اخبار

رئیس دفتر روحانی: اظهارات جنتی درباره دیدار روسای‌جمهوری ایران و آمریکا بی‌پایه و اساس است

رئیس دفتر روحانی: اظهارات جنتی دیدار روسای جمهوری ایران و آمریکا بی‌پایه و اساس است

رئیس دفتر حسن روحانی روز چهارشنبه ۱۴ شهریور اظهارات احمد جنتی درباره قصد رئیس‌جمهوری ایران برای دیدار با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را رد کرد و آن را «بی‌پایه و اساس» خواند.

محمود واعظی در جمع خبرنگاران به اظهارات رئیس مجلس خبرگان در پنجمین اجلاس رسمی این مجلس اشاره کرد و گفته او درباره دیدار احتمالی ترامپ و روحانی را با حرف‌های مردم در کوچه و بازار مقایسه کرد.

وی گفت: «رئیس محترم مجلس خبرگان گفته‌اند که برخی می‌خواهند به نیویورک بروند تا با ترامپ ملاقات کنند. این سخنان برای من خیلی عجیب بود، چرا که ممکن است عده‌ای در کوچه و بازار از از این حرف‌ها بزنند، اما جای تعجب داشت که رئیس محترم مجلس خبرگان این اظهارات را مطرح کرد».

آقای واعظی در ادامه افزود: «این سخنان هیچ وقت مطرح نبوده و پایه و اساسی هم ندارد. و من از تمام بزرگان کشور می‌خواهم که وقتی می‌خواهند مصاحبه و سخنرانی کنند، دقت نظر داشته باشند تا مطالب‌شان برای مردم باور پذیر باشد».

بیشتر بخوانید:

خامنه‌ای: در موضوع مذاکرات برجام اشتباه کردم؛ مذاکره با آمریکا را ممنوع می‌کنم

احمد جنتی یک روز قبل از آن گفته بود: «ترامپ به دنبال شیطنت‌هایی است که در حاشیه اجلاس سازمان ملل با آقای روحانی دیدار کند، در حالی که رهبری مکررا گفته که هیچ مقامی حق ندارد با دولت آمریکا مذاکره کند».

دونالد ترامپ که آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج کرده است تا تحریم‌ها علیه تهران از سرگرفته شود پیشنهاد داده که با هدف دستیابی به توافقی دیگر با ایران با مقامات تهران بدون قید و شرط مذاکره کند.

این پیشنهاد را اما علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، رد کرده و می‌گوید که همانند آیت‌الله خمینی، بنیانگذار حکومت کنونی ایران، مذاکره با آمریکا را ممنوع می‌کند.

آقای خامنه‌ای در سخنرانی دیگری نیز عنوان کرد: «آنها می‌خواهند مانور دهند که ما حتی جمهوری اسلامی ایران را به پای میز مذاکره آوردیم. پس همان گونه که قبلاً به‌ طور مشروح و مستدل بیان کرده‌ام، هیچ مذاکره‌ای با آنها انجام نخواهد شد».

نیکی هیلی میگوید، که هدف از تشکیل این جلسه شورای امنیت بررسی نحوه اعمال فشار بیشتر بر ایران است. بیشتر بخوانید:

نیکی هیلی: شورای امنیت به ریاست ترامپ درباره ایران تشکیل جلسه می‌دهد

گمانه‌زنی‌ها درباره دیدار احتمالی رهبران ایران و آمریکا در حالی است که نیکی هیلی، نماینده ایالات متحده در سازمان ملل، روز سه‌شنبه خبر داد که شورای امنیت قرار است روز ۲۶ سپتامبر نشستی درباره ایران برگزار کند که ریاست آن با دونالد ترامپ است.

وی افزوده که حسن روحانی نیز می‌تواند در این جلسه حاضر شده و حتی سخنرانی کند.

ایران در ماه‌های اخیر دچار نابسامانی‌ اقتصادی بی‌سابقه‌ای شده به طوری که قیمت دلار آمریکا در بازار آزاد به مرز پانزده هزار تومان رسیده است.

فساد اقتصادی که مقامات جمهوری اسلامی نیز به آن اذعان دارند همراه با نارضایتی‌های سیاسی و اجتماعی و تحریم‌های آمریکا شرایط را چنان پیچیده کرده که دونالد ترامپ احتمال سقوط حکومت جمهوری اسلامی را مطرح کرده است.

منابع: خبرگزاری ایسنا، ارگ خبر، رادیو فردا/ س.ن/ ک.ر

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا