اخبار

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد استعفای کروبی ابراز نظر می‌کند

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در مورد استعفای کروبی ابراز نظر می‌کند

روز جمعه چهارم خرداد، در پایان کنگره حزب اعتماد ملی درگیری‌هایی بین اعضای این حزب رخ داد.
روز جمعه چهارم خرداد، در پایان کنگره حزب اعتماد ملی درگیری‌هایی بین اعضای این حزب رخ داد.

پس از استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی، رسول منتجب‌نیا قائم مقام این حزب نیز ضمن ابراز تأسف از درگیری‌های رخ داده در کنگره حزب، از سمت خود استعفا داد. قرار است شورای مرکزی حزب اعتماد ملی روز جمعه استعفای آقای کروبی را بررسی کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری ایسنا، رسول منتجب‌نیا روز پنجشنبه در نامه‌ای به مهدی کروبی، از اتفاقات رخ داده در کنگره این حزب که به گفته او موجب «توهین و هتک حیثیت افراد زیادی» شد، «اظهار تأسف شدید» کرد.

او در این نامه همچنین از سمت قائم‌مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی استعفا داد.

استعفای آقای منتجب‌نیا از سمت قائم مقامی باید توسط مهدی کروبی دبیرکل حزب، رد یا پذیرفته شود.

رسول منتجب‌نیا پیش از این نیز از سمت قائم‌مقامی دبیرکل حزب اعتماد ملی استعفا داده بود اما مهدی کروبی با استعفای او مخالفت کرده بود.

در حال حاضر مهدی کروبی خود از دبیرکلی حزب اعتماد ملی اعلام کناره‌گیری کرد و این موضوع باید توسط اعضای شورای مرکزی حزب، رد یا پذیرفته شود.

در این زمینه اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، خبر داد که اعضای شورای مرکزی حزب در جلسه روز جمعه خود استعفای آقای کروبی را بررسی خواهند کرد.

به گفته آقای گرامی مقدم، استعفای مهدی کروبی «به دنبال حاشیه» رخ داده در کنگره حزب اعتماد ملی انجام شده و آقای کروبی اعتقاد دارد که در غیبت دبیرکل «ادامه حیات حزب مشکل است».

مهدی کروبی که برای دومین بار از اعضای حزب اعتماد ملی خواسته است با درخواست استعفایش موافقت کنند، در نامه خود تلویحاً نوشته است که تنها مرگ او یا آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، می‌تواند به حصر او پایان دهد.

روز جمعه چهارم خرداد، در پایان کنگره حزب اعتماد ملی درگیری‌هایی بین اعضای این حزب رخ داد.

برخی از اعضای حزب اعتماد ملی دلیل این درگیری‌های را اعتراض به «انتخاب غیرقانونی» اعضای شورای مرکزی می‌دانند.

با این حال محمد صادق جوادی حصار،عضو حزب اعتماد ملی، به رادیو فردا گفته است که اعضای شورای مرکزی جدید انتخاب نشده‌اند، بلکه تا تنها زمان برگزاری کنگره در شش ماه آینده، ابقا شده‌اند.

به گفته آقای جوادی حصار، شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام کرده بود که به دلیل همزمانی با ماه رمضان و موضوعات دیگر، امکان برگزاری کنگره به صورت کامل وجود ندارد و تصمیم گرفته شده بود، برای ابقای اعضای شورای مرکزی به مدت شش ماه و اصلاح اساسنامه به صورت «قیام و قعود» (ایستادن) رأی‌گیری شود.

او گفت که اصلاح اساسنامه و ابقای اعضای شورای مرکزی به صورت «قیام و قعود» به تصویب کنگره حزب رسیده است.

این عضو حزب اعتماد ملی همچنین گفت که اختلاف بین دو گروه از اعضای حزب سابقه داشته و یکی از دلایل آن نحوه همکاری حزب با شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان بوده است.

به گفته آقای جوادی حصار، از یک طرف رسول منتجب‌نیا خواستار فعالیت جداگانه حزب اعتماد ملی بوده اما برخی از اعضا از جمله اسماعیل گرامی مقدم، ابراهیم امینی و مجمد جوادحق شناس خواستار «تعامل سازنده» و «گفت‌وگوی انتقادی» با اصلاح‌طلبان «در عین انتقادات از آنان» بودند.

حزب اعتماد ملی در سال ۸۴ با محوریت مهدی کروبی تأسیس شد و پس از اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، دفتر آن در تهران پلمب شد.

اما به دنبال انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲ اعضای عالی‌رتبه این حزب از بازگشت آن به عرصه سیاسی خبر دادند و نشست‌های این حزب بار دیگر برگزار شد.

مهدی کروبی و همچنین میرحسین موسوی، رهبر دیگر معترضان سال ۸۸، همراه با زهرا رهنورد، همسرآقای موسوی، از بهمن ۸۹ تاکنون در حصر خانگی هستند.

با استفاده از گزارش‌های خبرگزاری های ایلنا، ایسنا و رادیوفردا؛ ا.م./م.ا

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…