اخبار

آمریکا در سطح عالی با اروپایی‌ها برای برخورد با همه تهدیدات ایران در حال مذاکره است

آمریکا در سطح عالی با اروپایی‌ها برای برخورد با همه تهدیدات ایران در حال مذاکره است

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا می گوید ایالات متحده در عالی ترین سطوح با سه متحد اروپایی خود به دنبال یافتن راهی برای برخورد با تمامی تهدیدات جمهوری اسلامی ایران است.

برایان هوک مدیرکل در امور سیاستگذاری وزارت خارجه ایالات متحده به صدای آمریکا گفت: آمریکا در تمام سطوح اعم از رئیس جمهوری، وزیر خارجه و من در سطح مدیر کل با سه کشور اروپایی فرانسه، بریتانیا و آلمان برای یافتن بهترین راه حل مذاکراتی رو به پیشرفت داشته ایم.

وی افزود: رویکرد جامعی که دنبال می کنیم، دستیابی به توافق و یا چارچوبی است که به تمامی تهدیدات ناشی از ایران پاسخ بدهد؛ یعنی شامل رسیدگی به برنامه اتمی ایران، برنامه موشکی بالیستیک، حمایت تهران از تروریسم و رفتارهای خشن و تهاجمی اش در منطقه مانند دخالت در سوریه و یمن باشد. ما این فرصت را می بینیم که بتوان با همه این رفتارهای ایران که گفتم یکجا مقابله شود.
مدیرکل در امور سیاستگذاری وزارت خارجه ایالات متحده افزود: شما شاهد اعتراضات در ایران هستید. این اعتراضات نشان از نارضایتی علنی مردم به بسیاری از سیاستهای رژیم است. سیاستهایی که به مدد مردم ایران نیامده است.

وی درباره سیاست رئیس جمهوری ایالات متحده نیز گفت: پرزیدنت ترامپ به صورتی شفاف درباره نگرانیهای مردم ایران صحبت کرده است. پرزیدنت ترامپ و آمریکا آماده اند بهترین توافق را به دست آورند؛ توافقی که نه تنها شامل کشورهای پنج به علاوه یک خواهد شد بلکه می تواند شامل دیگر کشورها هم شود.

آقای هوک درباره موضع کشورهای اروپایی هم گفت: کشورهای امضا کننده برجام نگرانی‌های ما و لزوم به دستیابی به توافق جدید را درک می کنند. به نظرم، کشورهای دیگر نیز شریک ما در این نگرانیها هستند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/05/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-31.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<