اخبار

سپاه مدعی حمله موشکی به داعش در سوریه شد؛ خبرهای ضد و نقیض درباره انفجار موشک در خاک ایران

سپاه مدعی حمله موشکی به داعش در سوریه شد؛ خبرهای ضد و نقیض درباره انفجار موشک در خاک ایران

دو هفته بعد از حمله مسلحانه به رژه در اهواز، سپاه پاسداران اعلام کرد در واکنش به «حمله داعش»، به پایگاه عاملان واقعه اهواز حمله موشکی کرد. این درحالی است که مقام های ایران تا چند روز پیش، حمله را کار گروهی جدایی طلب می دانستند. از سوی دیگر، خبرهای ضد و نقیضی درباره این موشک ها منتشر شده و برخی افراد محلی مدعی هستند دست کم یک موشک در خاک ایران فرود آمده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که روز دوشنبه ۹ مهر منتشر کرد نوشت که یگان موشکی این نیرو با ۶ فروند موشک بالیستیک زمین به زمین محل استقرار و تجمع آنچه «تروریست های تکفیری» نامید، در شرق فرات در سوریه نامیده، مورد هدف قرار داد. جمهوری اسلامی داعش را «تروریست های تکفیری» خطاب می کند.

سپاه با اعلام اینکه این منطقه از فاصله ۵۷۰ کیلومتری هدف قرار گرفته است، نوشت که ۷ فروند پهپاد رزمی این نیرو «مواضع و مقر تجمع و پشتیبانی تروریست‌ها» را بمباران کردند.

هنوز تصاویری از محل حمله موشکی و پهپادی مورد ادعای سپاه منتشر نشده است، اما تصاویری که توسط برخی از کاربران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نشان می‌دهد که دست کم یکی از موشک های شلیک شده در داخل خاک ایران فرود آمده است.

از سوی دیگر، رامی عبدالرحمان، رئیس دیدبان حقوق بشر سوریه در بریتانیا، به آسوشیتدپرس گفته است که موشک های ایران در شهر حجین واقع در شمال بوکمال فرود آمده است؛ این شهر در کنترل داعش قرار دارد.

این دومین حمله موشکی سپاه به یکی از کشورهای منطقه طی حدود یک ماه اخیر است. هفتم شهریور امسال نیز سپاه ساختمان‌های حزب دمکرات کردستان ایران در خاک عراق را با ۷ موشک هدف قرار داد.

حمله موشکی سپاه یک هفته بعد از سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران است که گفته بود: جهان، دوستی بهتر از ایران نخواهد داشت، اگر صلح، آرمان شماست.

سپاه پاسداران در حالی مدعی حمله به محل استقرار و تجمع سرکردگان حمله مسلحانه به اهواز شد که هنوز به طور مشخص هویت گروهی که حمله کنندگان به آن تعلق داشته باشند، مشخص نیست.

از زمان حمله در اهواز، جمهوری اسلامی آن را کار گروه های جدایی طلب نامید. حتی وقتی داعش ویدئویی از این گروه منتشر کرد، رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات از ادعای خود عقب نشینی نکردند.

دو روز بعد از حمله اهواز، داعش ویدئویی از عاملان حمله اهواز منتشر کرد. با این حال، آنها در این ویدئو ها، اشاره ای نکردند که عضو داعش هستند.

وزارت اطلاعات ایران نیز در بیانیه خود بدون اشاره به گروه خاصی، «گروه‌های تجزیه‌طلب تکفیری تحت حمایت کشورهای مرتجع عربی» را عامل این حمله دانست.

حال مشخص نیست سپاه دقیقا به پایگاه کدام گروه «جدایی طلب و تکفیری» در سوریه حمله کرده است.

روز شنبه ۳۱ شهریور در هنگام رژه نیروهای مسلح در شهر اهواز در خوزستان، پنج فرد مسلح، به این مراسم حمله کردند که دست کم ۲۵ نفر را کشتند و دهها نفر زخمی شدند.

این حمله واکنش شورای امنیت ملی کاخ سفید را در پی داشت.

گرت مارکیز، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه خود، که ساعاتی پس از حمله منتشر شد، گفت: «ایالات متحده در کنار مردم ایران می‌ایستد و از رژیم تهران می خواهد که بر حفظ امنیت مردمش در داخل کشور تمرکز کند.»

هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز شنبه شب به وقت آمریکا، گفت که ایالات متحده هرگونه حمله تروریستی و ریخته شدن خون انسان‌های بیگناه را محکوم می‌کند.

او گفت: «آمریکا در جریان حمله افراد مسلح به رژه در اهواز قرار دارد. ما با مردم ایران در مقابل آزارهای تروریسم اسلامی تندرو ایستاده ایم و همدردی خود را با آنها در این موقعیت دردناک ابراز می‌کنیم.»

خرداد سال گذشته نیز حمله تعدادی از افراد مسلح به مجلس شورای اسلامی در مرکز تهران و مقبره آیت الله خمینی در حومه جنوبی پایتخت، ۱۷ کشته و چندین زخمی به جای گذاشت. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

https://www.didgah.tv/wp-content/uploads/2018/10/DB8B35EC-8161-4D0C-8176-61890B65E8A4-1.gif

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

19 آوریل 2024 5.34 ب.ظ

به این ترتیب، باید احتمال داد که زوج سرمایه داری-صهیونیسم به عنوان سرطانی در 1) فاز آخر 2) بدخیم 3) بدون درمان 4) در بدنی ضعیف وبی جان و 5 ) نزد بیماری روحیه باخته، کار بشریت، تمدن و حیات را در کره…

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا