اخبار

پس از ۱۵ ماه سفیر جدید آمریکا در آلمان معرفی شد

سنای آمریکا بالاخره گزینه پیشنهادی دونالد ترامپ برای ریاست دفتر نمایندگی دیپلماتیک این کشور در برلین را تائید کرد. سفارت‌خانه ایالات متحده در آلمان از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید بدون سفیر اداره می‌شد.کمتر از یک روز پیش از سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به واشینگتن، سنای آمریکا پس از ماه‌ها تعلل با اعزام ریچارد گرنل به برلین موافقت کرد.

۵۶ سناتور آمریکایی به گزینه مورد نظر دونالد ترامپ برای ریاست دفتر نمایندگی دیپلماتیک ایالات متحده در آلمان رأی موافق دادند و ۴۲ سناتور رأی مخالف.

آمریکا از ژانویه ۲۰۱۷ که دوره ماموریت جان امرسون در آلمان خاتمه یافت سفیر جدیدی به برلین نفرستاده بود. رئیس جمهور ایالات متحده حدود هشت ماه پیش ریچارد گرنل را به عنوان جانشین امرسون معرفی کرد اما مخالفت با اعزام او به برلین، به خصوص در میان سناتورهای حزب دموکرات زیاد بود.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

ریچارد گرنل از مشاوران ترامپ و سخنگوی پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد است. یکی از علت‌های مخالفت شماری از سناتورها با او اظهارات زن‌ستیزانه عنوان می‌شود. گرنل همچنین از کسانی است که نامش در ماجرای دخالت احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده مطرح شده است.

در ماه‌های گذشته بسیاری از اعضای کنگره آمریکا، از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بر این نظر تاکید می‌کردند که پست سفیر ایالات متحده در یکی از کشورهایی که از متحدان مهم واشینگتن محسوب می‌شود نباید بیش از این خالی بماند.

گفته می‌شود که رئیس جمهور ایالات متحده در روزهای گذشته سناتورهای آمریکایی را برای تعیین تکلیف گزینه پیشنهادی خود برای ریاست سفارت‌خانه این کشور در برلین، پیش از حضور آنگلا مرکل در کاخ سفید در روز جمعه (هفتم اردیبهشت/ ۲۷ آوریل) تحت فشار قرار داده است.

حامی سرسخت ترامپ، مخالف جدی توافق هسته‌ای

ریچارد گرنل، از نخستین و پروپا قرص‌ترین حامیان دونالد ترامپ به شمار می‌رود. پشتیبانی گرنل از ترامپ از ابتدای ورود او به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری و زمانی آغاز شد که هنوز بسیاری از اعضای ارشد حزب جمهوری‌خواه به کاندیداتوری دونالد ترامپ روی خوش نشان نمی‌دادند.

سفیر جدید آمریکا در برلین، همسو با ترامپ بارها از توافق هسته‌ای با ایران به شدت انتقاد کرده و علیه جمهوری اسلامی موضع گرفته است. او پس از حمله مشترک موشکی آمریکا، فرانسه و بریتانیا به هدف‌هایی در سوریه در یک پیام توئیتری نوشته بود که آلمان نیز می‌بایست در این حمله مشارکت می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اهمیت تغییر سفیر آلمان در واشنگتن

حمله موشکی به سوریه حدود دو هفته پیش (شنبه ۱۴ آوریل/ ۲۵ فروردین) در واکنش به کاربرد احتمالی سلاح شیمیایی در حمله ارتش سوریه به شهر دوما در منطقه غوطه شرقی انجام شد. آلمان ضمن تائید این عملیات از مشارکت نظامی در آن خودداری کرد.

ریچارد گرنل در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده اما به آموزه‌های مسیحیت و رفتن به کلیسا چندان پایبند نیست. این سیاستمدار ۵۱ ساله از سال‌های پایانی دهه ۹۰ قرن بیستم، به طور آشکار از تمایلات همجنس‌خواهانه خود دفاع کرده و از حامیان قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان است.

سال گذشته و زمانی که خبر معرفی ریچارد گرنل به عنوان سفیر آمریکا در برلین رسانه‌ای شد شبکه خبری “سی‌ان‌ان” او را “دیپلماتی با سابقه در زمینه تحریم‌های ایران” معرفی کرد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا