اخبار

فعال کویتی خطاب به الجبیر: نیروهای آمریکایی بروند آل سعود سقوط خواهد کرn

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری "الامارات 71" محمد خالد الهاجری فعال سیاسی معروف کویتی با انتشار یک فیلم ویدئویی اظهارات عادل الجبیر در مورد اینکه قطر باید بهای ادامه حضور نیروهای آمریکایی در سوریه را بدهد، به تمسخر گرفته و اظهار داشت: عربستان است که عامل بحران خلیج فارس و تمام بحران‌های منطقه است.

الهاجری افزود: مسئولان کشورهای تحریم کننده علیه قطر چیزی جز اظهارات بی حاصل ندارند و آنچه را که در درون اربابانشان پنهان است، به زبان می‌آورند.

این فعال کویتی ادامه داد: کسی که باید بهای چیزی را بپردازد و عامل بحران در منطقه است، شما هستید، شما عامل بحران در منطقه خلیج فارس هستید پس بهای آن را بپردازید، اما اگر به دنبال قرض نیکوکارانه هستید، به نظر من دولت قطر بخشنده است و شاید با درخواست شما موافقت کند، آن هم پس از آنکه ترامپ آنچه در خزانه داشتید خالی کرد.

وی همچنین با اشاره به اظهارات الجبیر مبنی بر اینکه اگر آمریکا از پایگاه العدید خارج شود، قطر یک هفته‌ای سقوط خواهد کرد، گفت: واقعیت این است که اگر نیروهای آمریکایی از خلیج فارس بروند، اولین کسی که سقوط خواهد کرد، سران آل سعود هستند، زیرا شما در وحشت از ایران به سر می‌برید و کسی که از شما در برابر آن حمایت می کند، آمریکا است اما قطر اکنون دوست و متحد ایران است.

لحن تمسخر آمیز این فعال کویتی در حالی است که عادل الجبیر سه شنبه گذشته اظهار داشت، قطر باید بهای حضور نیروهای نظامی آمریکا در سوریه را بپردازد .

این اظهارات به سخنان ترامپ در دیدار با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود اشاره دارد که در آن تاکید کرده بود قطر باید پیش از اینکه آمریکا حمایت از آن شامل وجود پایگاه نظامی در خاک این کشور را لغو کند، نیروهای نظامی خود را راهی سوریه کند .

از سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست نوشت: ترامپ در اظهارات خود به هیچ کشور مشخصی اشاره نکرد، اما بسیاری این اظهارات را به مثابه سبک شمردن عربستان و امارات دانستند .

این روزنامه یادآور شد، ترامپ دسامبر گذشته از ملک سلمان پادشاه سعودی خواست در مقابل آنچه آمریکا در سرویه انجام می دهد، چهار میلیارد دلار به آن بپردازند.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<