اخبار

انتقاد شدید یک نماینده مجلس ایران از بشار اسد و ولادیمیر پوتین

انتقاد شدید یک نماینده مجلس ایران از بشار اسد و ولادیمیر پوتین

بهروز بنیادی، نماینده کاشمر، روسیه را به «خیانت» در نشست اوپک و کنوانسیون بین‌المللی دریای خزر متهم کرده است.
بهروز بنیادی، نماینده کاشمر، روسیه را به «خیانت» در نشست اوپک و کنوانسیون بین‌المللی دریای خزر متهم کرده است.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه ششم تیرماه به شدت از بشار اسد و ولادیمیر پوتین، روسای‌جمهوری سوریه و روسیه، انتقاد کرد و گفت که این دو به زودی ما را «قربانی» اسرائیل و آمریکا خواهند کرد.

بهروز بنیادی، نماینده کاشمر، در نطق پیش از دستور خود گفته که امروز بشار اسد «با تمام وقاحت…وزنه همنوایی خود با پوتین را سنگین‌تر کرده»، و افزوده که «روسیه برای ما دوستی مطمئن نخواهد بود».

وی روسیه را به «خیانت» در نشست اوپک و کنوانسیون بین‌المللی دریای خزر متهم کرده و افزوده که «دور نیست» بشار اسد و ولادیمیر پوتین «ما را در راه منافع خود و بزودی برای نتانیاهو و ترامپ قربانی کنند، اما ما بی‌توجه به اینکه در سیاست امروز… دوست همیشگی و دشمن دائمی وجود ندارد، به سیاست‌هایی یکسان، مستمر و واحد دست زده‌ایم و دریغ از یک تشر به این دو فرد».

جمهوری اسلامی ایران همراه با روسیه از حامیان اصلی بشار اسد در جنگ داخلی سوریه هستند و مانع از سقوط رژیم حاکم بر این کشور در برابر مخالفان شده‌اند.

تاکنون چند هزار نیروی ایرانی در سوریه کشته شده‌اند و مواضع این نیروها و حزب‌الله لبنان در سوریه بارها مورد حمله موشکی یا جنگنده‌های اسرائیلی قرار گرفته است.

ایران علاوه بر اعزام نیروهای نظامی در پوشش «مستشار» یا گردان‌های فاطمیون و زینبیون (متشکل از نیروهای شیعه افغان و پاکستان) به سوریه، ظرف هفت سال گذشته میلیاردها دلار به حکومت اسد کمک کرده است.

همین کمک‌ها در راهپییمایی‌های اعتراضی دی‌ماه پارسال و روزهای اخیر در ایران مورد انتقاد شدید معترضان قرار گرفته و آنها شعار می‌دادند: «سوریه را رها کن، فکری به حال ما کن».

آقای بنیادی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ایران سالانه به «۶۰ میلیارد دلار» سرمایه‌گذاری نیاز دارد، از مقام‌های جمهوری اسلامی پرسیده که «چرا باید به جای اولویت هزینه‌کرد در مسیر منافع ملی و ریشه‌کنی فقر و بیکاری و گرسنگی، ثروت ملی را بدون کسب منافع اقتصادی ثانویه در سایر نقاط جهان به راحتی هزینه نماییم؟ چرا باید همیشه در بیم جنگ، تحریم و دلهره اخبار ناگوار زندگی کنیم؟»

به گفته وی، «کدام توطئه بین‌المللی محیط‌ زیست رودخانه‌ها، دریاچه‌ها، تالاب‌ها و آب‌های زیرزمینی ما را نابود کرده است؟ دست کدام خارجی هوای سالم را از مردم ما دریغ کرده است؟ چرا همسازی با جامعه جهانی این قدر برای ما سخت شده است؟»

نماینده کاشمر همچنین از «افزایش فضای امنیتی، برخوردهای فراقانونی، عدم تحمل معترضان و ورود به حریم خصوصی شهروندان» در ایران انتقاد کرده و آن را «نخستین زنگ خطر» در «مسیر انحطاط» دانسته است.

آقای بنیادی افزوده است: «در این سال‌ها حلقه حاکمیت مردم بر سرنوشت خود آن‌چنان تنگ شده و دایره خودی‌ها را چنان کوچک کرده‌اند که بسیاری از ایرانیان در خارج از این دایره قرار گرفته‌اند، به گونه‌ای که هر صدای مخالف برانداز و هر منتقد دلسوز مخالف نظام تلقی می‌شود».

وی از مسئولان جمهوری اسلامی خواسته است «تا دیر نشده با همدلی و شنیدن صدای مظلومیت مردم … که ۴۰ سال را با تمام مشکلات تحمل کرده‌اند»، در مسیر «رفاه و امنیت فکری» آنها قدم بردارند.

بر اساس گزارش خبرگزاری مجلس (خانه ملت) و سایت رادیو فردا/ ک.ر

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا