اخبار

حسن روحانی تیرماه به سوئیس و اتریش سفر می‌کند

حسن روحانی تیرماه به سوئیس و اتریش سفر می‌کند

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران
حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری ایران روز دوشنبه ۲۸ خرداد اعلام کرد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، نیمه اول تیرماه به سوئیس و اتریش سفر می‌کند.

به گفته پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری سفر روحانی به دعوت رؤسای جمهور سوئیس و اتریش صورت می‌گیرد.

سفر حسن روحانی به اتریش در حالی است که دو سال پیش سفر او به این کشور از سوی ایران به طور ناگهانی لغو شد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری در این سفر شماری از وزیران و مقام‌های سیاسی و اقتصادی حسن روحانی را همراهی خواهند کرد؛ توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از جمله اهداف این سفر بیان شده است.

در همین حال دفتر ریاست جمهوری سوئیس اعلام کرده که دیدار رئیس جمهوری ایران از این کشور در تاریخ ۱۱ و ۱۲ تیر انجام می‌گیرد.

بنا بر اطلاعیه دفتر ریاست جمهوری اتریش، حسن روحانی ۱۳ تیر به این کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است سفر حسن روحانی به منظور حفظ برجام صورت می‌گیرد.

با خروج دولت دونالد ترامپ از برجام، ایران و کشورهای اروپایی به همراه روسیه و چین تلاش می‌کنند که این توافق را از فروپاشی کامل نجات دهند.

اتحادیه اروپا اقداماتی در این راستا انجام داده که شاخص‌ترین آنها به جریان انداختن «مقررات انسداد» به منظور مقابله با تحریم‌های آمریکا است.

در این زمینه یک منبع نزدیک به کاخ ریاست جمهوری اتریش به خبرگزاری آلمان گفته است که این کشور «از تلاش‌های برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند».

با این حال به خاطر ماهیت درهم‌تنیده نظام بانکی و سرمایه در جهان، بسیاری از شرکت‌های بزرگ اعلام کرده‌اند که توان مقابله با تحریم‌های آمریکا را ندارند.

جریمه‌های سنگین و از دست دادن بازارهای آمریکا از علل خروج شرکت‌های بزرگ از ایران است.

رهبران اتحادیه اروپا گفته‌اند که در تلاشند که شرکت‌های کوچک و متوسط را که با آمریکا همکاری ندارند، به همکاری با ایران ترغیب کنند.

مقام‌های جمهوری اسلامی گفته‌اند که اگر برجام منافع ایران را تأمین نکند از این توافق خارج می‌شوند.

با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، تحریم‌های ثانویه این کشور در بازه‌های ۹۰ و ۱۸۰ روزه، علیه ایران اجرایی خواهد شد، و در این زمینه واشینگتن از شرکت‌های بین‌المللی خواسته است که همکاری با ایران را قطع کنند.

در روزها و هفته‌های اخیر شرکت‌های بزرگی نظیر توتال، مرسک، پژو، جنرال الکتریک، هانی ول، بوئینگ، لوک اویل، ریلاینس، داور کورپوریشن و زیمنس، از بیم تحریم‌ها اعلام کرده‌اند همکاری با ایران را متوقف می‌کنند.

حسن روحانی دوسال پیش در آخرین دقایق سفر خود به اتریش را لغو کرد. علت لغو این سفر در ابتدا نگرانی‌های امنیتی از سوی ایران عنوان شد اما هاینتس فیشر رئیس‌جمهور وقت اتریش، گفت از بابت نگرانی خاصی وجود نداشت. پس از آن علی لاریجانی رئیس مجلس گفت که دلیل لغو سفر آقای روحانی، نپذیرفتن درخواست ایران برای ندادن مجوز به تجمع مجاهدین بوده است.

با استفاده از ایرنا، خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا؛ ح.ر./م.ا.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا