اخبار

رحیم صفوی رسانه‌ها را به «انعکاس وارونه سخنان» خود متهم کرد

رحیم صفوی رسانه‌ها را به «انعکاس وارونه سخنان» خود متهم کرد

در پی بازتاب اظهار نظری منفی درباره دولت حسن روحانی، یحیی رحیم صفوی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه، ششم تیرماه، ضمن تاکید بر لزوم کمک به دولت، رسانه‌ها را به «انعکاس ناقص و وارونه» سخنان خود متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای در امور نظامی، «برخی» از رسانه‌ها در پی «تضعیف دولت» و در حال تلاش «تفرقه‌افکنانه» هستند.

روز یک‌شنبه هفته جاری اظهار نظری از یحیی رحیم صفوی منتشر شد که بیانگر نظر بسیار منفی او به دولت حسن روحانی و عملکرد آن بود.

یحیی رحیم صفوی که از نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، گفته بود: «گاهی به نظر می‌رسد که اگر دولت نباشد، کشور بهتر اداره خواهد شد».

به دنبال این اظهار نظر که از جمله در روزنامه‌های دو سه روز گذشته بسیار بازتاب داشت، سخنگوی دولت آقای روحانی واکنش نشان داد و گفته رحیم صفوی را «نظر شخصی» او دانسته و تاکید کرد که او «نظرات رسمی آن ارگان را بیان نمی‌کند که البته نشان‌دهنده آزادی بیان در کشور است».

نظر مشاور عالی رهبر ایران در زمانی رسانه‌ای شد که دولت حسن روحانی از داخل و خارج از کشور تحت فشاری فزاینده است: از یک سو به دلیل خروج آمریکا از برجام و تحریم‌هایی که روزبه‌روز نزدیک‌تر می‌شوند و از سوی دیگر اعتراضات مردم به وضع اقتصادی کشور.

حال در یک عقب‌نشینی آشکار مشاور آقای خامنه‌ای خواستار «کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی» شده است.

او گفت: «برای همه ما وظیفه است تلاش کنیم تا با هماهنگی و هم‌افزایی و کمک به دولت محترم و قوای دیگر در حل مشکلات و معضلات اقتصادی، نقشه‌های دشمن در عرصه‌های جنگ اقتصادی و عملیات روانی را خنثی کنیم.»

این تکرار موضع حسن روحانی، رئیس ‌جمهور، است که روز سه‌شنبه با وعده این که تهران بر تحریم‌های آمریکا فائق خواهد آمد، آمریکایی‌ها را متهم کرد که علیه ایران «جنگ روانی، اقتصادی و سیاسی» راه انداخته‌اند.

اما مشاور آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان روز چهارشنبه خود «برخی» از رسانه‌ها را متهم کرده که سخنان او را «ناقص و وارونه» منعکس کرده‌اند و در ادامه «تلاش تفرقه‌افکنانه» آنها را «نکوهش» کرده است.

آقای رحیم صفوی از این رسانه‌ها نام نبرده و بی هیچ توضیحی فقط گفت که «اقدام برخی از رسانه‌ها در تضعیف دولت در شرایط حساس کنونی برخلاف منافع ملی» است.

با این حال روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی چون کیهان و فارس و تسنیم به‌ویژه در یک ماه گذشته و در پی کناره‌گیری رئیس جمهور آمریکا از توافق اتمی به‌شدت به دولت جمهوری اسلامی تاخته‌اند.

روزنامه کیهان زیر نظر نماینده رهبر جمهوری اسلامی اداره می‌شود و دو خبرگزاری فارس و تسنیم نیز به سپاه پاسداران نزدیکند.

پیش از این مقامات دولت بارها از حملات صداوسیما، روزنامه کیهان و نزدیکان رهبر جمهوری اسلامی به دولت شدیداً انتقاد کرده‌اند. مقامات و رسانه‌های نزدیک به دولت از جمله روزنامه جمهوری اسلامی حتی تجمعات بازار تهران را «توطئه علیه دولت» دانسته‌اند.

منابع: خبرگزاری فارس، ایسنا، رادیو فردا / ف. دو./ پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا