اخبار

جنجال بر سر استفاده فیروزآبادی از ویلای مصادره شده خانواده سلطنتی در لواسان

جنجال بر سر استفاده فیروزآبادی از ویلای مصادره شده خانواده سلطنتی در لواسان

حواشی درباره استفاده یک مقام ارشد نظامی سابق از یکی از استراحتگاه های حکومت پهلوی در لواسان، با واکنش او مواجه شد. در پی اعتراض‌هایی به حسن فیروزآبادی رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تخلیه نکردن یک ویلای مصادره‌ای، این مقام نظامی اعلام کرد که هیچ دستگاه رسمی دستور تخلیه این ویلا را نداده است.

حسن فیروزآبادی، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و مشاور کنونی رهبر جمهوری اسلامی روز سه شنبه ۲۹ خرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ویلای مصادره ای تحت اختیار او یک ساختمان مخروبه معمولی با ۴ اتاق بوده که از ۲۲ سال پیش به دستور آیت الله خامنه‌ای به او تحویل شده و به عنوان دفتر فوق سری رئیس ستادکل استفاده می‌شد.

موضوع این ویلا پس از آن مورد توجه قرار گرفت که دو روز پیش یک تشکل اصولگرا به نام جنبش عدالتخواه دانشجویی اعلام کرد آقای فیروزآبادی از پس دادن «ویلای ۱۰ هزار متری که ساکن آن است»، خودداری کرده است.

این تشکل اعلام کرده است که پلیس حکم قوه قضائیه را برای تخلیه این ویلا اجرا نکرده است. از سوی دیگر، علیرضا زاکانی، نماینده پیشین مجلس هم اعلام کرد که دستور رهبر جمهوری اسلامی برای تخلیه این ویلا اجرا نشده است.

ویلای مصادره‌ای

ویلای مورد بحث که گفته می‌شود پیش از انقلاب به خاندان سلطنتی ایران تعلق داشته است، در منطقه لواسان در شمال تهران قرار دارد.

پس از انقلاب املاک و اموال خانواده سلطنتی، وابستگان آنها و برخی از چهره های شناخته شده مصادره شد و توسط نهادهای مختلف از جمله بنیاد مستضعفان به طور رایگان به مقام‌ها و نهادهای انقلابی تحویل داده شد.

اگر چه مشاور نظامی آیت الله خامنه‌ای این ویلا را ساختمانی مخروبه، زیر سقف شیروانی با چهار اتاق خوانده است، اما تشکل اصولگرای معترض به آقای فیروزآبادی آن را یک ملک ۱۰ هزار متری خوانده که به نوشته برخی خبرگزاری ها ارزش آن به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

خبرگزاری ایرنا نوشته است که بسیاری از املاک مصادره‌ای در مناطق شمالی تهران از جمله جماران و فرمانیه به مرور تعیین تکلیف شدند، به این ترتیب که یا فروخته شده یا به نهادها و سازمان‌های دولتی واگذار شدند. بدین ترتیب ویلایی که گفته می شود متعلق به خانواده سلطنتی ایران بوده، از جمله املاکی است که هنوز در اختیار اشخاص و مقام ها باقی مانده است.

تکذیب دستور تخلیه

یک روز پس از انتشار خبر خودداری حسن فیروزآبادی از تحویل ویلای لواسان، این مقام نظامی در بیانیه‌ای اعلام کرد که هیچ دستور قضایی و انتظامی برای تخلیه این ویلا دریافت نکرده است و رهبر جمهوری اسلامی نیز دستوری در این باره نداده است.

رئیس پلیس تهران نیز اعلام کرد که پلیس دستور قضایی برای اجرای تخلیه ویلای مورد بحث دریافت نکرده است. رئیس کل دادگستری استان تهران نیز روز سه‌شنبه صدور هر گونه حکم قضایی برای تخلیه این ویلا را رد کرد.

برخی از خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های خبری در ایران با توجه به تکذیب وجود دستور رسمی برای تخلیه ویلای تحت اختیار رئیس پیشین ستاد مشترک نیروهای مسلح، اینگونه تحلیل کردند که با توجه به اینکه این ویلا، تنها ملک مصادره ای در اختیار مقامات نیست و حسن فیروزآبادی نیز با مواضع سالهای اخیر خود موجب دلخوری برخی از اصولگرایان شده است، انگیزه های سیاسی و جناحی را عامل ایجاد موج خبری در مورد تصرف ویلای لواسان دانستند.

دهها مقام سیاسی ایران از خانه های متعلق به خاندان سلطنتی در رژیم گذشته استفاده می کنند. از جمله گفته می شود علی فلاحیان وزیر اطلاعات سابق ایران نیز از چنین خانه ای استفاده می کند.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/06/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-78.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…