اخبار

نگرانی از وضعیت سلامتی محمد حبیبی، معلم زندانی

نگرانی از وضعیت سلامتی محمد حبیبی، معلم زندانی

اعضای خانواده محمد حبیبی با اشاره به وخامت سلامتی این معلم زندانی، نسبت به وضعیت او ابراز نگرانی کردند.

«صدیقه پاک ضمیر» خواهر همسر محمدحبيبی، روز دوشنبه ۱۱ تیر با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که این معلم در زندان تهران بزرگ به عفونت ريه مبتلا شده و سلامتی او در خطر است.

«خدیجه پاک ضمیر» همسر آقای حبیبی نیز در گفت و گو با یکی از وبسایت های خبری گفت که همسرش با ضعف شدید جسمی روبرو شده و به ذات الریه مبتلا شده است.

خدیجه پاک ضمیر با بیان اینکه محمد حبیبی با تنگی نفس و تپش قلب دست و پنجه نرم می‌کند، گفت که همسرش به بیمارستان منتقل شد، اما تاکنون هیچ بهبودی در وضعیت سلامتی او دیده نشده است.

پیشتر، سازمان آموزش بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای بازداشت محمد حبیبی، فعال صنفی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان استان تهران، اسماعیل عبدی، فعال صنفی معلمان و دیگر معلمان دربند را محکوم کرده و خواستار آزادی آنها شده بود.

بزرگترین اتحادیه معلمان جهان در بیانیه‌ای که سه شنبه ۱۵ خرداد خطاب به حسن روحانی منتشر شد، رفتار مسئولان زندان با معلمان زندانی از جمله آقای حبیبی را جرم و جنایت خواند و اعلام کرد: «در صورت بروز هر اتفاقی برای آقای حبیبی و دیگر معلمان زندانی، ما تمام ماموران ذیربط در این مسئله را مسئول می‌دانیم.»

سازمان آموزش بین‌الملل همچنین اعلام کرده بود که درگیری مردم برای آزادی و برابری در ایران دائمی و پایان ناپذیر است و معلمان ایرانی، کارگران و مردم ایران در حال حاضر خواستار گسترده ترین واکنش‌های ممکن از طرف گروه‌های بین‌المللی هستند.

محمد حبیبی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان تهران، به همراه تعدادی از معلمان و بازنشستگان فرهنگیان، ۲۰ اردیبهشت به مناسبت هفته معلم، در تجمعی مقابل سازمان برنامه و بودجه شرکت کرد.

۱۶ تن از شرکت کنندگان در تجمع از جمله محمد حبیبی بازداشت شدند، اما چندی بعد تمام بازداشت شدگان بجز آقای حبیبی با قرار وثیقه آزاد شدند.

حدود دو هفته پیش، حسین تاج، وکیل آقای حبیبی گفت که ندادن مهلت برای تامین موکلش و برخورد ماموران و مسئولان زندان با این زندانی غیرمتعارف بوده است.

او توضیح داد که همسر محمد حبیبی که به دادسرای امنیت رفته بود، به طور اتفاقی با آقای حبیبی مواجه شد و او را پابرهنه و با لباس‌های پاره، در حالیکه هنوز آثار ضرب و جرح روی صورت او دیده می شد، دیده بود.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/07/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-12.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…