اخبار

واکنش‌های توئیتری به ادامه ممانعت از حضور زنان در «آزادی» با کمک دوربین‌های امنیتی

واکنش‌های توئیتری به ادامه ممانعت از حضور زنان در «آزادی» با کمک دوربین‌های امنیتی

در ادامه بازی های لیگ برتر فوتبال ایران، تیم های پرسپولیس و استقلال تهران در حالی برابر هم صف آرایی کردند که زنان باز هم نتوانستند مجوز حضور در ورزشگاه آزادی را بگیرند.

ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه ها کمی پس از اجباری شدن حجاب زنان در ایران آغاز شد. آخرین باری که زنان به ورزشگاه آزادی رفتند، جشن صعود تيم ملی فوتبال به جام جهاني در سال ۷۷ بود و از آن روز تا حالا درهای ورزشگاه ها به روی زنان بسته مانده است.

زنان در تمام این سالها برای ورودشان به ورزشگاه تلاش کرده اند. مسوولان هم در پاسخ به خواسته آن ها اظهار نظرهایی متفاوتی داشتند و بیشتر از آماده نبودن «زیرساخت ها» سخن گفتند.

مهدی تاج ، رییس فدراسیون فوتبال آخرین بار عنوان کرد که موضوع ورود زنان به ورزشگاه ها در دستور کار شورای امنیت ملی است.

شهرآورد (دربی) امسال هم داستانی مشابه برای زنان داشت. این بار نیز زنان چند ساعت قبل از آغاز بازی در شبکه های مجازی از نابرابری جنسیتی و رعایت نشدن حقوق شهروندیشان نوشتند اما مسئولان با بکارگیری ماموران پلیس زن و نصب ۵۰۰ دوربین در ورزشگاه آزادی تلاش خود را برای شناسایی زنانی کردند که می خواستند با گریم مردانه از روی سکوها تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند.

پیش از شروع بازی پرسپولیس و استقلال ، رسانه های داخلی از بازداشت دو زن خبر دادند که با گریم مردانه وارد استادیوم شده بودند. خبری که واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی به همراه داشت.

زهرا کشوری با این توئیت از هزینه‌ای که برای نصب دوربین‌ها شده تا زنان را در ورزشگاه آزادی شناسایی کنند انتقاد کرد:

بنفشه جمالی هم نوشت: براساس کدام قانون سالها ما از حق رفتن به ورزشگاه محروم شده ایم؟

و اظهار تاسف یک دختر طرفدار فوتبال:

شادی یکی از کاربران توئیتر با انتقاد از جمعیتی که شاهد بازداشت دختران بودند، نوشت:

توئیت مهناز افشار، بازیگر نیز قابل توجه بود: «درک اشتیاق زنان برای ورود به ورزشگاه نه سخته نه غیر قابل فهم!»

اما این تمام واکنش ها درباره ورود زنان به ورزشگاه در فضای مجازی نبود.

یکی از دخترانی که چندین بار با گریم مردانه وارد استادیوم شده بود. ساعاتی قبل از بازی عکسی را به همراه سیدجلال حسینی، کاپیتان تیم پرسپولیس در صفحه اجتماعی اش منتشر و برای تیم محبوبش آرزوی موفقیت کرد. او بعد از آن در استوری دیگری تصویری از گریم جدیدش را برای حضور در ورزشگاه به اشتراک گذاشت.

عکسی هم در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که حاکی از حضور یک دختر با شمایل مردانه در ورزشگاه است که توانسته از سد ماموران و دوربین‌های امنیتی بگذرد.

ویدیویی هم در حاشیه بازی امروز منتشر شد که در کنار خودروی گشت ارشاد، دو زن را در حال فروختن ساندویچ نشان می داد. زنانی که تا پشت میله های ورزشگاه آزادی اجازه حضور دارند اما نمی توانند به عنوان یک تماشاچی وارد ورزشگاه شوند!

اما در طول بازی زنان یک نماینده در حاشیه زمین داشتند. آرزو جعفرپور، گزارشگر رادیو که اگر چه پیش از این برای گزارش بازی استقلال و فولاد خوزستان به آزادی آمده بود اما این بار حضورش در آزادی بدون حاشیه نبود.

رسانه های داخلی که ابتدا اعلام کرده بودند، یگان ویژه نیروی انتظامی از حضور این گزارشگر زن جلوگیری کرده است ، دقایقی بعد نوشتند که «او وارد استادیوم شد و در جای خود قرار گرفت». جایی که نه جایگاه ویژه خبرنگاران است و نه سکوی تماشاگران! جایی در حاشیه که برای خانم گزارشگر در نظر گرفته اند.

در نهایت تقابل دو تیم پرطرفدار ایران در آزادی «مردانه» تمام شد آن هم به شکل کاملا کسل کننده و در جوی که برخی رسانه ها آن را به نقل از برخی تماشاگران، امنیتی توصیف کردند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/09/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-123.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…