اخبار

۶۸ روز تا روسیه؛ بررسی حرف‌های کی روش در مجلس

10 دقیقه

 

پرونده کی روش در فراکسیون ورزش مجلس

«همایون یوسفی» نماینده مجلس شورای اسلامی ایران و عضو فراکسیون ورزش نسبت به اظهارات اخیر «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران و مقابله او با مربیان و بازیکنان لیگ واکنش نشان داده است. او مدعی شده که کی روش بعد از سال‌ها حضور در ایران هنوز به فرهنگ و آداب ایرانی آشنا نشده و چنانچه اظهارنظرهای او همچنان به این شکل ادامه داشته باشد به‌طور حتم مجلس از طریق وزارت ورزش و جوانان به این موضوع ورود جدی خواهد کرد.

این نماینده مجلس، صحبت‌های اخیر کارلوس کی روش و دو بیانیه او را «توهین به فوتبال ایران» تلقی کرده است. کی روش هفته گذشته در دو بیانیه کنایه‌آمیز از مربیان لیگ برتر فوتبال ایران عذرخواهی کرد و به‌طعنه گفت که بازیکنان فوتبال ایران حتماً آمادگی مهار رونالدو و ستاره‌های اسپانیا در جام جهانی را دارند. او همچنین با این جمله که «یا از من پیروی کنید یا عقب بمانید» هم مقابل فدراسیون فوتبال ایران ایستاد.

حالا همایون یوسفی با اعتراف به این‌که نتایج کی روش در زمان حضور روی نیمکت تیم ملی ایران درخشان بوده، اما رفتار برازنده‌ای نداشته گفته است: «متاسفانه این اولین باری نیست که کی روش این‌گونه اظهارنظر می‌کند و احساس می‌کنم با توجه به هزینه‌های بسیار سنگینی که برای او انجام می‌شود، ما می‌توانستیم از مربیان بسیار بزرگ‌تر و کم حاشیه‌تر بهره ببریم.» این نماینده مجلس البته وعده داده که به‌جز رسیدگی به صحبت‌های سرمربی تیم ملی ایران، به قانون منع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها هم ورود کند: «این موضوع جنبه‌های فراوانی دارد که باید همه آنها موردبررسی قرار بگیرد و سپس شرایط جامعه بررسی و اگر مشکلی نبود آن را اجرا کنیم.»

 

 

ایران ارزان‌ترین تیم گروه B

سایت «ترانسفر مارکت» تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی فوتبال را بر اساس قیمت واقعی بازیکنان و مربیان آنها، قیمت‌گذاری کرده است. طبق گزارش این سایت، تیم ملی اسپانیا با اختلافی چشمگیر نسبت به سه تیم دیگر گروه دوم جام جهانی، با ارزشی بالغ‌بر ۹۸۲ میلیون پوند جزو سه تیم برتر دنیا است.

گران‌قیمت‌ترین بازیکن فعلی اسپانیا هافبک رئال مادرید است. ایسکو، هافبک ۲۵ ساله رئال مادرید با ارزشی ۷۵ میلیون پوندی گران‌ترین بازیکن اسپانیایی محسوب می‌شود. بعد از اسپانیا، پرتغال با ۴۳۶ میلیون پوند جزو تیم‌های گران‌قیمت دنیا محسوب می‌شود. البته نکته قابل‌توجه اینجاست که یک چهارم از قیمت و این ارزش‌گذاری به «کیریستیانو رونالدو» با ارزش ۱۰۸ میلیون پوند تعلق‌گرفته. یعنی او یک چهارم تمام تیم ملی پرتغال است.

در گروه B جام جهانی روسیه، مراکش با ارزش ۱۳۶ میلیون پوندی، سومین تیم ارزشمند به‌حساب می‌آید و تیم ملی ایران با ارزش  ۴۱ میلیون پوند در رده چهارم قرار گرفته است. «ترانسفر مارکت» نوشته است: «ایران را می‌توانیم جزو شگفتی سازهای جام جهانی پیش‌بینی کنیم.»

گران قیمت‌ترین بازیکن ایران از نگاه این سایت، «سردار آزمون» مهاجم تیم روبین کازان با ۸ میلیون پوند است. ترانسفر مارکت، قیمت واقعی بازیکنان را براساس آخرین قرارداد آنها، عملکردشان طی بازی‌های اخیر باشگاهی و همین‌طور دیدارهای دوستانه اخیر در نوروز ۹۷ تعیین کرد.

 

رونمایی از بلیت‌های جام جهانی

سایت «Inside the games» روسیه طرح نهایی بلیت‌های جام جهانی فوتبال را منتشر کرد. بر روی بلیت‌ها، استادیوم محل بازی، زمان بازی، زمان باز شدن گیت و غیره مشخص ‌شده است.

بلیت‌ها فقط به نام خریدار صادر شده و هیچ شخص دیگری حق استفاده از آن را ندارد. یعنی نام هر شخص بر روی آنها نوشته شده است. صاحب بلیت باید در زمان ورود به ورزشگاه، به‌جز کارت شناسایی معتبر، FAN ID خود را هم به همراه داشته باشند. داشتن FAN ID به تماشاگران کمک می‌کند تا از سرویس‌ها و مزایای دیگر بهره‌مند شوند. با کمک FAN ID، تماشاگران می‌توانند به مناطقی از روسیه بدون ویزا وارد شوند و از برخی وسایل حمل‌ونقل عمومی به‌صورت رایگان استفاده کنند. «FAN ID» مدرک شناسایی هر تماشاگر حاضر در روسیه است که از سوی دولت این کشور، برای شناسایی تمام توریست‌های حاضر در روسیه در طول برگزاری رقابت‌های جام جهانی تعلق می‌گیرد. این یکی از روش‌های دولت روسیه برای مقابله با خرابکاری‌های احتمالی در جریان جام جهانی است.

به‌جز بازی افتتاحیه میان عربستان و روسیه، تمام گیت‌های ورودی تماشاگران از سه ساعت قبل از شروع مسابقه باز خواهد شد. اما در روز افتتاحیه، یک ساعت زودتر درها به روی تماشاگران باز می‌شوند. فیفا اعلام کرده حدود ۱٫۷ میلیون بلیت واگذارشده و تماشاگران خارجی بیش از ۵۳ درصد کل تماشاگران جام جهانی خواهند بود. روسیه همچنان امیدوار است با نزدیک شدن به‌روزهای پایانی، میزان اشتیاق تماشاگران خارجی برای حضور در این کشور افزایش یابد.

البته امیدواری دولت روسیه را بعضی از صنایع گردشگری این کشور کمرنگ می‌کنند. روز گذشته، آژانس «حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان» روسیه اخیراً قیمت‌های ۱۱ هزار و ۳۸۸ هتل که میزبان تماشاگران جام جهانی خواهند بود را بررسی کرد و متوجه شد ۵۴۰ هتل بدون هماهنگی قبلی، قیمت اجاره اتاق‌های خود را افزایش داده‌اند. این آژانس اعلام کرده که حدود ۴.۷ درصد هتل‌ها افزایش قیمت داشته‌اند و تمامی آنها جریمه خواهند شد.

یکی از پیش شرط‌های فدراسیون جهانی فوتبال برای اعطای میزبانی جام جهانی به یک کشور، کنترل قیمت‌های تاثیرگذار برای توریست‌ها در زمان برگزاری رقابت‌های جام جهانی است.

 

فروش باورنکردنی بلیت‌های ایران – پرتغال

«آلکسی سوروخین» مدیر اجرایی کمیته سازماندهی جام جهانی ۲۰۱۸ مدعی شده است فروش بلیت ۲ بازی پایانی (ایران با پرتغال و تونس با پاناما) بهتر از ۲ بازی نخست پرو با دانمارک و کلمبیا با ژاپن بوده است.

روروخین گفته از این‌که بازی ایران مقابل پرتغال، مورد استقبال ویژه تماشاگران قرار گرفت، شگفت‌زده شده است. او گفته: «همیشه، همه‌چیز جام جهانی غیرقابل پیش بینی بوده. ما می‌دانیم با یک سیرک روبرو نیستیم. می‌دانیم که باید مراقب امنیت ورزشگاه‌ها باشیم، می‌دانیم باید از زمین بازی مراقبت کنیم و از همه‌چیز مهم‌تر این‌که می‌دانیم قرار نیست یک کنسرت برگزار شود که از دقیقه اول تا آخر آن برنامه‌ریزی شده است. ما باید در جام جهانی، لحظه‌به‌لحظه بر اساس آنچه پیش می‌آید وضعیت ورزشگاه را کنترل کنیم.»

مدیر اجرایی کمیته سازماندهی جام جهانی در مورد آماده نشدن سرود ویژه جام جهانی و همین‌طور قطعی نبودن هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه جام جهانی گفته است: «فعلاً نمی‌توانم چیزی بگویم. هنوز چیزی مشخص نیست و فقط اخباری شنیدیم که واقعیت ندارند. در ماه جاری میلادی همه‌چیز مشخص می‌شود اما می‌توانم به شما بگویم که در دیدارهای افتتاحیه و فینال ترکیبی از هنرمندان روس و غربی را خواهیم دید.» 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Source: ایران وایر

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…