اخبار

برایان هوک: کارگروه ویژه وظیفه هماهنگ کردن اقدامات در قبال ایران را به عهده دارد

برایان هوک: کارگروه ویژه وظیفه هماهنگی اقدامات در قبال ایران را به عهده دارد

برایان هوک، مسئول ویژه رسیدگی به امور ایران
برایان هوک، مسئول ویژه رسیدگی به امور ایران

برایان هوک، مسئول ویژه رسیدگی به امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا جمعه ۲۵ مرداد با اشاره به تشکیل «گروه اقدام ایران» گفته است، هدف فشار حداکثری اقتصادی علیه ایران این است که دسترسی این کشور به منابع مالی خود برای تامین هزینه های تروریسم و برنامه موشکی اش را قطع کند.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از تشکیل یک کارگروه ویژه برای رسیدگی به مسایل ایران در وزارت امور خارجه این کشور خبر داد و گفت برایان هوک مسئولیت هدایت این گروه را به عهده خواهد داشت.

در همین حال برایان هوک روز جمعه در گفت وگو باشبکه خبری فاکس نیوز گفته است، «گروه اقدام ایران» کار هماهنگ کردن اقدامات در قبال ایران در کلیه وزارتخانه ها و نهادهای زیر مجموعه دولت آمریکا را به عهده خواهد داشت.

آقای هوک در پاسخ به پرسشی در خصوص کارکرد این کارگروه گفت: ایران، مسئله‌ای است که در عرصه های مختلف نقش (بسیار فراگیری) دارد،از جمله در مسائلی تروریسم، تأمین مالی تروریسم، اقدامات تهاجمی در دریا، گسترش تسلیحات موشکی، نقض حقوق بشر و می‌توان خیلی از موارد دیگر به این فهرست اضافه کرد.

وی اضافه کرد: هدف استراتژی جامع رئیس جمهوری آمریکا در قبال ایران این است که به تمامی تهدیدهای ایران برای صلح و ثبات و برای آمریکا و همپیمانانش در سراسر جهان پاسخ داد و در همین راستا وزیر امور خارجه پومپئو کار گروه جدید را ایجاد کرده اقداماتی که در سراسر قوه مجریه می بایست انجام شود را هماهنگ کند.

برایان هوک همچنین در خصوص فشار اقتصادی بر ایران گفته است: ایران بخشی مهم از درآمدهای تجاری خود را صرف حمایت مالی از تروریسم در سراسر جهان می کند و کارزار ما برای فشار اقتصادی حداکثری این است که دسترسی ایران به پول برای تامین منابع مالی تروریسم، برنامه موشکی اش و دیگر اقدامات را قطع کنیم، اقداماتی که باعث بی ثباتی و افزایش خشونت در خاورمیانه می شود.

مسئول امور ایران در وزارت خارجه آمریکا اضافه کرده است: رئیس‌جمهوری دونالد ترامپ، این پیشنهاد را هم مطرح کرده است اگر ایران رفتارش تغییر دهد می تواند آینده بسیار بهتری داشته باشد. ما فکر می کنیم آنچه مردم ایران مطالبه می کنند و آنچه ما خواهان آن هستیم یکی هستند.

آقای هوک در ماه‌های اخیر مذاکراتی را با کشورهای اروپایی به منظور تغییر توافق هسته‌ای با ایران انجام داده بود که بی‌نتیجه ماند و در نهایت دونالد ترامپ که خواستار دستیابی به توافق دیگری با ایران است، آمریکا را از برجام خارج کرد.

وی در خصوص مذاکراتش با مقام های دیگر کشورهای جهان گفت: در گفت وگوهایم با مقام های دیگر کشورها تلاش می‌کنم مذاکرات را به مسائلی فراتر از صرف برنامه هسته‌ای گسترش دهد.

وی تصریح کرده است که ایران تهدیدی فراتر از برنامه موشکی و هسته‌ایش برای صلح و ثبات است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا