اخبار

بی خبری از سه بهائی بازداشت شده در خوزستان و احضار دوباره عفیف نعیمی

برخی گزارشها حاکی از تداوم فشارهای امنیتی و قضایی بر بهائیان ایران است.

وبسایت هرانا، که اخبار حقوق بشر در ایران را پوشش می‌دهد، در گزارشی نوشته است که با گذشت سه روز از بازداشت سه شهروند بهایی در آبادان و اهواز، هنوز خانواده‌های آنها از سرنوشتشان خبر ندارند.

به نوشته این وبسایت، ندا ثابتی، نوشین افشار و فروغ فرزانه روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت توسط ماموران اداره اطلاعات اهواز و آبادان در منزل خود بازداشت شدند و کماکان از وضعیت آن‌ها اطلاعی در دست نیست. ماموران خانه‌های آنها را تفتیش کردند و کامپیوترهای آنها را با خود بردند.

از سوی دیگر، دیان علائی نماینده جامعه جهانی بهائی در سازمان ملل متحد در اطلاعیه ای اعلام کرد که عفیف نعیمی، زندانی بهائی به‌رغم بیماری شدید از سوی مقامات قضایی ایران فراخوانده شده تا برای گذراندن باقی مانده ۱۰ سال حبس خود به زندان بازگردد.

او که از جمله بهائیان محروم شده از تحصیل دانشگاهی است، به همراه شش نفر دیگر از رهبران جامعه بهایی و اعضای گروه «یاران» در سال ۱۳۸۷ بازداشت و در ادامه به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

بجز آقای نعیمی، دیگر محکومان این پرونده با سپری کردن ۱۰ سال زندان خود، آزاد شده‌اند.

در سال‌های اخیر، آزار و اذیت و فشار اقتصادی علیه بهائیان ایران افزایش پیدا کرده است.

جامعه جهانی بهائی در نامه سرگشاده‌ای به حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، این آزارها را «آپارتاید اقتصادی علیه بخشی از جمعیت ایران» خوانده است.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<