اخبار

آمریکا خواهان حق مداخله در روند نزدیکی دو کره است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نزدیکی دو کره را موفقیت شخصی‌ خود تلقی می‌کند. او می‌خواهد در تصمیم‌گیری‌های بعدی مربوط به دو کره سهیم باشد. او گفته است که فشار بر کره شمالی ادامه خواهد یافت.ترامپ سخنان کیم‌جونگ اون، رهبر کره شمالی در ارتباط با خلع‌سلاح هسته‌ای را بسیار جدی تلقی می‌کند و با شور و شعف واکنش نشان داده، می‌گوید: «فکر نمی‌کنم او(کیم جونگ اون) بازی کند، ما تاکنون هرگز تا این حد پیش نرفته بودیم.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

آنگلا مرکل هم در دیدارش از کاخ سفید از نقش ترامپ در نزدیکی دو کره تمجید کرد. خانم مرکل گفت که در شیوه رفتار رهبر کره شمالی در روند مذاکرات، ترامپ هم سهم داشته است. به گفته مرکل فشار و تحریم‌های ترامپ علیه کره شمالی موفقیت‌آمیز بوده است.

بیشتر بخوانید: ترامپ: جنگ دو کره به پایان رسید

بعد از ملاقات رهبران دو کره اکنون راه برای امضای یک آتش‌بس بعد از ۶۵ سال جنگ در شبه جزیره کره هموار شده است. اینک هر دو کشور تلاش می‌کنند تا پایان سال جاری قرارداد آتش‌بس را امضا کنند. آمریکا هم می‌خواهد در این روند سهیم باشد.

ادامه فشار بر کره شمالی

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه جدید آمریکا، در روزهای آخر هفته عید پاک (۳۱ مارس و ۱ آوریل) در پیونگ‌یانگ ملاقاتی محرمانه با رهبر کره شمالی داشته است.

پمپئو در عکسی که دولت آمریکا منتشر کرده دست کیم‌جونگ اون را می‌فشارد. پمپئو ماموریت داشته است که زمینه را برای دیدار آتی ترامپ و رهبر کره شمالی فراهم کند.

دیدار ترامپ و کیم قرار است در پایان ماه مه یا اوایل ژوئن انجام شود. دعوت برای این دیدار در اوایل ماه مارس از سوی کیم انجام گرفت.

وزیر امور خارجه آمریکا در اجلاس پیمان ناتو در بروکسل گفت فشاری که ترامپ به نمایندگی از سوی جامعه جهانی بر کره شمالی وارد کرد، رهبر این کشور را متقاعد ساخت که مذاکره درباره خلع سلاح هسته‌ای به نفع اوست. او همچنین گفته است که رهبر کره شمالی به نظر او برای انجام توافق جدیت دارد.

پمپئو همچنین اعلام کرده است تا زمانی که تمامی سلاح‌های کشتار جمعی کره شمالی نابود نشود، فشارهای جهانی بر کره شمالی ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: دو کره بر سر خلع سلاح کامل اتمی به توافق رسیدند

کره شمالی خواستار شده که به فعالیت‌های هسته‌ای خود پایان دهد و شبه جزیره کره را عاری از تسلیحات هسته‌ای اعلام کند، اما هنوز مشخص نیست که چگونه زرادخانه اتمی خود را نابود کند.

ناظران آمریکایی هنوز هم به این قضیه با تردید نگاه می‌کنند. از نقطه‌نظر بسیاری از کارشناسان هنوز پرسش‌های زیادی از جمله چگونگی ایجاد منطقه عاری از تسلیحات اتمی بی‌پاسخ مانده است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا