اخبار

آیا آزمایش تشخیص سن پناهجویان در آلمان بدل به قاعده می‌شود؟

وظیفه تشخیص سن پناهجویان در آلمان برعهده ادارات ویژه امور جوانان است. اکنون در یک حکم حقوقی از الزام تشخیص سن پناهجویان به کمک روش‌های پزشکی سخن رفته است؛ موضوعی که بر سر آن اتفاق نظر وجود ندارد.تا کنون در آلمان قاعده بر تشخیص سن پناهجویان توسط ادارات محلی امور جوانان بود. در واقع یکی از وظایف ادارات امور جوانان در شهرهای مختلف آلمان آن بود که از طریق مشورت با دو کارشناس سن پناهجو را تعیین کند.

قانون در عین حال پیش‌بینی کرده بود که هرگاه ادارات امور جوانان درباره تشخیص سن یک پناهجو تردید داشته باشند، آنگاه موضوع از طریق انجام آزمایش‌های پزشکی دنبال ‌شود.

این در حالی است که بر اساس حکمی که دادگاه عالی اداری آلمان روز پنجشنبه ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) صادر کرده، آزمایش پزشکی برای تشخیص سن پناهجویان می‌تواند بدل به یک قاعده عمومی شود.

بیشتر بخوانید: پناهجوی متهم به قتل دختری در فرایبورگ به حبس ابد محکوم شد

صدور این حکم در رابطه با شکایت یکی از پناهجویان افغان بود. او برخلاف تشخیص اداره امور جوانان محل زندگی خود مدعی بود که به سن قانونی نرسیده است.

به این ترتیب، هرگاه مسئولان اداره امور جوانان و فرد پناهجو درباره سن او به توافق نرسند، انجام آزمایش پزشکی برای تشخیص دقیق سن آن فرد الزامی می‌شود.

اهمیت تشخیص سن پناهجویان

قتل یک دختر دانشجوی ۱۹ ساله آلمانی در شهر فرایبورگ و همچنین قتل یک دختر ۱۵ ساله آلمانی دیگر در ایالت راینلند فالتس، موضوع تشخیص سن پناهجویان را در مجامع حقوقی این کشور مطرح کرده بود.

هر دو پناهجویی که مرتکب این دو قتل شده بودند، سن خود را کمتر از سن واقعی خود اعلام کرده بودند تا مجازات کمتری شامل حال آن‌ها بشود. اما تحقیقات و به‌ویژه آزمایش‌های پزشکی نشان دادند که این دو فرد در زمان ارتکاب جرم به سن قانونی رسیده بودند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

به باور مسئولان آلمانی، بسیاری از پناهجویان برای آنکه از مزایای اجتماعی ویژه‌ای برخوردار شوند، سن خود را کمتر از سن واقعی‌شان اعلام می‌کنند.

پناهجویانی که به سن قانونی نرسیده باشند می‌توانند مستقیما از خدمات آموزشی بهره گیرند. افزون بر آن، امکان انتقال اعضای خانواده آن‌ها و از جمله والدین‌شان بیش از سایر پناهندگان است و خطر اخراج آن‌ها از آلمان در قیاس با دیگران به‌مراتب کمتر است.

تشخیص سن پناهجویان از طریق معاینات پزشکی امری زمان‌بر است و این یکی از دلایلی است که عده‌ای با تبدیل شدن آن به قاعده مخالفت می‌کنند.

در اوایل ماه ژانویه، حزب پوپولیست و راستگرای آلترناتیو برای آلمان (AfD) با ارائه یک طرح به پارلمان آلمان خواسته بود برای پناهجویانی که در اعلام سن خود حقیقت را نمی‌گویند مجازاتی در نظر گرفته شود.

افزون بر آن، این حزب خواسته است که برای تشخیص سن آن‌دسته از پناهجویانی که مدرک و سندی برای اثبات سن خود ارائه نمی‌کنند، آزمایش پزشکی صورت گیرد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا