مبارزه با بی حجابان است، حرف آقای لاریجانی حقیقت ندارد.

خانم شجری زاده بعد از برخورد قضایی مجبور به ترک ایران شد.
خانم شجری زاده بعد از برخورد قضایی مجبور به ترک ایران شد.

او ادامه داد: گشت ارشاد نه برای مبارزه با موادمخدر یا بزه و جنایتکاران بلکه برای سرکوب زنان ایجاد شده و حکومت نیروهای خود را بسیج کرده است و حتی از پلیس راهنمایی و رانندگی برای مقابله با زنان استفاده می کند. پلیسی که باید به مقررات رانندگی رسیدگی کنند حالا موظف شده به وضعیت حجاب زنان رسیدگی کند. این موضوعات نشان می دهد که مبارزه با بی حجاب و سرکوب کردن زنان مخالف با حجاب اجباری در جامعه بسیار زیاد است.

شجری‌زاده با اشاره به این که تا وقتی حرف هایی که گفته می شود در جامعه اجرایی نشود، نمی توان این حرف ها را باورکرد، گفت: مقامات جمهوری اسلامی، به نیروهای بسیج و نیروهای خودسر در مساجد آموزش می دهند که چطور با زنان بی حجاب برخورد و به آن‌ها حمله کنند. موضوع مبارزه ما زنان هم بیشتر همین خشونت های خیابانی است که از طرف بسیج، گشت ارشاد و سایر نیروها، مقابل زنان صورت می گیرد. ما به ناامنی خیابان ها برای زنان و خشونتی که علیه آن ها به خاطر پوششان وجود دارد، دست به اعتراض زده ایم. هر چند با آغاز ماجرای «دوربین ما اسلحه ما» در ایران باز هم می بینیم که برخوردها با زنان بسیار شدیدتر شده است و به نوعی آن ها در حال سرکوب زنانی هستند که در رابطه با حجاب اجباری مبارزه مدنی می کنند.

شاپرک شجری زاده عنوان کرد که منظور لاریجانی از برخورد با ترویج کنندگان بدحجابی، «دختران خیابان انقلاب» هستند که به صورت علنی دست به اعتراض می زنند. آن ها برای این دختران و زنانی شبیه به آن ها حکم اشاعه بی حجابی را در نظر دارند.

او گفت که وقتی او و سایر «دختران خیابان انقلاب» را بازداشت کرده بودند، به دلیل آن که حکمی به اسم تبلیغات برای بی حجابی وجود نداشت، در پرونده هایشان از عنوان تبلیغ و «اشاعه فحشا» استفاده کرده بودند که معنایی کاملا مجزا دارد.

شجرای زاده گفت: حکومت با حکم های سنگین می خواهد زنان را ساکت کند و این روال همچنان ادامه دارد. دختران خیابان انقلاب تنها ما چهار پنج نفر نیستیم، تعداد بسیار زیادی از زنان به من پیغام دادند و حکم هایشان را برایم فرستاده‌اند. افرادی که می ترسند اگر این احکام را رسانه ایی کنند، حکم زندانشان بیشتر شود.

او تاکید کرد: جمهوری اسلامی با این برخوردها می خواهد زنان مخالف با حجاب اسلامی را متوقف کند اما من فکر نمی کنم که پیروز باشد. مبارزه زنان علیه حجاب اجباری یک مبارزه ایی است که رسانه ایی شده و تمام ایران و دنیا متوجه آن شده اند.

وزارت خارجه آمریکا و نهادهای حقوق بشری بارها در سالهای گذشته به برخورد شدید با معترضان به حجاب اجباری در ایران اعتراض کرده است.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/10/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-7.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا