اخبار

امانوئل مکرون در سازمان ملل با ترامپ و روحانی دیدار می‌کند

امانوئل مکرون در سازمان ملل با ترامپ و روحانی دیدار می‌کند

امانوئل مکرون (چپ) و حسن روحانی
امانوئل مکرون (چپ) و حسن روحانی

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، هفته آینده در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدارهای جداگانه‌ای با حسن روحانی و دونالد ترامپ، همتایان ایرانی و آمریکایی خود خواهد داشت.

این دیدارها در شرایطی انجام می‌گیرد که مکرون و دیگر رهبران اروپایی تلاش می‌کنند توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران را حفظ کنند، توافقی که با هدف محدود ساختن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها علیه تهران انجام گرفت، اما دونالد ترامپ ۱۸ اردیبهشت امسال واشینگتن را از آن خارج کرد.

خبرگزاری فرانسه بر اساس اعلام کاخ الیزه گزارش داده که آقای مکرون بعدازظهر دوشنبه آینده، دوم مهر، با آقای ترامپ دیدار می‌کند و پس از آن نیز شام را با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، صرف خواهد کرد.

رئیس‌جمهوری فرانسه روز سه‌شنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد داشت و در همان روز هم با آقای روحانی گفت‌وگو می‌کند.

دونالد ترامپ که تحریم‌ها علیه تهران را بازگردانده است، قبلا از تمایل خود برای دیدار با رهبران جمهوری اسلامی و مذاکره با آنان صحبت کرده بود. مقامات جمهوری اسلامی اما این پیشنهاد را رد کرده‌اند از جمله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تاکید کرده که در شرایط کنونی مذاکره با آمریکا را ممنوع می‌کند.

یکی از مقامات کاخ الیزه اعلام کرده که در برنامه‌های امانوئل مکرون در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، وی به استراتژی ایالات متحده در قبال ایران خواهد پرداخت.

این مقام دولت فرانسه استراتژی آمریکا علیه ایران را «نهایت فشار» توصیف کرده است.

تحریم‌های آمریکا علیه تهران تا اینجای کار به اقتصاد ایران لطماتی جدی وارد آورده و شرکت‌های خارجی یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند که به فعالیت خود در ایران خاتمه می‌دهند. دور دوم تحریم‌ها علیه تهران که شدیدتر از تحریم‌های کنونی است و صنعت نفت ایران را نشانه می‌رود، قرار است از ۱۳ آبان آغاز شود.

پیش از این امانوئل مکرون در چندین گفت‌وگو با دونالد ترامپ تلاش کرده بود که وی را از تصمیم برای خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، منصرف کند. اما تلاش‌های او در این راه ناکام ماند.

اتحادیه اروپا در عین حال همچون آمریکا تاکید دارد که برنامه موشکی ایران و سیاست‌های آن در خاورمیانه باعث نگرانی این اتحادیه هم هست.

منبع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…