اخبار

جانشین فرمانده سپاه: با ده‌ها موشک به اسرائیل پیغام دادیم

جانشین فرمانده سپاه: با ده‌ها موشک به اسرائیل پیغام دادیم

مراسم «روز قدس» در تهران
مراسم «روز قدس» در تهران

جانشین فرمانده سپاه پاسداران ایران روز جمعه، ۱۸ خردادماه، مدعی شد که جمهوری اسلامی ضمن حمله موشکی به جولان، به اسرائیل «با ده‌ها موشک پیغام» داده که اگر به این حمله واکنش نشان دهد، به تل‌آویو حمله خواهد کرد.

همزمان در قطعنامه راهپیمایی «روز قدس» که در تهران منتشر شد بار دیگر بر «محو اسرائیل» تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران، روز جمعه در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در مشهد اذعان کرد که جمهوری اسلامی حملات اسرائیل به پایگاه‌های ایران در سوریه را با حمله به جولان پاسخ داده است.

وی اضافه کرد: «ده‌ها فروند موشک پرواز کرد و پیغام داده شد اگر پاسخ دهید قلب تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم و خفه شدند و از آن روز هیچ غلطی نکردند.»

سخنان جانشین فرمانده سپاه پاسداران درباره توقف حمله اسرائیل به پایگاه‌های ایرانی پس از حمله به بلندی‌های جولان در حالی بیان می‌شود که اسرائیل روز ۱۹ اردیبهشت اعلام کرد به تلافی این حملات «تقریباً تمامی مواضع ایران در خاک سوریه» را هدف قرار داده است.

به گفته ناظر حقوق بشر در سوریه، در جریان آن حملات «دست‌کم ۲۷ تن کشته شدند که حداقل ۱۱ تن از آنها ایرانی بودند».

از سوی دیگر گزارش‌هایی از توافق روسیه و اسرائیل برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه منتشر شده، اما مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که هر گونه توافقی در این زمینه، «صرفا» میان دولت‌های ایران و سوریه اتفاق خواهد افتاد.

روز جمعه همچنین شرکت‌کنندگان در راهپیمایی حکومتی روز قدس در قطعنامه این راهپیمایی «آزادی قدس» و «محواسرائیل» را «آرمان» جمهوری اسلامی و راهبرد آیت‌الله خمینی و آیت‌الله خامنه‌ای خواندند.

در این قطعنامه که بنا بر سنت توسط سازمان تبلیغات اسلامی تهیه و در پایان راهنمایی قرائت می‌شود همچنین به انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم (بیت‌المقدس) شدیدا اعتراض شد.

تاکید مقامات جمهوری اسلامی بر «محو» اسرائیل بارها اعتراض در سطح بین‌المللی را به دنبال داشته است.

در جدیدترین مورد صدراعظم آلمان با محکوم کردن «توئیت رهبر ایران» در مورد توصیف اسرائیل به عنوان «غده سرطانی»، خواهان حذف آن و نیز افزایش فشار بر ایران برای کاهش نفوذ نظامی‌اش در خاورمیانه شد.

آیت‌الله خامنه‌ای در توئیت خود تکرار کرده بود که «اسرائیل غده سرطانی در غرب آسیا است که باید ریشه‌کن شود»، و به قول او، «مقابله با این غده سرطانی امکان‌پذیر است و سرانجام محقق خواهد شد».

در راهپیمایی روز قدس همچنین هنگام حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، گروهی از شرکت‌کنندگان او را «خائن» و «وطن‌فروش» خواندند و شعار «مرگ بر منافق» سردادند.

سال گذشته نیز شماری از شرکت‌گنندگان در مراسم راهپیمایی روز قدس به هنگام حضور حسن روحانی، رئیس جمهور، در راهپیمایی شعار «مرگ بر منافق» و «روحانی، بنی‌صدر پیوندتان مبارک» سر دادند.

پس از خروج آمریکا از برجام تعدادی از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی شدیدا به دولت حسن روحانی حمله کرده اند.

از جمله احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در این باره گفت: «برای حل خیالی مسائل خودمان با دشمن مذاکره کرده و خود را از امکانات دفاعی و امنیتی خلع کنیم تا یک لقمه نان بگیریم؟»

وی اضافه کرد: «این فکر و محاسبه جز محاسبه حقوق‌بگیر انگلیس و مزدور آمریکا فکر و محاسبه کیست؟ اگر این منطق مسموم از هر فردی بروز کند… این جاسوس آمریکاست.»

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های‌ تسنیم، ایسنا، فارس و رادیوفردا/ ا. م./ ف. دو.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا