اخبار

فراخوان دفتر احمدی‌نژاد خطاب به قربانیان "ظلم و اجحاف"

دفتر محمود احمدی‌نژاد از کسانی که در پرونده‌های قضایی “مورد اجحاف و ظلم قرار گرفته‌اند” خواست که پرونده‌های خود را به این دفتر ارسال کنند. این دفتر پیش از این به “دستگیری محرمانه افراد از سوی قوه قضائیه” اعتراض کرده بود.در فراخوان دفتر محمود احمدی‌نژاد از "هموطنانی که در پرونده‌های قضایی مورد اجحاف و ظلم قرار گرفته‌اند" خواسته شده است محتوای پرونده به همراه اسناد خود را به این دفتر ارسال کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین) تارنمای "دولت بهار" رئیس دولت‌های نهم و دهم از کسانی که با دستگاه قضایی جمهوری اسلامی دچار مشکل شده‌اند و مورد ظلم و جور قرار گرفته‌اند خواسته است جزئیاتی از پرونده‌شان را در اختیار این دفتر قرار دهند.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

از جمله از افراد خواسته شده است که نام شاکی، شعبه دادگاه رسیدگی‌کننده، موضوع شکایت، لایحه دفاعیه، حکم دادگاه بدوی و تجدیدنظر و مشخصات کامل خود را به آدرس دفتر بفرستند.

برای این منظور تارنمای "دولت بهار" نشانی تلگرام و آدرس ایمیلی را در اختیار متقاضیان قرار داده است.

در تارنمای "دولت بهار" ذکر نشده که دلیل جمع‌آوری مشخصات افراد ستم‌دیده دستگاه قضایی جمهوری اسلامی چیست و به چه منظور این پرونده‌ها و مشخصات افراد جمع‌آوری می‌شوند.

اعتراض به وضعیت حمید بقایی و اسفندیار مشایی

روز دوشنبه (۱۳ فروردین) نیز دفتر محمود احمدی‌نژاد با صدور بیانیه‌ای از نوع برخورد دستگاه قضایی کشور با اسفندیار رحیم مشایی و حمید بقایی، دو معاون رئیس دولت اسبق ایران انتقاد کرده بود.

در بیانیه مذکور ضمن اشاره به "نحوه دستگیری و محاکمه مخفیانه" و "عدم امکان دفاع فرد مظلوم" این پرسش مطرح شده بود که چرا به قانون تمکین نمی‌شود و علیه فرد دستگیرشده "تبلیغ منفی، شایعه‌پراکنی و اهانت" روا داشته می‌شود.

دفتر احمدی‌نژاد به وضعیت دشوار دو معاون رئیس جمهوری اسبق ایران اشاره کرده بود و این که در هفته گذشته از محل نگهداری و شرایط جسمی اسفندیار مشایی خبری در دست نیست و خانواده او نیز امکان ملاقات با او را نداشته‌اند.

هشدار نسبت به گسترش بی‌عدالتی

دفتر احمدی‌نژاد در پیامی که به مناسبت زادروز امام اول شیعیان منتشر کرد نیز از گسترش بی‌عدالتی شکوه کرده و گفته بود که این امام شیعیان "بسط آزادی" و "برپایی عدالت و مهرورزی" را نه فقط برای عموم مردم که برای "دشمنان و قاتلش نیز در بالاترین حد ممکن" به رسمیت شناخته بود.

بیشتر بخوانید: بیانیه دفتر احمدی‌نژاد: مخفیانه محاکمه و دستگیر می‌کنند

محمود احمدی‌نژاد تا به حال بیانیه‌های زیادی در اعتراض به "شیوه اداره کشور و رفتارهای نادرست برخی مقامات" با کسانی که از آزادی و عدالت دفاع می‌کنند منتشر کرده و معتقد است که دستگاه قضایی جمهوری اسلامی از مسیر و اهداف اولیه خود منحرف شده است.

احمدی‌نژاد در بیانیه‌های خود هشداد داده بود که گسترش بی‌عدالتی و پیگرد قضایی منتقدان جمهوری اسلامی سرنوشتی جز تباهی به بار نمی‌آورد. او این پرسش را مطرح کرده بود که جمهوری اسلامی با شعارهای عدالت‌جویانه به میدان آمده بود و "حال کجا قرار داریم" و از "خودکامگان" خواسته بود که درس عبرت بگیرند.

تردید منتقدان احمدی‌نژاد

کسانی که به احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنند معتقدند که او در دوران هشت ساله ریاست جمهوری خود و در جریان دستگیری‌های گسترده و شکنجه و زندانی شدن مخالفان در سال ۸۸ از قوه قضائیه و اعمال ماموران امنیتی هیچ شکایتی نداشت و اعتراض‌های او از چند ماه پیش نسبت به دستگیری یاران خودش بوده است.

آن‌ها نسبت به صداقت رئیس دولت‌های نهم و دهم در انتقاد از قوه قضائیه تردید دارند.

رحیم مشایی رئیس دفتر دولت دهم روز ۲۶ اسفند بازداشت شد. این بازداشت به دستور بازرس و دادسرای عمومی تهران و توسط ماموران پلیس انجام گرفت. او پس از دستگیری حمید بقایی در مقابل سفارت بریتانیا به حکم دادگاه بقایی اعتراض کرده و متن آن را به آتش کشیده بود.

بیشتر بخوانید: احمدی‌نژاد: ادامه این وضع سرنوشتی جز تباهی در پی ندارد

حمید بقایی، معاون رئیس جمهور اسبق ایران به اتهام اختلاس و تضییع اموال دولتی و آلودگی به فساد مالی دستگیر شد. دادسرای عمومی و انقلاب تهران او را به ۱۵ سال زندان، شلاق و بازگرداندن ۴۳ میلیارد تومان به حساب دولت محکوم کرده است.

بقایی روز ۲۲ اسفندماه سال ۹۶ برای گذراندن دوره محکومیت‌اش به زندان رفت.

احمدی‌نژاد در نامه‌هایی به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی خواستار کنار گذاشتن رئیس قوه قضائیه شده است.


Source: دویچه وله فارسی

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…