اخبار

فرمانده سپاه: به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی را بزنند و زدند

فرمانده سپاه: به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی را بزنند و زدند

ناصر شعبانی، از فرماندهان سپاه
ناصر شعبانی، از فرماندهان سپاه

یک فرمانده ارشد سپاه پاسداران اعلام کرد که جمهوری اسلامی از شورشیان یمن خواسته که به دو نفتکش عربستان سعودی حمله کنند و آنان این اقدام را انجام داده‌اند.

براساس گزارش روز سه‌شنبه وب‌سایت اعتماد آنلاین، ناصر شعبانی، معاون عملیات قرارگاه ثارالله تهران، در یک سخنرانی در شاندیز مشهد گفت که گروه‌هایی چون حزب الله لبنان و انصار الله یمن «عقبه» جمهوری اسلامی در منطقه هستند.

وی اضافه کرد: «به یمنی‌ها گفتیم دو نفتکش سعودی‌ها را بزنید و زدند… دشمن به قدری آسیب‌پذیری دارد که می‌توانیم آن‌ها را آن طرف مرز درگیر کنیم، البته ما اصرار نداریم که با عربستان در آن سوی مرز درگیر شویم».

خبرگزاری فارس نیز روز دوشنبه این بخش از سخنان آقای شعبانی را نیز منتشر کرده بود اما ساعاتی بعد این قسمت را از خروجی خود برداشت.

عربستان سعودی، سوم مرداد ماه، اعلام کرده بود که دو نفتکش غول‌پیکر (وی‌ال‌سی‌سی) این کشور در دریای سرخ هدف حملات شورشیان حوثی قرار گرفته‌اند و به یکی از آن‌ها آسیب‌های جزئی رسیده‌است.

پس از این اتفاق ​نخست‌وزیر اسرائیل گفت اگر ایران تلاش کند تا تنگه باب‌المندب را مسدود کند، احتمالا با یک ائتلاف بین‌المللی روبرو خواهد شد و اسرائیل نیز به این ائتلاف می‌پیوندد.

باب المندب، پل پیوند خلیج عدن و اقیانوس هند، که در فاصله‌ای بسیار نزدیک از جنوب اسرائیل قرار دارد، برای این کشور همانند عربستان مهم است.

این اتفاق پس از تهدید مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر بستن تنگه‌های منطقه و همچنین گزارش‌ها درباره افزایش تولید نفت عربستان سعودی پس از تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای کنترل بازار نفت منتشر شده است.

سازمان ملل متحد در گزارش سال گذشته در پیوند با تحریم‌های تسلیحاتی یمن، گفته بود ایران به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، در رساندن جنگ‌افزار به حوثی‌ها، ممنوعیت‌های بین‌المللی را زیر پا گذاشته‌است.

آمریکا و متحدانش نیز ایران را بارها متهم کرده‌اند به شورشیان جنگ‌افزار می‌رساند. ایران این اتهام را رد کرده‌است.

ایران همواره حمایت تسلیحاتی از شورشیان یمن را تکذیب کرده و این نخستین بار است که یک مقام نظامی در جمهوری اسلامی از دستور مستقیم ایران به حوثی‌ها برای حمله سخن گفته و آن را تأیید می‌کند.

با استفاده از اعتماد آنلاین،خبرگزاری فارس و رادیو فردا / ا.م / پ.پ

leave a reply

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

> <<

Didgah.tv

خبرهای مهم

14 آوریل 2024 9.59 ب.ظ

یک بار باید همت کنیم و رژیم ضد بشری و ضد ایرانی دست نشانده ی صهیونیسم را که از سال 57 به تامین منافع اسرائیل مشغول است پایین بکشیم و ایرانمان را از سلطه ی لندن و تل آویو و مثلث مامور آنها، آخوند-پاسدار-بازاری…

12 آوریل 2024 10.04 ب.ظ

یا جامعه ی مدنی اسرائیل در آن جا و بخش آگاه مردم ایران در این جا دست به حرکتی مهم و نجات بخش می زنند و یا سرنوشت هر دو در دست سایکوپت های آدمخوار تروریست ضد بشر تباه خواهد شد.

05 آوریل 2024 8.59 ب.ظ

نگارنده باردیگر در راستای هشدارهای پیشین خود از تمامی ایرانیان به خواب رفته، خود را به خواب زده و یا علاقمند به خواب می خواهد که صدای کر کننده ی پای هیولایی که به سوی کشورمان روان شده را بشنوند.…

05 آوریل 2024 12.29 ق.ظ

برای صهیونیست های کابینه ی نتانیاهو جنگ ضروری حیاتی است، اما نه برای فردا، امروز، حالا. هشیار باشیم! دشمنان بشریت دست به کار شده اند و اگر متوجه وخامت اوضاع نشویم کار انسان روی سیاره ی زمین…

30 مارس 2024 9.44 ق.ظ

در سایه ی این نکات بدیهی است که سال 1403 خورشیدی می تواند برای نیروهای سیاسی واقع بین و عمل گرا سالی متفاوت از چهل سال حرف و سخن و گفتگوگرایی بی حاصل باشد.

22 مارس 2024 9.24 ب.ظ

اینک بر ما ایرانیان است که با درک این ریزه کاری های لازم و ضروری تصمیم بگیریم آیا می خواهیم به چنین نوع از کار جدید اجتماعی و سیاسی بپیوندیم و منشاء تغییر برای شرایط نابسامان کشور عزیزمان ایران…

20 مارس 2024 1.04 ق.ظ

ما از همه ی ایرانیانی که چنین نگاهی به تغییر و تحول در ایران وضرورت کار منظم سازمان یافته برای آن را دارند دعوت میکنیم که به حزب ما بپیوندند تا در مسیر استقرار «زندگی انسانی  جمهوری ایرانی»…

15 مارس 2024 10.04 ب.ظ

اینک یک «کمیته تدارک تشکیل جبهه ی مردمی جمهوری دوم» بنا گذاشته شده که آماده ی پذیرایی از هموطنان دیگر برای پیشبرد کار تدارکاتی است. ا

12 مارس 2024 7.14 ق.ظ

براساس روایت های مردم در محل و نیز از طریق فیلم ها و عکس های رویدادهای پیاپی، به علاوه ی تلفات ناشی از مسدود کردن یا از بین بردن نیازهای حیاتی زندگی، برآورد محتمل تر، در ارزیابی من، این است…