اخبار

دیدگاه| رژیم ایران به اینترنت چه نگاهی دارد

دیدگاه| رژیم ایران به اینترنت چه نگاهی دارد

مقاله ای از حشمت علوی در العربیه

تهدیدهای امنیت سایبری ایران و استفاده اش از پلتفورم هایی مانند فیسبوک، گوگل و توئیتر برای مدت کوتاهی زیر ذره بین قرار گرفت که اتفاق خوبی است ولی به کار بیشتر نیاز دارد.

ایران ارتشی سایبری در اختیار دارد و آن چه اخیرا فاش شده تنها نوک کوه یخ است. به گزارش فیسبوک بخش مهمی از این شبکه به یک سازمان اینترنتی وابسته به دستگاه رادیو تلویزیون حکومتی مرتبط بوده است.

رویترز گزارش داد که چگونه این شبکه در ۱۱ زبان در سراسر جهان در زمینه پخش اخبار جعلی و تبلیغات سیاسی به نفع ایران در وب فعال است. اما این شبکه تنها بخش کوچکی از ارتش سایبری رژیم ایران است که عمدتا توسط نیروهای سپاه پاسداران و بسیج اداره می شود.

سپاه در سال های اخیر به حملات سایبری متعددی علیه چند بانک، مراکز علمی، اقتصادی و تاسیسات صنعتی در ایالات متحده دست زده و شبکه اینترنتی این موسسات را هک کرده است. مقام های آمریکا در واکنش افراد مرتبط با این شبکه را تحریم کرده اند.

حکومت ایران معیاری دوگانه در برابر اینترنت دارد و آن را فرصت و تهدید می بیند. تهران از اینترنت برای ترویج ذهنیت واکنشی اش، «صدور انقلاب» و انتشار اخبار دروغین درباره مخالفانش استفاده می کند.

از سوی دیگر، مردم ایران را از دسترسی آزادانه به اینترنت محروم می کند و مقام های آن اینترنت را تهدیدی برای تمامیت رژیم عنوان می کنند.

سپاه و بسیج طی سال ها واحدهای ارتش سایبری خود را در تمام نهادهای دولتی و استانی مستقر کرده اند که مهم ترین آن در «صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران» است. واحد سایبری صدا و سیما متشکل از هفت گردان و ۱۲۰۰ پرسنل است.

تلاش های رژیم برای محدود کردن استفاده بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی از اپلیکیشن «تلگرام» تائیدی بر خواست بی نتیجه تهران به راه اندازی یک شبکه اینترنت ملی است.

جامعه بین المللی می تواند به سادگی با تحریم صدا و سیمای جمهوری اسلامی و ارائه دسترسی آزاد و بدون تاخیر مردم ایران به اینترنت شانه به شانه ایرانیان بایستد.

* برگردان فارسی این گزارش تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاماً بازتاب دیدگاه صدای آمریکا نیست.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/09/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-42.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا