اخبار

تعلل در طرح موضوع سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص مصلحت نظام

تعلل در طرح موضوع سپنتا نیکنام در مجمع تشخیص مصلحت نظام

در حالیکه یک نماینده مجلس از موافقت کمیسیون قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازگشت به کار سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورای شهر یزد خبر داده، خبرهایی از مخالفت یک عضو مجمع برای بررسی نهایی این پرونده منتشر شده است.

محمد جواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۱۸ تیر به خبرگزاری خانه ملت گفت که بر اساس تصمیم کمیسیون‌های قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام، سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد باز می‌گردد.

به گفته او، این کمیسیون ها با پیشنهاد مجلس مبنی بر مبنا قرار دادن قانون سال ۱۳۷۵ انتخابات شوراها در مورد حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراها، موافقت کرده اند و با این موافقت، آقای نیکنام نیز به شورای شهر یزد باز خواهد گشت.

این در حالیست که موافقت کمیسیون های قضایی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام باید در صحن مجمع به تصویب اکثریت اعضا برسد و بعد اجرایی شود.

همزمان، خبرهایی از مخالفت یک یا چند عضو مجمع با طرح کردن این موضوع در مجمع منتشر شده و گفته می‌شود که این فرد یا افراد مانع بررسی این پرونده شده‌اند.

سپنتا نیکنام روز یکشنبه ۱۷ تیر در مصاحبه با «اعتماد آنلاین»، «تعلل» و برخی مباحث دیگر را در دستور کار قرار نگرفتن این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد.

او در ادامه به طور کلی گفت که شنیده است مخالفت و پیگیری یک شخص در این مساله نقش دارد.

خبرهایی نیز از مخالفت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح موضوع حضور اقلیت‌ها در شوراها، منتشر شد، اما برخی از اعضا از جمله موحدی کرمانی این موضوع را رد کردند.

محمد جواد کولیوند نیز گفت که از سه دستور کار روز شنبه، دو دستور کار بررسی شد و سومی که به موضوع عضویت اقلیت های مذهبی در شوراها اختصاص داشت به جلسه بعد موکول شد.

سپنتا نیکنام، عضو زرتشتی شورا شهر یزد که نخستین بار در سال ۹۲ در انتخابات شرکت کرد و به عضویت شورا درآمد، پس از اینکه در سال ۹۶ بار دیگر آرای کافی برای حضور در شورای شهر یزد را به دست آورد با شکایت علی اصغر باقری، نامزد شکست خورده انتخابات مواجه شد. این نامزد به دلیل زرتشتی بودن آقای نیکنام به دیوان عدالت اداری شکایت کرد و با رای شعبه ۴۳ دیوان، عضویت آقای نیکنام در شورای شهر یزد به تعلیق درآمد.

اختلاف بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بر سر قانونی که باعث شده است جلوی عضویت نامزدهای اقلیت‌های مذهبی نظیر سپنتا نیکنام گرفته شود، موجب شد تا حل این موضوع به تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام سپرده شود؛ موضوعی که نزدیک به دوسال طول کشیده است.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/07/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-57.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…