اخبار

سام کرمانیان: برجام برای مردم ایران نفعی نداشت

در واکنش به خروج ایالات متحده از برجام سام کرمانیان تحلیلگر مسائل سیاست خارجی می گوید خروج آمریکا قابل پیش بینی بود و برای مردم در ایران نیز فرقی نمی کرد چون منافع برجام برای آنها نبود.

وی در گفتگوی اختصاصی با صدای آمریکا افزود: سیاست هایی که رژیم ایران دنبال می کند، منفعتی برای مردم ایران نگذاشته است و در نهایت دیدیم که ایران سیاست های خصمانه را تشدید کرد.

آقای کرمانیان افزود: در هفته های اخیر ملاقات هایی بین رهبران اروپایی و پرزیدنت ترامپ برگزار شد و گمان می شد که پرزیدنت ترامپ را از خروج از برجام منصرف کنند که اینطور نشد.

روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت، پرزیدنت دونالد ترامپ در سخنانی رسما اعلام کرد ایالات متحده آمریکا از توافق جامع هسته‌ای ۲۰۱۵ قدرت‌های جهانی با ایران خارج می‌شود.

پرزیدنت ترامپ که از زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منتقد این توافق بود، ۱۸ اردیبهشت ضمن انتقاد صریح از سیاست‌های منطقه‌ای ایران و حمایت آن کشور از تروریسم، گفت این رفتار بی‌ثبات کننده ایران پس از توافق هسته‌ای شدیدتر شده است و آمریکا گروگان این مسائل نخواهد شد.

وی ضمن اعلام خروج واشنگتن از توافق ۲۳ تیر ۱۳۹۴ بین شش قدرت جهانی عضو گروه ۱+۵ با ایران، خاطر نشان کرد که آمریکا با متحدان خود مذاکره می کند تا به یک تصمیم جدید برای جلوگیری از جاه طلبی مخرب ایران برسد.

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<