اخبار

گزارش فاکس نیوز درباره تظاهرات ضد رژیم در کازرون

گزارش فاکس نیوز درباره تظاهرات ضد رژیم در کازرون

وبسایت فاکس نیوز در گزارشی نوشت:‌ تظاهرات روز چهارشنبه در کازرون در اعتراض به طرح تقسیم این شهر به دو بخش در پی تیراندازی نیروهای امنیتی به جمع بزرگی از معترضان به خشونت کشیده شد.

به فاکس نیوز خبر داده شده که دست کم ۲ نفر کشته، چندین نفر زخمی و بسیاری بازداشت شده اند.

«شورای ملی مقاومت ایران»، ائتلافی از گروه های با نفوذ اپوزیسیون، در بیانیه ای می گوید بسیاری از معترضین در مقابل یک پاسگاه پلیس شهر تجمع کرده بودند. ظاهرا تظاهرکنندگان عهد کرده بودند تا آزادی بازداشت شدگان آن جا را ترک نکنند.

مردم شعار می دادند: «وای به روزی که مسلح شویم.»

در گزارش «شورای ملی مقاومت» اشاره شده است که «نیروهای سرکوبگر» ابتدا گاز اشک آور به سوی مردم شلیک کردند و سپس دست به تیراندازی هوایی زدند. به دنبال گسترش اعتراضات در حمایت از بازداشت شدگان، «نیروهای رژیم» مستقیم به سوی مردمی تیراندازی کردند که تنها سلاح شان سنگ و چوب بود.

بنا بر این گزارش، «درگیری ها به بخش های دیگر شهر از جمله خیابان انقلاب و حمیدی کشیده شد و تا ساعت یک بعد از نیمه شب ادامه داشت.»

تظاهرات دی ماه گذشته در اعتراض به فساد و وخامت اوضاع اقتصادی که منجر به نرخ بالای بیکاری و رشد فزاینده فقر شده است، سراسر ایران را فرا گرفت.

جمعیت کازرون حدود ۱۵۰ هزار نفر است و منابع اپوزیسیون نسبت به ادامه اعتراضات هشدار داده اند.

یک کارشناس امور ایران که به کاخ سفید مشاوره می دهد، می گوید: «وقتی پرزیدنت ترامپ توافق هسته ای را ترک کرد، مشخصا مردم ایران را دعوت کرد تا خودشان را از دست این مستبدین مذهبی که سرکوب شان می کنند، خلاص کنند. حامیان توافق اوباما با ایران می گویند خروج از برجام فقط به تقویت تندروها می انجامد. اعتراضات جاری نشان می دهد که آن ها باز هم اشتباه می کنند.»

* برگردان فارسی این گزارش تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاماً بازتاب دیدگاه صدای آمریکا نیست.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/05/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-38.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<