اخبار

دیوان عالی درخواست معاون احمدی‌نژاد برای بررسی مجدد پرونده را رد کرد

دیوان عالی درخواست معاون احمدی‌نژاد برای بررسی مجدد پرونده را رد کرد

وکیل حمید بقایی می‌گوید: دادیار دیوان عالی کشور گفته که در مورد ماجرای «ارزهای سپاه و دانشگاه ایرانیان» هیچ تخلف و جرمی واقع نشده است
وکیل حمید بقایی می‌گوید: دادیار دیوان عالی کشور گفته که در مورد ماجرای «ارزهای سپاه و دانشگاه ایرانیان» هیچ تخلف و جرمی واقع نشده است

وکیل مدافع حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد، با اشاره به رد درخواست موکلش برای بررسی دوباره پرونده او در دیوان عالی ایران گفت که «دوباره و با استناد به دلایل جدید، درخواست اعاده دادرسی می‌کند».

مهران عبدالله‌پور روز یکشنبه، ۲۴ تیر، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد: «با تقاضای اعاده دادرسی موکلم به رغم این که رسیدگی به آن بسیار هم طولانی بود، مخالفت شد و این در حالی است که دادیار دیوان عالی کشور حداقل در دو مورد موکل من را مجرم ندانسته بود».

این وکیل دادگستری اشاره کرد که دادیار دیوان عالی کشور گفته که در پرونده «ارزهای سپاه و دانشگاه ایرانیان» هیچ تخلف و جرمی «واقع نشده» است.

با این همه، به گفته آقای عبدالله‌پور، در دادگاه با این استناد که دیوان عالی کشور به پرونده ها «ورود شکلی نمی کند»، تقاضای اعاده دادرسی موکلش رد شد.

«درخواست پرداخت پاداش جمعاً ۳۰۰ میلیون تومان به ۱۶ نفر از اعضای دولت»، «کمک به دانشگاه بین‌المللی ایرانیان»، «کمک به سازمان خانه ایرانیان»، «کمک به روزنامه دولتی ایران» و «اتهام تبانی در عقد قرارداد و معاملات پنج شرکت» از جمله اتهامات حمید بقایی است.

بر اساس اعلام دادستانی تهران، آقای بقایی به «اختلاس» سه میلیون و ۷۶۶ هزار یورو و ۵۹۰ هزار دلار از پول‌هایی متهم شده که از سوی نیروی قدس سپاه پاسداران به او تحویل شده است.

وی این اتهامات را رد کرده است.

به نوشته ایرنا، وکیل حمید بقایی اضافه کرد که به دلیل بی توجهی به دلایل او در رای دادگاه، «برای اثبات بی گناهی موکل، دوباره درخواست اعاده دادرسی می‌دهیم و از همه راه‌های حقوقی و قضایی برای اثبات بی‌گناهی استفاده می‌کنیم».

درخواست اعاده دادرسی حمید بقایی در شعبه ۴۰ دیوان عالی کشور مورد بررسی قرار گرفته و این شعبه پس از مطالعه پرونده، درخواست اعاده دادرسی را نپذیرفت.

حمید بقایی که به ۱۵ سال حبس قطعی محکوم شده است، روز ۲۲ اسفند سال ۱۳۹۶ برای گذراندن دوره محکومیتش بازداشت و به زندان منتقل شد و به گفته خودش دست به اعتصاب غذا زد.

او پس از یک هفته مرخصی، روز ۱۹ خرداد به زندان اوین بازگشت و بنا بر اعلام کانال تلگرامی «دولت بهار»، نزدیک به محمود احمدی‌نژاد، اعتصاب غذای خود را از سر گرفت.

حمید بقایی پیش از بازگشت به زندان اوین با انتشار عکس‌هایی عریان از نیم‌تنه خود اظهارنظرهای مقام‌های قضایی در مورد خوب بودن وضعیت جسمی‌اش را به چالش گرفت. این عکس‌ها در کانال تلگرامی «دولت بهار» منتشر شد و نشان‌‌دهنده کاهش وزن شدید او بود.

به نوشته ایرنا، حمید بقایی تنها راه پایان دادن به اعتصاب غذای خود را «رسیدگی عادلانه به پرونده و موافقت مقامات قضایی با اعاده دادرسی و برگزاری دادگاه علنی» عنوان ‌کرده بود.

این خبرگزاری اشاره کرد که حمید بقایی روز ۱۸ خرداد سال ۹۴ هم با شکایت دولت حسن روحانی به دادسرا احضار و بازداشت شده و شش ماه بعد، در روز ۲۸ دی همان سال، با صدور قرار تامین مناسب از زندان آزاد شده بود.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا