اخبار

ترامپ: امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب پیش برود

ترامپ: امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب پیش برود

دونالد ترامپ می‌گوید، آنها الان در مقایسه با چهار ماه پیش، کشور بسیار متفاوتی هستند.
دونالد ترامپ می‌گوید، آنها الان در مقایسه با چهار ماه پیش، کشور بسیار متفاوتی هستند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه ۱۱ مرداد ابراز امیدواری کرده است که روند امور بین ایران و آمریکا خوب پیش برود.

دونالد ترامپ که برای حمایت از نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات سنا به ایالت پنسیلوانیا سفر کرده بود در سخنرانی خود بار دیگر از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی موسوم به برجام انتقاد کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد: من آمریکا را از توافق هسته‌ای وحشتناک، بسیار پرهزینه با ایران که ناکارآمد بود، خارج کردم. امیدوارم همه چیز بین ما و ایران خوب پیش برود. اما به شما می‌گویم، (ایران) الان در مقایسه با چهار ماه پیش، کشور بسیار متفاوتی شده‌ است.

دونالد ترامپ این اظهارات را در ادامه پیشنهاد روز دوشنبه خود مطرح کرده که گفته بود آماده است با مقام‌های ایران دیدار کند و «هیچ پیش شرطی» هم در این زمینه ندارد.

از آن زمان این دومین باری است که رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص رویکرد در قبال ایران صحبت می‌کند. دونالد ترامپ روز سه‌شنبه نیز گفته بود: احساس من این است که آنها به زودی با ما وارد گفت‌وگو خواهند شد. شاید هم این کار را انجام ندهند، این هم اشکالی ندارد.

پیشنهاد دونالد ترامپ برای دیدار با رهبران جمهوری اسلامی با واکنش‌های متفاوتی رو به رو شده است ولی هنوز آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به این پیشنهاد پاسخ نداده‌اند.

این در حالی است که فرمانده سپاه پاسداران در واکنش گفت، دونالد ترامپ و رؤسای جمهور بعدی آمریکا «هرگز چنین روزی را نخواهند دید» و «مردم ایران اجازه ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند».

محمد علی جعفری همچنین تاکید کرد: «ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد» و مسئولین جمهوری اسلامی هم «سناریوهای عوام‌فریبانه شما را به خوبی می‌شناسند و آن را بارها تجربه» کرده‌اند.

موضعی که با واکنش علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مواجه شد و او روز پنجشنبه ۱۱ مرداد در نامه‌ای به محمدعلی جعفری گفت، فرماندهان سپاه در موضوع مذاکره یا عدم مذاکره با آمریکا می‌بایست تابع تصمیمات مقامات عالی نظام باشند.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای با ایران در اردیبهشت سال جاری و در آستانه بازگرداندن تحریم‌های واشینگتن علیه تهران، طی هفته‌های اخیر جنگ لفظی بین روسای جمهوری دو کشور وارد مرحله تازه ای شد.

دونالد ترامپ برجام را «مضحک» و «بدترین توافق» خوانده و گفته که به دنبال توافقی خوب برای ایران، آمریکا و جهان است.

آمریکا می‌گوید، خواهان مذاکره مجدد در خصوص برنامه هسته‌ای و موشکی ایران و همچنین اقدامات این کشور در منطقه است.

ایران پیش از این گفته بود حاضر به مذاکرۀ دوباره بر سر برجام یا افزودن متمم به آن نیست.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا